
Plats: Östermalms IP
Ansvarig: TBA
Telefon: TBA
Fysträning med utgångspunkt Östermalms IP.
På fystorsdagarna ligger fokus på snabb löpning och/eller löprelaterade styrkeövningar. Vi springer vanligtvis någon form av intervaller, eller kör spänstövningar i backe.
Som alltid på våra torsdagar kan alla vara med oavsett kondition och motivation. Träningens upplägg gör att vi alltid är ganska samlade på ett mindre område.
Resväg: Tunnelbana avgår 18:02 från T-centralen mot Mörby Centrum. Framme vid Stadion (uppgång mot Musikhögskolan) 18:12.
Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
19 kommentarer (kommentera)
Jag kan hålla en fotbollsinspirerad konditions träning om det skulle kunna vara av intresse. Såg att det saknades ansvarig i centrumutskicket.
/ Sara Jonasson
2012-02-14 kl 08:07
”Saknas ansvarig” har under vintern inneburit att det är jag som ska ha det, men ännu inte fyllt i det på hemsidan.
På vilket vis fotbollsinspirerad? Vad gör man då? Berätta!
/ jerk
2012-02-14 kl 09:40
nja, man gör saker som man gör på fotbollens försesongsträningen som kan passa orienterare. =)
typ:
15-15 intervaller 2x10min/eller 3×5 min så att man orkar hålla tempot uppe i varje intervall, massa stafetter där man ibland bär på varandra,springa i backe, snö ruggby! (man kan inte ha orienteringskor med dubbar då dock.)Man byter övning ganska ofta.
/ Sara Jonasson
2012-02-14 kl 14:25
har vi små häckar man kan låna någonstan? sådana där som som bara kan rammla åt ett håll men som inte är så höga somför häcklöparna?
/ Sara Jonasson
2012-02-14 kl 14:27
Kan vi inte spela tvåmål? :)
/ Mette
2012-02-14 kl 14:50
Jag har en boll. =)
/ Sara Jonasson
2012-02-14 kl 17:43
Kul! Vad ska man ha för skor på sig? Vanliga löparskor?
/ Kattis S
2012-02-15 kl 11:57
Nån slags fotbollsvariant kan vi absolut testa!
Men med lite modifikationer. 15-15 är det till exempel ingen direkt vits att köra så här års. Vi kanske kan diskutera det i kväll, Sara?
Vi har inga häckar. Och bollen bör vi lämna hemma för att inte skrämma bort folk…
/ jerk
2012-02-15 kl 12:27
Vi diskuterar det i kväll!
/ Sara Jonasson
2012-02-15 kl 14:07
Kul med fotbollsorienteringsträning!
Har dock inget bollsinne för fotbollar (om det inte är amerikansk fotboll)
/ Handers
2012-02-15 kl 15:22
löparskor eller ol-skor?
/ Kattis S
2012-02-15 kl 22:18
jag tycker att man ska ha löparskor och vara beredd på att det blir lite halt, men vi ska hålla oss till snöpulsande.
Och inget sparkande på bollar, krama bollar.=)
/ Sara Jonasson
2012-02-15 kl 22:33
Fasen! Jag hinner inte ikväll.
/ Handers
2012-02-16 kl 11:31
Tack Sara för ett superroligt (och jobbigt!) pass – perfekt comeback! Men nästa gång tycker jag att tacklingar ska vara tillåtet hehe.
/ Mette
2012-02-16 kl 22:16
Apropå Korven:
Och tack Sara!
/ jerk
2012-02-16 kl 22:20
Kul och sjukt jobbigt. Tack Sara! Mette- it’s on!
/ Kattis S
2012-02-16 kl 22:36
Glöm inte plankintervallerna!
/ Kristoffer
2012-02-16 kl 22:57
Plank intevaller är det nya svarta. =)
Jag tyckte det var jätte skoj att hålla i träningen. tack för att ni uppskattade den och min visselpipa.
/ Sara Jonasson
2012-02-16 kl 23:21
åh, jäkla mellanslagstanget du är för nära min tumme. =(
plankintervaller.
/ Sara Jonasson
2012-02-16 kl 23:51
Skriv en kommentar!