Igår var det styrelsemöte och då passade ordföranden att ta med sig en flarra skumpa. Varför? Jo, i dagarna fyllde nämligen Centrum OK fem år! 11 december 2006 grundades klubben av fyra pionjärer uppe på Lundagatan 49, 6 tr. Efter långa diskussioner blev det just Centrum OK och inte OKOK, Innerstadens m.m.
Festen varade kort igår eftersom ett seriöst styrelsemöte skulle avklaras tillsammans med valberedningen som gjort ett ypperligt jobb inför nästa årsmöte.
Nu återstår bara en sak, och det är att säga GOD JUL!
/ordf. tillika hälspOrre.

I styrelsen lever vi i överflöd
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
10 kommentarer (kommentera)
SKÅL och Grattis!
/ Falken
2011-12-20 kl 11:22
fan, märker att jag gjorde en rejäl felprioritering igår.
/ Karin F
2011-12-20 kl 12:30
Grattis Centrum, nu har du blivit stor!
Oskar, har du ingen härligt grovkornig blekt bild från det där första mötet på Lundagatan (och/eller anteckningar från det första historiska mötet) som du kan lägga upp här?!
/ DanïeL
2011-12-20 kl 14:32
Se längst ner under rubriken ”Om centrum”.
/ Björn B
2011-12-20 kl 15:07
Ja just det! Här är ju Centrumhistoria och anteckningarna, nedtecknad av en nyfödd Centrum OK:
Det mesta har ju blivit verklighet, ballongen, flagga, inte ännu någon fågel men det kommer väl. Men någon Centrumskorsten har vi inte diskuterat än, eller?
/ DanïeL
2011-12-20 kl 15:11
Jag släpps ju ut vissa klubbmästerskap i alla fall…
/ Falken
2011-12-20 kl 15:30
hahaha. falken du är så rolig idag.
/ elina
2011-12-20 kl 17:25
Grattis Centrum!
/ Camilla
2011-12-20 kl 18:52
Ser att vi måste uppdatera en del under ”Om Centrum”. Vi är betydligt fler nu än 2008. Många nya medlemmar under 2011! Rätt antal presenteras på årsmötet.
/ Stig
2011-12-21 kl 15:53
Grattis!
/ Handers
2011-12-27 kl 13:11
Skriv en kommentar!