Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

Resultat Jukolatest #1

Yes, första test avklarat och fört till handlingarna. 10 (eller var det 11?) kilometers orienteringslöpning runt universitetet.

Favorittippade KM-losern Lennartsson sprang hem pokalen i kväll: långa nattensträckan på Tiomila samt titeln Nattaräven. Men kvällens verkliga natträv tillika darkhorse Kristoffer segade in med begynnande gubbvader bara 5,5 minuter efter Lennartsson. Inte mindre än en bragd! Nygamla tillskottet Tobias Nilsson körde ett riktigt hänglopp och aspirerar stark på en sistasträcka med omstart på någon av monsterstafetterna i vår. Hemmingsson gjorde en Hemmingsson och glömde inte mindre än 5 artefakter i omklädningsrummet och borde egentligen flyttas från tredje upp till första plats ikväll pga det helt osannolika i denna handling.

Våra Björnpatruller gjorde som vanligt stabila insatser och som vanligt hade Andersson synpunkter på både bansträckning och kontrollplacering. Det blir till att sätta upp en klagomur även på träningarna framöver. Elinas vurpa på upploppet borde gå till historien. Där gav hon bort fjärdeplatsen till Nilsson. Alltid tungan i rätt mun på upploppet! Släpper vi förbi motståndare så enkelt (som Nilsson fick gå om i kväll) på Jukola får vi skämmas hela vägen till Siljaterminalen …

Alla under 10 min/km i kväll! Starkt jobbat!
Stay black, peace out /Coach

Unisex    10500? meter    12 starter	
1  Daniel Lennartsson    76:33
2  Kristoffer Edshage    82:02
3  Peter Hemmingsson     84:45
4  Tobias Nilsson        94:00
5  Elina Jonsson         94:15
   Mette Petersson       94:15
7  Julia Dalgren         97:55
   Sofia Andersson       97:55

   Johan Lindgren        Ej godk. (72:00 ej 8,9)
   Josefina Ekström      Ej godk. (95:04 ej 5,8,9)
   Lotta Magnusson       Ej godk. (99:30 ej 5,8,9)
   Magdalena             Ej godk. (99:30 ej 5,8,9)
Inlagd: 11 november 2008, 22:44
Ändrad: 12 november 2008, 22:09


23 kommentarer (kommentera)

  • Vassego.

    / Fredrik
    2008-11-11 kl 23:00

  • Ändrade BVSOK-Johan till Johan Lindgren, han är ju faktiskt medlem!

    / Oskar
    2008-11-11 kl 23:11

  • Eh, jag trodde ordspråket löd: det gäller att ha tungan i rätt mun, men men…

    Gubbvaderna fortsätter att sprida sig och Hemmingsson sprider bara ut sig. Allt är som vanligt med andra ord.

    Då kan jag sova tryggt i natt. Lampan ligger på laddning inför morgondagens batalj.

    / Mette
    2008-11-11 kl 23:11

  • Bra att du sa det Mette. Jag ska ladda batteri också. Mest kanske för att låtsas ladda upp mig själv fast jag nog är för dålig i morgon.

    Fan bara på några dagar har jag blivit skyldig klubben 280 kr utan att ha sprungit en meter…

    / Oskar
    2008-11-11 kl 23:18

  • Mörkt men kul! Och inte ett enda troll. Citat Lotta: ”helt fantastiskt”.. speciellt lamplånet, tack.
    Oskar, hur gör man när man laddar in/upp gps-spår då? Karin var snäll o skickade mig en länk till nåt program men jag har inte orkat sätta mig in i det.. finns det nåt enkelt o snabbt sätt?

    / Josefina
    2008-11-11 kl 23:25

  • Tobbes hängvägval ligger ute nu.

    / Oskar
    2008-11-11 kl 23:42

  • Programmet är svinlätt att använda.

    Quickroute. Bara att installera och köra. Superlätt! Ha klockan inkopplad. Sen drar man punkterna till rätt platser (enklast vid kontroller och superlätt om du gjort en lap vid varje kontroll). Lätt!

    Kolla på hemsidan, det kräver något annat installerat också som du hittar hos microsoft lätt som en plätt!

    Programmet har kommit i ny version för er andra som är intresserade.

    / Oskar
    2008-11-11 kl 23:43

  • tack kristoffer, johan, elina och mette för lotsning! fantastisk sport. men värst vad det brummar ute på djurgården. är det hm konungens storvilt? lite otäckt, och det var verkligen skönt att få vända hemmåt efter 5:an. vill också, återigen tacka Lantis, kvällens sponsor. fläskköttet var verkligen rekorddåligt idag.

    / tobbe
    2008-11-12 kl 00:04

  • Tack för ett roligt Jukola-test Fredrik! Natt & regn – kan det bli bättre?

    Jag trodde det skulle bli strapatslöst i dessa trakter, men det var ju fullt av elstängsel (strömlösa men man kan ju aldrig säkert veta), slippriga branter, lera, farliga dammar som man kan råka springa ner i, icke förbjuden roslagsbana med efterföljande 2 meter höga staket, samt hala gräsmattor.

    Nästan som Jukola alltså, fast utan Lapin.

    / Daniel L
    2008-11-12 kl 00:32

  • Ja, min enda invändning var ölen. Jag såg ingen OLUT!!!

    / Oskar
    2008-11-12 kl 08:08

  • ”som vanligt hade Andersson synpunkter på både bansträckning och kontrollplacering.”
    Som vanligt?!?
    Kontrollplacering, ok jag klaga lite..
    Men bansträckning där sa jag väl ingenting?
    Förutom att det var jobbigt att springa så mkt o det beror ju enbart på att jag förlorade min lilla gnutta kondition i september.

    Tack i alla fall!

    / Soso
    2008-11-12 kl 09:29

  • Här är patrull Björnens spår i vildmarken:

    http://farm4.static.flickr.com/3146/3024699166_4a8128e654_b.jpg

    / Mette P
    2008-11-12 kl 09:47

  • Öh, Oskar, jag glömde nog kvar din lampa också. Hoppas du hittade den. Du känner igen den på att den inte lyser. Längre.

    / Peter H
    2008-11-12 kl 10:42

  • Jag vill se de optimala vägvalen enligt Oskars dataprogram från förra året. Facit!

    / peter
    2008-11-12 kl 21:39

  • Ah just det!! Jag kan ju faktiskt göra vägvalsanalys av det här området!!!! I’ll get into it i morgon!

    / Oskar
    2008-11-12 kl 21:59

  • Då kommer jag och kollar och hämtar mina grejor? Ska kolla på en gasspis i stan först.

    / Peter H
    2008-11-13 kl 15:09

  • jukolatest_fyran-femman

    Här har ni det teoretiskt sett bästa vägvalet mellan fyran och femman. Allt enligt mitt härliga GIS-program.

    Notera dock att programmet använder sig av gamla revideringen som underlag.

    / Oskar
    2008-11-14 kl 21:31

  • Sent omsider har även jag laddat upp mina vägval. Perfekt fredagsunderhållning.

    / Kristoffer
    2008-11-14 kl 23:17

  • Nu har den äntligen kommit, den efterlängtade filmen från Jukolatest #1! Den har nog allt: Spänning i skogen, våld(samma målgångar), skratt, gråt och komplicerade mänskliga psyken.

    Ni får gärna kalla mig ”Bergman” om ni vill. Se, njut och längta tillbaks ut i regnet:

    Jag vill passa på att tacka min kameraman och expertkommentator Oskar som gjorde ett bra jobb i regnet medan jag var ute och roade mig.

    / DanieL
    2009-03-05 kl 21:56

  • Jag dör. Vilken kul film. Vilses vurpa! En evig centrum-klassiker!

    / Kristoffer
    2009-03-05 kl 22:06

  • jag dööööööööööööööör det var det roligaste jag sett på länge!!!!

    / Karin F
    2009-03-05 kl 22:16

  • Makalöst bra!

    / Fredrik
    2009-03-05 kl 22:43

  • jag hade nästan glömt…det var det värt! nice med slowmotion

    / elina
    2009-03-05 kl 23:21

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Thursday 25 June

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Camilla Jakobsson
  • Gro Dahlbom
  • Therese Bergstedt
  • Elin Thyr
  • Simon Bohman
  • Malin Sundeby
  • Arnau Requena
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Karin Hagwall
  • Martin Lindvall
  • Alfred Jonsson
  • Johanna Bergmark
  • Anthony Loccisano
  • Arvid Gerge
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin
  • Mattias Joëlson
  • Anton Karlsson

Tekniktorsdag: Våravslutning i Hammarby sjöstad 22

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …

Läs mer

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 8

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

1/7: Trekvällars 3 medel 6

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet