Dags för alla att, blåsa bort dammet från SI-pinnen, krypa ut ur vinteridet och leta fram koden till Eventors inloggningssida, för nu är här tävlas!
Säsongspremiär!
BVSOK håller vårens första tävling till minne av den engagerade klubbkamraten Thure Lundberg som gick bort i höstas. Man kommer använda ett speciellt handikappsystem utvecklat av Thure själv för att kora en vinnare, så att tävlar mot alla – oavsett ålder, genuppsättning och hur mycket din kompass kostade!
Vad:
Öppen dagtävling, individuell, medeldistans med handikappsystem mellan klasserna.
Tävlingsform & Handikappsystem:
Tävlingen genomföras på 6 st öppna banor där man själv väljer en lämplig bana. Alla tävlar mot alla, vilket är möjligt genom det handikappsystem som Thure Lundberg själv utvecklade i sitt orienteringslaboratorium för några år sedan. Det bygger på kilometertider från tidigare resultat från O-Ringen. På Eventor kan man se handikapptabellen.
Plats:
TC på Grimsta IP, Vällingby.
Tävlingsfakta:
Bana 1 – Vit 2,5 km
Bana 2 – Gul 3,0 km
Bana 3 – Orange 4,0 km
Bana 4 – Svart 3,0 km
Bana 5 – Svart 4,5 km
Bana 6 – Svart 6,0 km
Fri starttid kommer att tillämpas där max 1 person per bana får starta samma minut. Starten är öppen mellan kl. 10.00 och 11.30. Tidtagning sker med Sportident. Om inget bricknummer angetts senast vid efteranmälan, tilldelas hyrbricka.
OBS! Tävlingen kommer att genomföras oavsett snödjup på tävlingsdagen!
Anmälan & avgifter:
Via Eventor senast söndag 13/3. Efteranmälan via Eventor till 50% högre kostnad senast torsdag 17/3.
Direktanmälan: Kan ske på plats på TC fram till kl. 11.00 mot 100% högre kostnad. Ordinarie anmälningsavgift för vuxna är 90 kr. Hyra sportidentbricka 25 kr. Borttappad bricka ersätts med
350 kr. Parkering 20 kr/bil.
Jag tar inte med mig själv, men Vera, 34 år!
Jag tar med Stina! Också 9 år.
Under O-ringenveckan eller redan nu?
Oh no Anton! Hoppas du kan vara med denna vecka, också!
Plockar med mig Juno 9 år

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
9 kommentarer (kommentera)
Åh nej!! Har Thure lämnat in? Usch.
/ Oskar
2011-03-07 kl 16:01
Jag kör om det inte snöar något mer!
/ Falken
2011-03-17 kl 22:08
Det ska komma en dec i morgon…
/ Oskar
2011-03-17 kl 22:16
Nu snöar det = I’m OUT!
/ Falken
2011-03-18 kl 15:33
Det visste du när du lovade att springa om det inte kom snö…
/ Mattias
2011-03-18 kl 16:11
När åker ni dit?
/ Falken
2011-03-18 kl 18:27
OJ jag stod visst som attending. JAg ska inte dit.
/ Oskar
2011-03-18 kl 20:28
Thures formler gynnade inte mig idag…
/ Falken
2011-03-20 kl 01:42
Hahahaha du skyller på formlerna alltså
/ Oskar
2011-03-20 kl 21:49
Skriv en kommentar!