IFK Tumba SOK arrangerar årets DM i långdistansorientering.
Kollektivtrafik Buss 729 eller 783 till busshpl Rosenhill (Botkyrka), därefter ca 2 km att gå. Se sl.se
Samling
Åvinge Gård. Samma arena båda dagarna. Vägvisning från väg 225 vid Rosenhill 3 km sydost om Vårsta, därefter 2 km grusväg. P-TC 400 m, avgift 20 kr.
Startlista Centrum OK
400066 Joel Berring H21 (42) 13460 09:51 553362 Daniel Lennartsson H21 (42) 13460 09:57 352454 Stig Thörnvik H21M (2) 6890 10:00 408253 Pierre Schamberger H21 (40) 13460 10:24 355394 Lena Öhman D21 (28) 7470 10:33 439531 Pär Hansson H40 (44) 7050 10:51 28310 Mette Petersson D21 (28) 7470 10:54 851228 Jerk Rönnols H21 (40) 13460 10:54 422440 Karin Fägerlind D21 (28) 7470 11:15 439537 Emil Tallhage H21 (40) 13460 11:24 441787 Mikael Christensen H35 (30) 7870 11:26 17374 Sofia Andersson D21 (28) 7470 11:36 246086 Jonas Nylund H45 (62) 5870 12:27
Öppna banor
Anmälan på TC 09.30 – 11.30. Start 10:00 – 12.00. Klasser och banlängder:
Ö1 2.7 vit
Ö2 3.0 gul
Ö3 5.0 gul
Ö4 3.2 orange
Ö5 3.6 röd
Ö6 5.5 violett
Ö7 3.0 blå
Ö8 5.3 svart
Ö9 7.1 svart
Vägpassage: Löpare från start 1 (H21, H21Ö samt H20) passerar en trafikerad väg. Stämpling ska göras vid kontroller både före och efter vägen och tiden mellan dessa kommer att dras bort från totaltiden. Passera vägen när trafiken medger, OBS! funktionärs anvisning måste följas.
Vätska: Vätskekontroller finns för de längre banorna (vatten och sportdryck) samt för alla efter målgång (endast vatten).
Karta
Åvinge, nyritad 2009-2010. Ekvidistans 4 m. Skala 1:15.000 för klasserna DH16-DH35, 1:10.000 för övriga. Karta 1:15.000 offsettryck, 1:10.000 färgutskrift.
Terrängbeskrivning: Skogsmark med inslag av kulturmark och ett mindre antal stigar och vägar. Varierande kupering med såväl flackare partier som mer småskurna och rejäla sluttningar med upp till 85m höjdskillnad. I huvudsak god framkomlighet med mycket storstammig granskog och en del hällmark. I vissa partier begränsas löpbarheten av ungskog och hyggen.
Kompletterande info:
Läs PM, bla om otydliga stigar, förbjudna områden och bisamhällen i tävlingsområdet.
Start: Första start kl 10:00 båda dagarna. Ö1-Ö9 och Motionsklasser har fri start 10:00-12:00. Efteranmälda i klasser med lottad start startar före första ordinarie start.
Start 1: Avstånd Arena – Start 1 ca 3 km. Följ orange-vit snitsel. Klasser:
H21, H21Ö och H20. Toalett finns på väg till start 1.
Start 2: Avstånd Arena – Start 2 ca 1000 m. Följ orange-blå snitsel. Alla
övriga klasser. Inga toaletter vid start 2.
Övrigt: På TC finns tempererad dusch utomhus, marka, sportförsäljning, miniknat, barnpassning mellan kl 09-14 (miniålder 2 år), viltrapport och sjukvård.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
46 kommentarer (kommentera)
OK, för att det inte ska bli en massa diskussioner efteråt kan jag här med meddela att jag vid ett tillfälle förra hösten var med och rekade med Bertil i DM-skogen. Så om ni vill fuskförklara mig så kan ni göra det redan nu.
/ Oskar
2010-09-03 kl 18:35
Grödinge?
/ Björn B
2010-09-03 kl 23:36
Såg på PM att H21 har ca 3km till start. Var ute i god tid.
/ Jonas Nylund
2010-09-06 kl 19:40
Jag startar sent! Kommer åka bil ut. Knatteknat och picknik är planerad. Så jag åker ut hyfsat tidigt. Har två platser i Volvon. Har tänkt vara på plats vid kl tio.
/ Jonas Nylund
2010-09-08 kl 07:04
Jag tar gärna en plats i volvon om vi är ute till 10.00. Startar 10:54 så det borde vara lugnt.
/ Mette
2010-09-08 kl 12:13
Det låter perfekt! Jag tar gärna en plats.
/ Mattias
2010-09-08 kl 15:33
Volvon proppfull!
/ Jonas Nylund
2010-09-08 kl 17:33
Kommer låna en bil från jobbet som avgår ca 8.30 från slussen. Någon som vill haka?
/ Joel B
2010-09-09 kl 18:47
tar denna förbindelse
08:45 – 09:07 pendeltåg 36 från Stockholms södra mot Södertälje centrum. Kliv av vid Tumba.
09:15 – ca 09:26 buss 729 från Tumba station mot Spångbro. Kliv av vid Rosenhill.
/ Karin F
2010-09-09 kl 19:43
Funderade också på den förbindelsen men vågar inte chansa. Efteranmäld och 2 km till tc + 3 till start på ca 25 minuter, känns tight.
/ Joel B
2010-09-09 kl 19:58
Jag hakar gärna på i bilen Joel!
/ jerk
2010-09-09 kl 23:08
Joel jag åker gärna med, startar sex minuter efter dig. Anna ville också hänga med, finns det 2 lediga platser?
/ DanïeL
2010-09-10 kl 10:44
Jag skulle vilja ocksâ en plats i Joels bil,om det finns en! Tack!
/ Pierre
2010-09-10 kl 13:51
Jag tänkte försöka åka så att jag kan ta bussen från Tumba station kl 9.15, hoppar på tåget i Älvsjö. Någon som ska ta samma?
/ tallhage
2010-09-10 kl 14:24
Ja. Karin F verkar det som också.
/ Björn B
2010-09-10 kl 14:25
Japp! Tallis, vi sitter långt fram i tåget!
/ Karin F
2010-09-10 kl 14:37
Jag åker varken tåg eller bil utan stannar hemma. Förkyld.
/ Lena Ö
2010-09-10 kl 14:52
Volvon åker ca nio från Västmannagatan. Mette Mattias Sofia åker med,finns plats för en till. Tar vägen över K-holmen och F-häll. Var vill ni klva på?
/ Jonas Nylund
2010-09-10 kl 19:04
F-häll såklart! Är det Västerbron som avses eller?
/ Mette
2010-09-10 kl 19:26
Pierre,Daniel och jerk ni får plats i bilen. En plats kvar än så länge. Gå Peter myndes backe längst upp till en vändplan så står jag där 8.30 eller ring 0707493666.
/ Joel B
2010-09-10 kl 20:05
Låter toppen Jarin, ses där!
/ tallhage
2010-09-10 kl 20:24
Jag kliver också på i Fredhäll.
/ Mattias
2010-09-10 kl 20:46
Joel, jag tänkte hänga med Daniel till tävlingen imorrn så om det fortfarande är en plats ledig så tar jag den gärna!
/anna
/ a.w.e.
2010-09-10 kl 20:50
Gör så anna. Nu är min bil också full
/ Joel B
2010-09-10 kl 21:13
Jag hoppar på vid västerbron också om det är fredhäll.
/ Soso
2010-09-10 kl 21:29
Sofia o Mattias blir fridhemsplan bra? Mette hämtar vi hemma så åker vi ut över öarna.
/ Jonas Nylund
2010-09-10 kl 21:40
Ursäkta mig, men jag ska âka i Pärs bil, sâ jag behöver inte en plats i Joels bil.Ursakta för den här sen svar!
/ Pierre
2010-09-10 kl 22:03
Jag åker tåg-buss ut men tar gärna en bilplats in mot stan om det skulle råka finnas några över.
/ Björn B
2010-09-10 kl 22:10
Okej, ses vid Fridhemsplan!
/ Mattias
2010-09-10 kl 22:16
Schysst fridhemsplan blir perfa, står vid drottningholmsvägen där bussarna stannar.
/ Soso
2010-09-11 kl 07:03
Pust.
Hoppas att ni andra också hade en fin dag!
/ jerk
2010-09-11 kl 15:26
Jag vill se kartor och banor!! Någonting kul måste man ju få ha när man är sjuk.
/ Oskar
2010-09-11 kl 20:06
Skulle lägga in på Runoway men det fanns inget. Hur som en kul dag i tung terräng. Ont i hela kroppen.
/ Stig
2010-09-11 kl 21:27
det var den knepigaste ö5 jag sprungit, innehöll (hör och häpna) två riktiga långsträckor. lite trist kanske att pappas ö7 var lättare, dock.
/ annakerstin
2010-09-11 kl 22:50
For you Oskar: mitt spår på Runoway
/ Mette
2010-09-12 kl 00:02
Mitt också.
Rolig bana, fin skog och perfekt väder. Bommade tyvärr bort en topp tre-placering i Ö6. Siktar på pallplats i morgon istället.
/ Mattias
2010-09-12 kl 00:08
Tack! Ville se de delar som jag var med och rekade med Bertil för ett år sedan. Minns exakt var vi hittade den döda älgen bland annat. Snutten är typ en microdel av hela kartan. Helt sjukt.
/ Oskar
2010-09-12 kl 01:59
Min rutt
och så kartan
/ tallhage
2010-09-12 kl 15:42
Oops, glömde visst steg 4, det ska vara att jag försökte hänga Martin Härberg på vägen till 4e kontrollen, klarade av att hålla hans tempo i ca 10 meter.
/ tallhage
2010-09-12 kl 15:45
Min rutt liggs pâ Kartburken. Här liggs förklaringen till mina 18 kms.
/ Pierre
2010-09-12 kl 19:04
Såhär ska man springa för att vara snabbast (för dagen) i Centrum.
/ jerk
2010-09-12 kl 19:59
Lägg in spåren från lången på Runoway, jag vill återuppleva kampen i skogen!
/ DanïeL
2010-09-13 kl 11:02
Inlagt efter en del problem. Intressant tvekamp. Du hade verkligen greppet men tappade allt på slutet…
Är det bara jag som inte kan få in spår via macen utan måste gå till pc-läge för att få runoway att funka?
/ Joel B
2010-09-13 kl 21:22
För mig funkar det oftast fint på macen. Den brukar gilla att man har senaste verisionen av safari installerat dock.
Men den här gången funkade det inte alls för mig. Kanske kan ha något att göra med att jag inte fullföljde?
/ tallhage
2010-09-13 kl 21:41
SJUKT SPÄNNANDE!!!
/ Oskar
2010-09-13 kl 23:55
Simulera inte gemensam start utan kör riktig starttid så ser man jakten bäst.
/ Joel B
2010-09-14 kl 07:29
Skriv en kommentar!