Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

18/8 Sprint-KM 2009


Kartan och banan som den såg ut i våras

Ansvarig: Oskar
Plats: Kälvesta

Pricka för i kalendern för det är snart dags för Centrums andra sprint-KM! Första klubbmästerskapet i sprint, hösten 2007, gick i Judanskogen i västerort och var ett fullfjädrad tävling med Sport-Ident och hela skiten (arrad av BVSOK). Huruvida det blir SI i årets tävling vet vi ej, men det vi vet är att även denna gång blir av i västerort, närmare bestämt i Kälvesta.

Kartan har jag själv ritat och många av er har redan sprungit en eller två träningar på området. Lagom till KM kommer en lite större del av Kälvesta öppnas upp att orientera på, så tro inte att det kommer bli en lätt match bara för att du redan varit där!

Som vanligt blir det fyra klasser, två herrklasser och två damklasser som i sin tur består utav veteran samt nybörjarklass. Banornas längd är som vanligt kring 2.5-3 km och de är inte alls svåra. Med andra ord ett perfekt tillfälle för nybörjare att vara med.

Start och mål är beläget i mina föräldrars radhus mitt på kartan. Efter tävling är man välkommen att stanna kvar på mingel och vägvalsdiskussioner. Diverse rusdrycker kommer finnas till hands för de törstiga.

Första start är 18.00. Är det så att du inte kan så tidigt bör du säga till i förväg så att du får en lite senare starttid.

Shorts och linne är tillåtet! Löpar/joggingskor är att rekommendera då det är mycket asfalt.

Resväg: Pendeltåg från Centralen till Spånga (tar 12 min). Därefter buss 116 (mot Vällingby) eller 119 (mot Backlura) till Basgränd. Man kan även ta bussen (116) från Vällingby.

PS. Ni som är lite oroliga över att kan vara lite läskigt med ”tävling” kan slappna av, det är mer som ett trevligt jippo där alla i klubben kan träffas över en öl (och ett litet lopp orientering).

Inlagd: 12 juli 2009, 12:53


38 kommentarer (kommentera)

  • Hejsan!
    Fortfarande inte helt klart med mitt medlemsskap, men jobbar på det. Jag vill gärna springa sprint-km, går det?

    / Stina Zelano
    2009-08-14 kl 15:20

  • Det går utmärkt Stina!

    / Oskar
    2009-08-14 kl 16:11

  • Rekommenderar du OL-skor eller vanliga löpskor?

    / Mattias
    2009-08-16 kl 21:22

  • Vanliga skor!! 90% av banorna går på grus/asfalt.

    / Oskar
    2009-08-16 kl 23:07

  • Jag har bestämt mig för att vi endast ska ha en bana. Anledningen till det är att alla ska kunna jämföra sina lopp med varandra.

    Det betyder att damernas bana blir lite lite längre än vanligt (3.2km) men det borde ni klara av!

    / Oskar
    2009-08-17 kl 09:14

  • oh lord! Är inte det lite långt, även för oss herrar?

    / Kristoffer
    2009-08-17 kl 09:27

  • …och för att höja stämningen blir det även varvningskontroll!!

    / Oskar
    2009-08-17 kl 10:27

  • Det kommer vara 2 minuters startintervall vilket betyder att ni kommer starta mellan 18.00 och 18.40 ungefär.

    / Oskar
    2009-08-17 kl 10:41

  • Vi kör väl med ”karantän” för löparna innan start, så man inte ser andras vägval och hör speakern, etc?

    / DanieL
    2009-08-17 kl 10:47

  • Jag tar gärna en sen starttid. Vore kanon om startlistan kommer upp här på hemsidan så kan jag planera avfärd utifrån det.

    / Mette
    2009-08-17 kl 12:35

  • Blir det Sport-Ident?
    Har ingen sådan så om det blir det finns det möjlighet att låna av nån?

    / Magnus
    2009-08-17 kl 12:38

  • DanieL, självklart blir det karantän! Starten är på baksidan av huset och man får endast gå ner dit när det är dags för ens start!

    Mette, vi kör flygande start, eller ja, alltså två minuters intervall från 18 och framåt. Så det är bara att signa upp på plats.

    Magnus, nej, ingen sportident. Istället blir det gamla beprövade ”nudda” kontrollen!

    Kan även meddela att det blir två separata banor för herrar (3,2km) och damer (2,5km).

    Och självklart varvning på båda banorna!

    / Oskar
    2009-08-17 kl 14:32

  • Kan tyvärr inte springa med er alla i morgon. UK

    / Jonas Nylund
    2009-08-17 kl 17:15

  • Åker Linda redan i morgon till bröllopet? Nyss attending ju….!

    / Oskar
    2009-08-17 kl 23:22

  • Oj, jag glömde visst ta med min kompass idag. Är det nån som har en extra jag kan få låna?

    / karin henrikson
    2009-08-18 kl 08:03

  • Hur är det med möjligheter till bad ikväll?

    Gjorde ju missen att bara packa ner kortbyxor (vilket kanske kan göra det lite kallt efteråt)och vill ju helst inte göra som Lennartsson efter midnattsloppet…

    / Falken
    2009-08-18 kl 08:29

  • Köper vi pizza efter loppet?

    / Björn B
    2009-08-18 kl 08:49

  • Karin, du kan få låna min.

    / Lena Ö
    2009-08-18 kl 10:22

  • Kan tyvärr inte komma då nån sorts mikroorganismer slagit ut mig. Hoppas jag är kry till söndagens KM.

    / Stig
    2009-08-18 kl 10:23

  • falken: ingen sjö i närheten men det gör inget, det är ju sprint! vid löptider under 40 min hinner man ju inte börja svettas.

    / DanieL
    2009-08-18 kl 11:05

  • Falken, det enda badet som går att få är i mina föräldrars badkar. Vi kommer slussa in folk i duschen allt eftersom de kommer i mål.

    Björn B, nej, jag och Frida bjuder på soppa och mackor!

    / Oskar
    2009-08-18 kl 11:06

  • …eller så tar vi fram trädgårdsslangen och spolar av alla.

    / Oskar
    2009-08-18 kl 11:07

  • Ja! Trädgårdsslang! Eller ännu bättre- vattenspridare. För en som är uppväxt med flera mil till närmsta badsjö är bad i vattenspridare mina barndoms somrar!

    / karin henrikson
    2009-08-18 kl 12:34

  • jag tvättade ju mig med vattenslangen på bullerullen förra året, så det kommer nog vara helt ok nu i augusti.

    / Karin F
    2009-08-18 kl 12:40

  • vilken frida förresten? H? då kan hon få sin centrumtröja.

    / Karin F
    2009-08-18 kl 12:40

  • Ja, H.

    / Oskar
    2009-08-18 kl 13:11

  • Ett tips:

    Ta pendeltåg 35 från Stockholms central mot Kungsängen.
    Det går från Stockholms central 17:28
    och kommer till Spånga 17:41.

    Vid Spånga station byter du till buss 116 mot Vällingby.
    Den går från Spånga station 17:48.
    Du är framme vid Basgränd ca 17:54.

    Restid 26 minuter.

    Trevlig resa!

    / Oskar
    2009-08-18 kl 13:54

  • Obs! Utnyttja nu alla detta tillfälle som sällan kommer för oss icke-elit: ”Shorts och linne är tillåtet!” Med andra ord så kan man i princip klä sig i vilka sprintiga kläder som helst!

    / DanieL
    2009-08-18 kl 15:03

  • jag tar oskars förslag på tåg!

    / Karin F
    2009-08-18 kl 15:06

  • Får man bara tröja om man bjuder på soppa? :)

    / Frida
    2009-08-18 kl 16:03

  • Glöm inte att ta med folköl till eftersnack och möte!

    / Oskar
    2009-08-18 kl 16:22

  • Lycka till på er! Jag hade tänkt att dyka upp oannonserad men det körde ihop sig lite =(

    / Tobias
    2009-08-18 kl 18:26

  • Stort tack till alla som kom idag!! En officiell resultatlista kommer ut så småningom.

    / Oskar
    2009-08-18 kl 23:59

  • Och stort tack arrangören för en riktigt rolig tävling!

    / Mattias
    2009-08-19 kl 00:02

  • Tack Oskar för en jätte-trevlig tävling!

    / Magnus Grafstrom
    2009-08-19 kl 07:41

  • Ja, jag håller med ovanstående kommentatorer och vill tacka Oskar för det lyckade arrangemanget!

    Dock har jag legat och vridit mig i ångest inatt, då jag bara har tänkt på hur många minuter mindre jag hade haft om jag (och iofs de 5-6 andra som gjorde samma misstag) om jag inte läst 9an som en 6a…

    / Falken
    2009-08-19 kl 08:18

  • Jag håller också med alla angående arrangemanget, tack Oskar.

    Tyvärr så kan jag inte få revansch på medel-km på söndag då jag är iväg.

    / Magnus
    2009-08-19 kl 08:59

  • Tackar för arrangemanget!

    Jag säger så här:
    När Daniel tränat ner sig till molekyler är guldet mitt!

    / Fredrik
    2009-08-19 kl 09:02

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Monday 29 June

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

5 Days Italy 2

29 juni – 4 juli

Läs mer på hemsidan: https://www.5daysitaly.com/

Läs mer

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson
  • Fredrik Gunnarsson

1/7: Trekvällars 3 medel 8

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Per-Anders Lindgren
  • Mattias Robertson
  • Daniel Lind
  • Therese Bergstedt
  • Henning Sköldvall
  • Simon Bohman
  • Johanna Löfvenius
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Annica Sundeby
  • Mikael Svartz
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg

22/8: Skärgårdshelgen – Centrums skogstävling 2026 på Nåttarö 16

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet