Välkommen till Vinterserien!
Detta är en serie träningstävlingar söder om city. Det erbjuds 4-5 banor i olika längder. Serien är ett utmärkt sätt att bibehålla kartfokus genom vintern.
Samling
Tullingehallen (Katrinebergsvägen 71, Tullinge)
Allmänna färdmedel
T ex pendeltåg till Tullinge station, därefter buss 722 el 713 hpl Dymmelkärrsvägen.
Start
Fri start kl. 10.00 – 12.00, avstånd ca 1 200 m. Mål Utbrutet, följ startsnitseln tillbaka till sekretariatet för avläsning. Kontrollerna börjar tas in från kl. 13.30
Bana A – 7,1 km (banlängderna är preliminära)
Bana B – 5,7 km
Bana C – 4,0 km
Bana D – 3,0 km
Bana E – 3,4 km (röd)
Terräng
Skogsområde med en del stigar och mountainbike-stråk med relativt starkt kuperad terräng och mestadels god framkomlighet. Karta Flottsbro, ekvidistans 4 m rev 2013. Skala 1:10 000 för samtliga banor.
Vinterseriens hemsida.
Resultat
Plac Bana B - 5,7 km 24 startande Sluttid Tid efter 1. Ulrik Englund TMOK 42:57 6. Oskar Hermansson 53:00 +10:03 13. Mattias Ågren 1:02:02 +19:05 14. Henrik Hellborg 1:06:03 +23:06 20. Örjan Ahnoff 1:16:36 +33:39 Plac Bana C - 4,0 km 25 startande Sluttid Tid efter 1. Janne Nilsson 45:01 8. Karin Fägerlind 56:20 +11:19 Plac Bana D - 3,0 km 27 startande Sluttid Tid efter 1. Rolf Skoglund SNOF 37:22 Helena Persson Felst.
Hela resulatlistan.
Jag råkade ta fel på datumen. Var där och irrade omkring i torsdags.
Glad midsommar alla i Centrum! Det dök upp ett lite annorlunda oringen-uppdrag: Det kommer finnas träningsbanor i anslutning till Oringenstaden (på Södra Djurgården). Det behövs hjälp med utsättning/inplockning. Intresserad? Hör av dej till mej (per-anders.lindgren[snabel-a]ownit.nu).
Anton, zooma in i kartan så ser du. Tror det är precis vid båtbryggan.
Är samlingen vid berget?
Fråga: om det blir fullt och några hittar boende i krokarna, orkar reseledaren ta hand om resan/ev bilhyra då?

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
5 kommentarer (kommentera)
Notera att den här V-serien alltså går i Tullinge, på Flottsbrokartan. Inte i Mälarhöjden. Eventet hette tidigare Mälarhöjden eftersom det är de som står som arrangörer och någon annan info fanns inte när eventet skapades. Mälarhöjden var en kvalificerad gissning som slog fel. Vi ses!
/ Henrik Hellborg
2018-02-21 kl 10:20
Tar bilen imorgon 09:30 från Hammarbyhöjden, passerar Gullmarsplan. Smsa 07tre-6917822 om nån vill åka med.
/ Oskar Hermansson
2018-02-24 kl 19:58
Tufft idag, mer kamp än fart i skogen. Och ett par tre dumbommar på det.
/ Ågren
2018-02-25 kl 13:39
Men, som veteranen jag träffade på bussen sa: ”Centrum OK, det är framtidens klubb.”
/ Örjan Ahnoff
2018-02-25 kl 18:53
Dagar som denna är ju vinterlöpning helt fantastiskt. Och den ofrivilliga 4 km-uppvärmningen gjorde faktiskt att min kompasstumme helt uteblev.
/ Oskar Hermansson
2018-02-25 kl 22:06
Skriv en kommentar!