Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

9/2 Mila By Night: Turebergs IF

Turebergs IF arrangerar deltävling 4 av 5 i årets Stockholm Mila By Night vid Rösjöbadet i Sollentuna. Den som inte sprungit där kanske minns 25-manna 2008 i grannskogen, för att få ett hum om terrängen.

Förslag gemensam resa: T-bana från Centralen 17.43. (Detaljer nedan!)

Samling
Rösjöbadet, Sollentuna.
Vägvisning från väg 262, mellan Sollentuna/Edsberg och Danderyd.

Allmänna färdmedel
Buss 607 & 627 från Sollentuna station eller Danderyd/Mörby (607) till Rösjön. 150 m till TC

Mettes reseförslag: Från T-centralen 17:43 mot Mörby Centrum. Kliv av Danderyds sjukhus 17:57. Därifrån buss 607 mot Karolinska Sjukhuset kl 18.02. Kliv av hållplats Rösjön, gå 150 meter till Rösjöbadet.

Klassindelning, Banlängder
Herrar, 9.1 km (start 19.00)
Damer, 6.1 km (start 19.05)
Pöbel, 5.6 km (start 19.10)
Pöbelina, 3,8 km (start 19.15)
Spridningsmetod tillämpas.

Direktanmälan
Anmälan kan, i mån av plats (=kartor), göras på TC fram till 45 minuter före start. Avgift som efteranmälan. Anmälan innebär godkännande av namnpublicering i resultatlistan på Internet.

Stämplingssystem
Sportident kommer att användas i samtliga klasser. Vid byte av bricknummer efter ordinarie anmälan tillkommer en administrativ avgift på 20 kr.

Resultatlista
Resultatlista publiceras på Internet via TIF:s hemsida. Komplett resultatlista sänds till klubbar som angett detta i anmälan, pris 30 kr.

Parkering
Vid TC. P-avgift 0 kr.
Endast en del av parkeringen är plogad. Viss körning i snö kan behövas.

Start
Vid TC. 250 m snitsel till startpunkt.
Starttider: Herrar 19:00, Damer 19:05, Pöbel 19:10 och Pöbelina 19:15.

Maxtid
2½ timme.

Karta
Karta reviderad 2008. Ekvidistans 4m.
Skala 1:10000. Definitioner på kartan – ej lösa.

Terrängbeskrivning
Måttligt kuperat närområde. Bitvis stigrikt, bitvis detaljrikt.
Herrar och Damer passerar en större väg, vilket endast får ske vid på kartan markerade, planfria passager. Sjöar och större vattendrag skall anses isfria, även om is ligger.

Service
Marka. Omklädningsrum med dusch. Litet trångt, men ändå.

Tävlingsinfo: TIF:s sida
http://www.turebergsif.se/orientering

Anmälan via Eventor

Inlagd: 05 november 2010, 1:24
Ändrad: 09 februari 2011, 17:33


29 kommentarer (kommentera)

  • Ey! Sista anmälan idag! Och genom intensivt lobbyarbete har jag fixat så att damer får springa pöbel. Så nu har ni ingen ursäkt längre. Anmäl er nu!

    / Karin F
    2011-02-02 kl 09:57

  • Men hur tar man sig dit? Verkar långt och trassligt. Och har inte tagit ett löpsteg på två veckor, förkylningselände igen…behöver mer pepp tror jag.

    / Lena
    2011-02-02 kl 10:07

  • Nej det är inte alls svårt! Tureberg har lagt upp kollektivtrafiksinfo nu, man tar sig dit på cirka 40 min och man kan åka typ var 15:e minut om man vill! Häng på gott folk! 10mila närmar sig!

    / Karin F
    2011-02-02 kl 11:41

  • Anmäld!

    / tallhage
    2011-02-02 kl 12:17

  • Anmäld…men formen har knappast blivit bättre sen sist så det var med viss tvekan.

    / Lena
    2011-02-02 kl 18:29

  • Jag kommer bli livsfarlig på onsdag! Införskaffade den här igår: MILA Zenith

    Raaawk!

    / Mette
    2011-02-03 kl 12:28

  • En start i herrklass finns tillgänglig!

    / Kristoffer
    2011-02-07 kl 09:51

  • Jag skulle kunna tänka mig en Pöbelplats…

    / Björn B
    2011-02-07 kl 09:53

  • Vad tror ni om det här resealternativet?

    17:43 – 17:57 tunnelbanans röda linje 14 från T-Centralen mot Mörby centrum. Kliv av vid Danderyds sjukhus.

    18:02 – ca 18:18 buss 607 från Danderyds sjukhus mot Karolinska sjukhuset. Kliv av vid Rösjön.

    TC ska tydligen ligga 150 m från hållplatsen så det borde räcka eller vad tycker ni andra?

    / Mette
    2011-02-08 kl 08:29

  • Det blir fint. Och jag har laddat lampan men känner mig lite osäker på det här. Det kommer att bli ännu en övning i självplågeri, och jag hade ju slutat med sånt trodde jag.

    / Lena
    2011-02-08 kl 10:34

  • Nej, nej, nej Lena – självplågeri är en del av vårt idrottsutövande och det gör njutningen när vi kommer ut på barmarken och tävlingssäsongen sätter igång på allvar ännu större! Det är då vi ska flyyyga fram i skogen! :)

    / Mette
    2011-02-08 kl 10:42

  • Mm, hm. Men om jag hinner krascha totalt innan jag lyfter då?

    / Lena
    2011-02-08 kl 10:46

  • Hej! Funderar på årsdebut… Finns det nån som ska till Tureberg och har en lampa som den vill låna ut till mig?

    / Falken
    2011-02-08 kl 10:58

  • falken jag kan ta med en lampa. Dock ett litet problem; jag har ingen batterisele till den. Batteriet ser ut så här och det går alltså att trycka ner i en stor ficka även om man blir lite snedbelastad.

    / Karin F
    2011-02-08 kl 11:32

  • Mette det blir perfa! Jag finns t-centralen 17.40 på perrongen.

    Falken, det årsdebut du behöver inte överlägga det är en självklarhet! Men var är natträven?

    / Sofia
    2011-02-08 kl 11:42

  • Ja – var är Anna Natträven Weglin Elenius?!?! Med ett sånt diplom förväntar jag mig att man står på startlinjen med hatten på varje gång!

    / Mette
    2011-02-08 kl 11:46

  • Lena – det är fortfarande mjukt att krascha i snön. Tänk på min mentala breakdown på Torp of Pain eller varför inte Smålandskavlen 2009… Det är bara att bryta ihop och komma igen!

    / Mette
    2011-02-08 kl 11:47

  • @Mette och Soffan: Jag ansluter till den resan vid universitetet.

    / tallhage
    2011-02-08 kl 12:42

  • Falken:

    Har du kollat att det finns ströplatser?

    / Björn B
    2011-02-08 kl 12:45

  • Björn: Nej? Hur kollar man det?

    Karin: Jag lyckas låna en monsterlampa från min Mentor. Tack ändå! Nu får vi väl se om det finns några ströplatser bara då…

    / Falken
    2011-02-08 kl 13:07

  • När kommer like funktionen på denna sida?

    Mette I LIKE
    Emit I LIKE
    Falken I LIKE

    / Sofia
    2011-02-08 kl 18:19

  • Skriv en motion om det till årsmötet!

    / Falken
    2011-02-08 kl 22:22

  • Falken I LIKE!

    @Alla: glöm inte att torsdag 10/2 är sista dagen för att lämna in motioner inför årsmötet!

    / Mette
    2011-02-09 kl 09:38

  • jag drar ut lite tidigare ikväll eftersom jag måste anmäla mig på plats. Ses där!

    / falken
    2011-02-09 kl 13:22

  • Jag skäms lite nu (inte bara för att jag inte ska springa – måste jobba) utan för att jag inte lagt upp info om detta… I ett desperat att mildra skammen har jag lagt in info nu så här några timmar före start. (Ser i alla fall bättre ut för framtidens arkiv.)

    Mette: Håller med om att natträven inte borde hålla sig borta en kväll som denna! Kanske blev hon så nöjd med diplomet att hon dragit sig tillbaka helt och hållet nu. (Men det tror jag inte.)

    Ha det så kul i snön/isen nu alla!

    / DanïeL
    2011-02-09 kl 17:19

  • Tacklajackorna har kommit! Tar med small & medium.

    @Soffan & Mette: Sitter längst fram i bakersta vagnen.

    / tallhage
    2011-02-09 kl 17:30

  • Snyggt jobbat! Men lite klent med Centrum killar. Tjejerna imponerar.

    / Jonas Nylund
    2011-02-09 kl 22:18

  • Tackar! Sakta gick det i årspremiären men runt kom jag! Tyckte dessutom att det var ganska skönt o gött. Börjar Falken komma igång nu?

    / Falken
    2011-02-09 kl 22:40

  • Karten + min sträcka finns där : http://pscom68.free.fr/CentrumOK/MSBN_Del_3.JPG

    / Pierre
    2011-02-10 kl 08:40

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Mikael Svartz

3/7: Eskilstuna weekend 2

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet