För undertecknad är repet mer klassiskt än 10-mila självt. De som redan var med 2010 minns när jag växlade ut till en okänd kille på andrasträckan som sen aldrig kom tillbaka till centrum. Och 2016 i Lida då vi fick se Jorrit agera plåster på Sverkers rygg. Och när jag var övertaggad i starten 2018, men blev omsprungen av Ågren på upploppet. I år sker tävlingen i Segeltorp och en ny chans till framtida minnen. Ett måste för 10-mila-löpare! Men även kul för
alla som vill testa på stafett-ångesten.
Lagen H21L 1 1. Tomas Holmberg 2. Jonas Kjäll H21L 2 1. Andreas Lundsten 2. Linus Rispling H21K 1 1.Martin Karlsson2. ---- H21K 2 1. Jonas Lindholm 2. Jerk Rönnols D21K 1 1. Sara Jonasson 2. Mette Brolinson D21K 2 1. Mia Carlström 2. Marie Nilsson
Plats
Segeltorps IP,Kungens Kurva.
Kommunikation
Buss 710 till hpl Toyota.
Terrängområde och karta
Måttligt kuperad bitvis stigrika områden. Terrängen är i huvudsak lättframkomlig, kartskala 1:10 000
Start
I anslutning av Arenan 18.45-19.45
Övrigt
Öppna banor finns för den som vill stå över stafettångesten:
Ö4 – 4,1 km, Ö 6 – 5,2 km, Ö9 – 7,3 km. Fri starttid 18.15-19.45
Dusch inomhus!
Resultat
D21 kort, 5 startande
Plac Namn Strtid Strpl Strdiff Tid Vxlpl Diff
1 IK Hakarpspojkarna / Rehns BK 1 1:32:39
1. Tova Olsson 43:38 1 43:38 1
2. Erica Edman 49:01 1 1:32:39 1 0
3 Centrum OK 1 2:42:14
1. Sara Jonasson 1:00:38 3 +17:00 1:00:38 3
2. Mette Brolinson 1:41:36 3 +52:35 2:42:14 3 0
4 Centrum OK 2 3:08:43
1. Maria Carlström 1:20:51 4 +37:13 1:20:51 4
2. Marie Nilsson 1:47:52 4 +58:51 3:08:43 4 0
H21 kort, 17 startande
Plac Namn Strtid Strpl Strdiff Tid Vxlpl Diff
1 Kamrat och IF KIF 4 1:55:37
1. Petter Haraldsson 59:21 3 + 2:23 59:21 3
2. Emil Lauri 56:16 2 +16:55 1:55:37 1 -2
6 Centrum OK 2 2:20:16
1. Jonas Lindholm 1:12:40 12 +15:42 1:12:40 12
2. Jerk Rönnols 1:07:36 5 +28:15 2:20:16 6 -6
Centrum OK 1 ej start
1. Martin Karlsson
2. Linus Rispling
H21 lång, 18 startande
Plac Namn Strtid Strpl Strdiff Tid Vxlpl Diff
1 Södertälje-Nykvarn OF 1 1:59:06
1. Martin Jansson 58:17 4 + 0:21 58:17 4
2. Johan Giberg 1:00:49 2 + 3:11 1:59:06 1 -3
10 Centrum OK 1 2:37:43
1. Tomas Holmberg 1:18:39 13 +20:43 1:18:39 13
2. Jonas Kjäll 1:19:04 8 +21:26 2:37:43 10 -3
11 Centrum OK 2 2:44:33
1. Andreas Lundsten1:23:13 14 +25:17 1:23:13 14
2. Linus Rispling 1:21:20 10 +23:42 2:44:33 11 -3
Hela resultatlistor och sträcktider finns här.
Resultat individuella öppna klasser
ÖM 6, 5 380 m, 23 startande
Plac Namn Tid Diff
1 Mattias Ågren 42:50
3 Janne Nilsson 49:25 + 6:35
12 Martin Karlsson 1:00:37 +17:47
ÖM 9, 7 340 m, 7 startande
Plac Namn Tid Diff
1 Johan Lindqvist, Täby OK 1:04:42
3 Nicklas Everitt 1:23:35 +18:53
Sören Andersson ej godkänd
Hela resultatlistor och sträcktider finns här.
Under O-ringenveckan eller redan nu?
Oh no Anton! Hoppas du kan vara med denna vecka, också!
Plockar med mig Juno 9 år
Jag råkade ta fel på datumen. Var där och irrade omkring i torsdags.
Glad midsommar alla i Centrum! Det dök upp ett lite annorlunda oringen-uppdrag: Det kommer finnas träningsbanor i anslutning till Oringenstaden (på Södra Djurgården). Det behövs hjälp med utsättning/inplockning. Intresserad? Hör av dej till mej (per-anders.lindgren[snabel-a]ownit.nu).

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
45 kommentarer (kommentera)
Nu väldigt sparsmakad info om 10-mila repet. Anmälan sker till UK, jag ber att få återkomma om exakt datum. MEN det behöver inte hindra er till att anmäla er idag!
/ Falken
2019-03-14 kl 21:00
Hur vet man om lång eller kort är lagom? Har någon koll på hur långt det brukar vara i D21?
/ Mia
2019-03-14 kl 22:20
Mia, skulle säga att kort är lagom. Lång brukar vara upp mot 7km. Förra året var iofs lång kort i tid eftersom det var så snabblöpt, men det gäller nog inte i Segeltorp.
/ Lena Ö
2019-03-15 kl 08:26
wow! en av mina favorit kavlar ändå! Håller med undertecknad om att det är väldigt klassiskt.
Har fått äran att springa med Mette flera år. Jag blir så pepp!
Anmäld
/ Sara J
2019-03-15 kl 10:08
ÅH!!! Inte hemma…
/ Kristoffer
2019-03-15 kl 11:03
Arrangören hänvisar till hpl Diagonalvägen, men hpl Toyota ligger närmast IP. Ytterligare förbindelser finns till närliggande hpl Jägerhorns väg och Ekgårdsvägen.
/ Mattias Henriksson
2019-03-19 kl 16:18
Anmäl er till repet! Det blir kul!
/ jerk
2019-03-25 kl 07:56
Anmälan redan stängd på eventor ju…Jag är gärna reserv! Annars blir det öppen bana.
/ Marie Nilsson
2019-03-26 kl 21:35
My bad. Nu stänger anmälan i eventor imorgon, så som det ska vara.
/ jerk
2019-03-26 kl 22:35
Nytt för i år är att damerna startar ytterligare lite tidigare 19.00 vilket gör att förstasträckan går i dags ljus och det mesta av 2:a också. Så man behöver inte vara natträv för att springa Repet.
8h kvar på anmälan
/ Sara
2019-03-27 kl 14:59
Finns det ytterligare någon herre som vill ställa upp? Just nu är vi ojämna par, det vore trist om någon inte fick springa…
/ jerk
2019-04-02 kl 22:06
Lukas ställer upp! Hurra! Jämna par!
Laguppställningar kommer under dagen.
/ jerk
2019-04-03 kl 09:31
Jag och min skraltiga kropp är båda nervösa. Och nyfiknast i världen på lagen!
/ Mia
2019-04-03 kl 13:33
Inte så nyfiken längre efter att ha kollat vilka som är anmälda i eventor :)
/ Mia
2019-04-03 kl 13:33
Boom.
/ jerk
2019-04-03 kl 13:54
Även: Suprise Mia!
/ jerk
2019-04-03 kl 13:54
Visste inte att vi körde toppade lag i Kortklass!!!?
Hell yeah!
/ Falken
2019-04-03 kl 14:06
Jag har lovat Mia förstasträckan, lite dålig samordning där i UK, så omvänd ordning i Mialaget!
/ Lena Ö
2019-04-03 kl 16:01
Hurra! Marie, jag ska linka mig runt som en puma. Det ni!
/ Mia
2019-04-03 kl 16:03
wow! Jag ska springa förstasträckan för första gången i repet (tror jag).
Är ni säkra på detta ;)
/ Sara
2019-04-03 kl 17:58
Säkra och säkra… Om du och Mette vill byta plats går det att ordna, annars blir det bra så här.
/ jerk
2019-04-03 kl 18:00
Jag kollade resultat, jag hittade bara på att jag alltid startade sist. Har startat lika många gånger av båda och har sprungit sen 2014.
/ Sara
2019-04-03 kl 18:11
Hi hi, (och oj oj) det här blir ju toppen!
/ Marie Nilsson
2019-04-03 kl 18:56
Jag planerar åka från kransen och sedan buss till jägerhorns väg somär framme 17.58. Sablans vad kallt det är!
/ Mia
2019-04-08 kl 21:49
Men det är väl i morgon ändå? Hoppas det blir varmare.
/ Sara
2019-04-09 kl 12:48
Absolut, men SMHI ger mig inte hopp…
/ Mia
2019-04-09 kl 12:51
åh typiskt.
Jag har inte kollat SMHI
/ Sara
2019-04-09 kl 13:07
Lena, dyker du upp? Wenn ja, dann bringe ich dir Bücher mit!
/ Mia
2019-04-09 kl 23:12
Är det 10Milarep så är det. Bra att öva sig på att frysa. På några av mina 10Mila har jag frusit mest i hela mitt långa liv.
/ Samuel
2019-04-10 kl 00:00
Jag tycker att jag har övat färdigt, jag är sjukt bra på att frysa.
/ Sara
2019-04-10 kl 00:38
Jag tar bilen från Högdalen och har några platser över om det skulle hjälpa någon.
/ Falken
2019-04-10 kl 06:33
Om nån blir inspirerad av väderläget så finns det nu en utmärkt möjlighet att komma och springa ikväll! Lukas är sjuk, så det öppnar upp sig i h21.
/ jerk
2019-04-10 kl 08:05
Mia; nej, valde att prioritera Centrumträningen. Ha detcså skoj i skogen alla. I skogen fryser man inte, och det är inomhusdusch.
/ Lena Ö
2019-04-10 kl 08:29
H21K-fighten utgår! Linus upp till sträcka 2 bakom Andreas i H21L.
Falken – ja, vad gör Falken? Springer startsträcka eller öppen?
/ jerk
2019-04-10 kl 12:36
Åh! Ja hur ska jag hantera mina spaghetti-ben???
/ Falken
2019-04-10 kl 12:48
Lura ut någon glad, tex Love har ju tränat som tusan och Robetsson och Per-Andersson också. Dax att utmana i H21K nu gubbar. :)
/ Sara
2019-04-10 kl 13:13
Kan någon som kommer tidigt gå till sekretariatet och genomföra lagändring enligt vad som står här intill?
/ jerk
2019-04-10 kl 16:05
Robertson utgår – är inte längre lockad att ge sig ut i kylan.
/ Mattias Robertson
2019-04-10 kl 17:02
Kommer med bussen som är framme 18:33. Någon som har extra säkerhetsnålar, inser precis att jag glömde ta med.
/ Mette
2019-04-10 kl 17:33
Jag är nog tävland de tidiga. Har en trasig lins så ser sådär men kan allt försöka ända namn :) behöver väl inte brick nummer?
/ Mia
2019-04-10 kl 17:38
Jo, bricknummer måste också ändras!
/ jerk
2019-04-10 kl 17:43
Jag hämtar alla nummerlappar också, 0735919811 når ni mig på!
/ Mia
2019-04-10 kl 17:54
Jag är sen. Missade min t-bana. Kommer nog samma tid som Mette.
Måste man ha lampa är frågan? Jag tpg förståss inte med någon.
/ Sara
2019-04-10 kl 17:54
Grattis Ågren!!! Vilken pappa-effekt! Utklassningsseger ikväll!
Kände du på dig att duschen skulle stängas?
/ Falken
2019-04-10 kl 21:53
Haha, tack Falco! Jo, att bli småbarnsförälder verkar ha fört med sig en förstärkt intuition. Eller det kanske hellre beskrivs som konstant krisberedskap.
/ Ågren
2019-04-10 kl 22:18
Skriv en kommentar!