Det blir träning även för veteraner och alla som har passerat det första nybörjarstadiet denna tisdag.
Plats: Frescatihallen
Ansvarig: Oskar och Mattias
Telefon: 0766 – 477072 (Mattias)
Övning: Keps-OL på brunbild. För att få upp fart i ben och huvud. Eftersom Jerk körde en liknande övning för nästan exakt ett år sedan så snor jag hans beskrivning rakt av:
Keps-OL är en träningsform baserad på en tvåmannastafett med ett stort antal sträckor och ett högt tempo.
Start och mål är i mitten av en ring av kontroller. De två lagmedlemmarna turas sen om att ta kontrollerna i ordning, hela tiden förflyttandes en keps (eller annan huvudbonad) mellan kontrollpunkterna. Det är gemensam start och synnerligen ogafflade banor. Hängning kan fungera bra, men samtidigt gäller det förstås att ha koll på kartan…
Vi går igenom reglerna ordentligt på plats, ifall detta inte var tillräckligt.
Vi gör så jämna så jämna lag som det bara är möjligt, så alla kan vara med!
Tid och plats
Samling ombytt och klar utanför Frescatihallen kl 18.15. T-bana Universitetet.
Kom i tid, det blir fortfarande mörkt tidigt.
Kom ihåg-lista
Ta med en oöm huvudbonad eller liknande.
Glöm inte hänglås till skåp i Frescatihallen! Bastu finns.
Överdragsjacka rekommenderas om det blir kyligt eftersom det blir lite Team sprint-upplägg med kort väntan mellan varje rusch.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
4 kommentarer (kommentera)
[…] De övriga som har passerat det första nybörjarstadiet kör en annan teknikträning som ni kan läsa om här. […]
/ Centrum OK » Nybörjarträff, del 1
2012-04-03 kl 17:15
Ojoj hyperskoj! Övningens tävlingsnerv fick en ju att glömma den ruggiga väderleken. Jag är för inrättandet av en K(eps)OL-cup. Grattis till team Sara/Hellborg som knep segern denna gång (enda icke diskade lag …).
/ Agren
2012-04-10 kl 20:56
Ja detta var riktigt roligt! Tack Mattias (och partner in crime)
/ Kattis S
2012-04-10 kl 22:29
Ja, det var riktigt skoj, kul att vinna också! Eller vad säger du Henrik? Skickligt och gentlemannamässigt insatts av oss tycker jag.
/ Sara Jonasson
2012-04-10 kl 22:37
Skriv en kommentar!