Dagens pass: korta intervaller 30/30
15-30 x 30 sek, vila 30sek.
Den här veckan ska vi vässa formen inför kommande sprinttävlingar genom korta intervaller i hög fart. Syftet är att aktivera de snabba muskelfibrerna och ni ska inte känna er slita dagarna efter. Antalet intervaller måste variera beroende på vad var och en är van vid och vilken känsla ni har för dagen. Den som känner sig lite osäker och ovan kan exempelvis köra 15 repetitioner medans den som känner sig stark och provat passet innan kan köra upp emot 30 repetitioner. Prata ihop er på men någon eller några uppvärmningen så ni får sällskap under passet.
Här finns en omvandlingstabell för farterna!
Om du känner att du inte är i fas med övriga pass eller vill anpassa utifrån lust, dagsform, kapacitet etc, kan du alltid be om råd för alternativ till upplägg på intervallerna. Fråga träningsledaren eller maila till TräK (centrumoktraning@googlegroups.com) för tips och råd för eventuella anpassningar.
Utrustning
Löparskor på fötterna!
I omklädningsrummet (vanligen nr 2 eller 9 intill beachvolleyplanen) går det att låsa in sin väska samt duscha efteråt. Det är ett gemensamt omklädningsrum för damer och herrar.
laddar karta - vänligen vänta...
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
10 kommentarer (kommentera)
Tänkte ni starta vid Björkhagens utegym som vanligt? I så fall möter jag gärna upp där :)
/ Klara Alm
2026-05-26 kl 12:45
I så fall möter jag också upp där!
/ Moa
2026-05-26 kl 14:05
Yes,vi kör från utegymmet
/ Simon Bohman
2026-05-26 kl 14:40
Toppen, då är jag där till 18.30 :)
/ Klara Alm
2026-05-26 kl 14:59
Är det någon som har med sig ett hänglås? Jag har glömt mitt hemma
/ Simon Bohman
2026-05-26 kl 15:16
Kommer också direkt till utegymmet!
/ Joel Udd
2026-05-26 kl 15:18
Jag dyker också upp direkt vid utegymmet!
/ Gustaf Gerge
2026-05-26 kl 15:33
Jag kommer direkt till utegymmet!
/ Erik Wessberg
2026-05-26 kl 15:59
Jag kommer också direkt till utegymet!
/ Nina Wertholz
2026-05-26 kl 17:37
Fan jag fick punka!! Kommer missa träningen :(
/ Moa
2026-05-26 kl 17:57
Skriv en kommentar!