Det märktes att dagens resultat avspeglades på hur löparna uppfattat skogen. Jag som sprang bra tyckte allt var lättsprunget och öppet och bara härligt. Biffen däremot upplevde hela skogen som ett stort risfält med rotvältor överallt. Vem hade rätt? Inte var det Lennart i alla fall eftersom han endast sprang en fjärdedel av banan – trodde han det var sprint?! Eller sprang han mest runt och kände på terrängen inför morgondagens långdistans? Vi får se. Vad vi däremot inte vill se i morgon (igen) är Sofias patenterade post orienteringsfosterställning.
Och så hade vi en ny medlem i skogen utan att vi visste om det? Linus Gillberg. Kan det vara någon släkting till Karin Fägerlind kanske?
• Runoway
D21 3930 meter 44 anmälda 1 Lina Strand Göteborg/Majorna 29:25 21 Elin Woxlin IF Thor 42:50 +13:25 24 Elina Johnsson OK Vilse 87 44:47 +15:22 26 Mette Petersson 46:03 +16:38 27 Moa Kjellstrand 46:27 +17:02 35 Sofia Andersson 56:53 +27:28 H21 4820 meter 60 anmälda 1 Emil Lauri IFK Lidingö 27:12 29 Oskar Karlin 35:25 +8:13 45 Jakob Larsen 44:35 +17:23 50 Björn Bängtsson 68:13 +41:01 Emil Johansson Trollhättans bröt? Daniel Lennartsson "bröt" H45 3540 meter 40 anmälda 1 Michael Wehlin S N O 22:33 9 Jonas Nylund 30:39 +8:06 Ö2 3150 meter 30 anmälda 1 Steven Ytterberg IFK Lidingö 33:06 Linus Gillberg Centrum OK Ej godk. Ö7 3130 meter 68 anmälda 1 Magnus Grahn S N O 24:05 28 Frida Holmberg 39:49 +15:44
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(
Sen anmälan men jag tänkte dyka upp! Hoppas ok.
P.s. tog bara lite illa upp av förortsbetong men det bjuder vi på. Framförallt vill vi sjöstadsbor framhålla att vi är en del av Södermalms stadsdelsområde men där jobbar vi i motvind. Ingen tror på oss.
Obs att det något optimistiska uttalandet i veckobrevet om
”badmöjligheter” nog ska tas på egen risk…
Men finns intresse efter fika så kan vi såklart dra oss vidare till mer badvänliga vatten. Aldrig fel att packa badkläder.
Ester och Ågren - Har printat några extra så det går finfint!

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
10 kommentarer (kommentera)
Hej!
Ursäkta att vi använde oss av ert klubbnamn utan att vara medlem.Vi har tränat med er för ca 2 år sedan.Blev väl aldrig medlem… När man frågade om vårt klubbnamn sa vi ert. Får vi bli medlem? MVH Carin/ mor till Linus
/ Carin
2009-05-02 kl 14:14
Klart ni får bli medlemmar! Ni måste inte så klart, men alla är självklart välkomna.
Blev mest funderad över vem det kunde vara.
/ Oskar
2009-05-02 kl 14:20
Måste säga att terrängen var bitivs fantastisk. Trots mitt trista (brutna) resultat. Så Oskar du har nog rätt :) Lycka till imorgon ni som fortfarande är hela!
/Emil
/ Empa
2009-05-02 kl 14:25
Ja jag blev totalförvirrad när jag kom till målet och inte såg vare sig målfålla, publik eller hörde någon speaker. Det visade sig att jag bara var vid fyran och hade jättelångt kvar!
Då ”bröt” jag ihop och traskade hemåt med positiva tankar om morgondagens segergester.
/ Sprint4Life-Lennart
2009-05-02 kl 14:31
I ett försök att födriva ondskan har jag lagt upp mitt spår här (grön linje), så som jag tror att jag sprang (eller typ joggade).
Min tid är ju ett skämt (fast tyvärr sann) men jag slog iallafall Emil Lauri i spurten.
/ Björn B
2009-05-02 kl 14:36
Björn, kul att du la den på mitt sträck, men du vet att en o-kladdad låg uppe på flickr också?
Jag älskar för övrigt din väg till tolvan!
/ Oskar
2009-05-02 kl 15:42
Vänta nu, nu ser jag att den o-kladdade inte kommit upp! Lägger upp den nu.
/ Oskar
2009-05-02 kl 15:45
Snyggt jobbat Herr ordförande!! Skall du hålla på så här kommer jag alldrig ifatt på Sverigelistan. Och låt dig inte nedslås av placeringen, kolla rankingnummren på snubbarna framför. Lycka till i morgon och glöm inte turtaightsen.
/ Jonas Nylund
2009-05-02 kl 17:00
Ja, njut av framgången Oskar! Passa på så länge det varar, för imorgon blir du slagen av ingen mindre än undertecknad. Jag känner det på mig.
/ DanieL
2009-05-02 kl 19:25
Så här hade jag det:

Och en oförstörd variant:

/ Mette
2009-05-03 kl 18:05
Skriv en kommentar!