Välkommen till Vinterserien!
Detta är en serie träningstävlingar söder om city. Det erbjuds 4-5 banor i olika längder. Serien är ett utmärkt sätt att bibehålla kartfokus genom vintern.
Samling
Farstanäset, OK Södertörns klubbstuga
Vägvisning från Ågestavägen. Parkering finns i anslutning till stugan.
Allmänna färdmedel
Tunnelbana till Farsta (ca 2 km promenad), buss till Svartviksvägen (ca 2 km promenad) eller buss till Farstanäsvägen (ca 900 m promenad).
Start och mål
Fri start kl 10-12, avstånd ca 1300 m. Målet stänger 13:30. Utbrutet mål ca 1300 m – glöm inte att stämpla ut vid arenan!
Banor
Bana A – 7,2 km
Bana B – 4,4 km
Bana C – 3,5 km
Bana D – 3,2 km (lätt)
Bana E – 2,1 km (mycket lätt)
Terräng
Närområde med mycket stigar och måttlig kupering. Kolla kodsiffrorna ordentligt, det är tätt mellan kontrollerna! Karta Fagersjöskogen skala 1:10000, ekv 4m.
Servering
Servering med våfflor, kaffe, varm korv, mackor och hembakat på Farstanäset.
Utlottning av våfflor vid målgång!
Vinterseriens hemsida och inbjudan.
Resultat
Plac Bana A - 7170 meter, 24 startande Sluttid 1 Josh Beech, Espoon Suunta 52:36 Lena Öhman Ej godk. Plac Bana B - 4380 meter, 35 startande Sluttid 1 Robert Wallsten, Snättringe SK 33:32 3 Anders Brinkman, Vandrarringen 36:07 5 Janne Nilsson 41:52 27 Erika Hörnfeldt 54:54 Plac Bana C - 3490 meter, 44 startande Sluttid 1 Anders Gärderud, IFK Lidingö SOK 34:14 9 Henning Peinerud 38:20
Hela resultatlistan och sträcktider.
Jag tar med Stina! Också 9 år.
Under O-ringenveckan eller redan nu?
Oh no Anton! Hoppas du kan vara med denna vecka, också!
Plockar med mig Juno 9 år
Jag råkade ta fel på datumen. Var där och irrade omkring i torsdags.

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
En kommentar (kommentera)
Hm, lite besviken över att det inte är Svartviksskogen, men bastu! Och utlottning av våffla, vem kan motstå det?
/ Lena Ö
2018-03-10 kl 10:16
Skriv en kommentar!