Höstregnet kom och gästspelade under onsdagkvällens Sprint-DM i Gubbängen. 18 löpare från klubben ställde sig ändå på startlinjen.

Bildbeviset på att Hellborg ”luftstämplade” sista vilket rentvår honom!
H- och D21-klasserna var som vanligt störst vad gäller konkurrensen om den åtråvärda titeln ”sprintigast i Centrum”. I H21 råder viss tvekan om klubbsegraren – Jens sprang tydligen för sin gamla klubb idag, skall då segern gå till Mattias Å? Men även i D35 och ÖM-klasserna blev det hårda sekundstrider. Regnet lyckades inte kyla ned en övertänd Hellborg som fick tunnelseende och gjorde en klassisk ”SI-bom” på sista.
Kul att se att våra nybörjare Tintin, Astrid och Siri kom och testade tävlingsnerverna – hoppas ni fick mersmak!
Bilder från sista kontrollen finns längst ned.
D21 2 950 m, 31 startande Pl Namn Klubb Tid Diff Km-tid 1 Fanni Gyurko SNO 16:43 5:40 18 Karin Skogholm TMOK 19:56 +3:13 6:45 20 Moa Kjellstrand 20:26 +3:43 6:55 22 Malin Annegård 21:24 +4:41 7:15 24 Katarina Svensson 21:33 +4:50 7:18 Sara Jonasson Ej start H21 3 410 m, 55 startande Pl Namn Klubb Tid Diff Km-tid 1 Anders Holmberg Järla 15:33 4:33 42 Jens Wicksén SOK Viljan 22:02 +6:29 6:27 43 Mattias Ågren 22:34 +7:01 6:37 50 Mattias Henriksson 25:04 +9:31 7:21 52 Martin Karlsson 26:59 +11:26 7:54 John Alexander Ej godkänd Henrik Hellborg Ej godkänd D35 2 550 m, 8 startande Pl Namn Klubb Tid Diff Km-tid 1 Jessica Sjöberg Tullinge 16:26 6:26 3 Lena Öhman 18:19 +1:53 7:10 4 Mette Petersson 18:33 +2:07 7:16 H40 2 550 m, 34 startande Pl Namn Klubb Tid Diff Km-tid 1 Mikael Tjernberg TMOK 13:36 5:20 18 Magnus Grafström 16:14 +2:38 6:21 ÖM1 1 360 m, 17 startande Pl Namn Klubb Tid Diff Km-tid 1 Olle Kallur Ravinen 10:21 7:36 14 Tintin Hamrin 19:41 +9:20 14:28 ÖM2 2 000 m, 22 startande Pl Namn Klubb Tid Diff Km-tid 1 Johan Önerud Ravinen 14:40 7:20 10 Astrid Erlander 20:34 +5:54 10:17 ÖM3 3 420 m, 27 startande Pl Namn Klubb Tid Diff Km-tid 1 Alexander Hansen SNO 19:53 5:48 4 Emil Tallhage 21:31 +1:38 6:17 5 Karl Melin 21:35 +1:42 6:18 17 Anders Lavfors 29:38 +9:45 8:39 Siri Gidlund Ej godkänd
– Samtliga resultat: Klassvis
– Sträcktider: Winsplits
Jag tar med Stina! Också 9 år.
Under O-ringenveckan eller redan nu?
Oh no Anton! Hoppas du kan vara med denna vecka, också!
Plockar med mig Juno 9 år
Jag råkade ta fel på datumen. Var där och irrade omkring i torsdags.

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
19 kommentarer (kommentera)
Ja, vad hände med min klubbtillhörighet ikväll? Jag var i alla fall anmäld för Centrum.
/ jens_wicksen
2012-05-09 kl 23:18
Jens, det stod ju också Centrum på de resultatlistor som häftades upp på plats. Är väl nåt klubbspöke i Eventor som spelat dig ett spratt … Grattis till internsegern i vilket fall som helst!
Hellborg, så jädra bittert det där, men du får rapportera din sluttid här för jämförelse!
/ Agren
2012-05-09 kl 23:24
Yes, 25:56 blev min tid. Slarvig stämpling på sista, räknade med att Daniels foto skulle vara bevis nog för att jag var där ;))
Riktigt kul tävling, synd att inte fler ställer upp!
/ Henrik
2012-05-10 kl 00:00
Pallplats, eller räknas inte det om man springer tantklass? Hade kul men hoppas vi har roligare banor i morgon.
/ Lena
2012-05-10 kl 07:32
Jens, om du inte redan gått in och bytt klubb i Eventor så gör det eller säg åt dom!
/ Oskar
2012-05-10 kl 08:32
Klart pallplats räknas – grattis Lena!
Inte utan att det grämer mig lite att det bara skiljde 14 sek. men å andra sidan – hur kul är det inte att det bara skiljer sekunder? Inte så ofta man kan snacka sekundstrider nu för tiden. #drömmermigtillbakatillD14
/ Mette
2012-05-10 kl 08:54
Och jag missade ju inte alls starten så mycket! Fick ju inte ens en bom till ettan! Skönt!
/ Moa
2012-05-10 kl 16:02
Snyggt Moa! Jag hade lite problem att hitta startpunkten och lite småbommar här och var men annars rätt nöjd. SCC nästa då!
/ Kattis S
2012-05-10 kl 16:46
Haha är man naturligt bildskön eller? (TC-bilden.) Jaja, så blev jag ju slagen av den avslappnade killen t v också …
/ Agren
2012-05-10 kl 18:06
Mäktig bild på Moa.
/ Oskar
2012-05-10 kl 18:39
Och Falken. !
/ Oskar
2012-05-10 kl 20:57
Ja där var väl den enda millisekunden som det såg det ut att gå fort för mig igår.
/ Falken
2012-05-10 kl 22:11
Hellborg, här är din riktiga upprättelse och bildbevis.
Du måste ha hört Skarpnäck-löparens stämplingspip (han har en snabb pinne) och stuckit iväg för tidigt. Det vi kan lära oss av denna tragiska historia är: ”Stämpla aldrig samtidigt som någon annan – stämpla före!”
/ DanïeL
2012-05-11 kl 00:53
Eller: ”kolla att det blinkar” om man ska vara tråkig, och nån ska ju vara det också.
/ Björn B
2012-05-11 kl 08:38
eller ”Skaffa snabbpinne -innan det är för sent”.
/ karinf
2012-05-11 kl 09:01
Vad menar du nu Karin! Kan det bli försent att skaffa snabbpinne? *orolig*
/ tallhage
2012-05-11 kl 09:56
Äh, det kommer snart en ny och snabbare pinne. Håll ut!
/ Camilla
2012-05-11 kl 10:44
Ni har väl hört det senaste från Sportidents marknadsavdelning:
”Sprinterpinnen – för dig som pinnar på!” Höhö.
/ Agren
2012-05-11 kl 10:51
Höhö!
Det går fortfarande att sälja sin gamla pinne till klubben om man vill byta upp sig.
/ Mattias H
2012-05-11 kl 12:16
Skriv en kommentar!