Höstsäsongen kommer nu igång på allvar i Stockholm. Järla arrangerar Nationella tävlingen Järladubbeln denna helg, med medel på lördagen och långdistans på söndagen.
Startlista (inkl. efteranmälda)
Obs! De med ett nummer före sitt namn (HD21) ska hämta nummerlapp vid starten. 1 Jonas Halai H21 (53) 5 460 m 09:36 2 Daniel Lennartsson H21 (53) 5 460 m 09:38 53 Moa Kjellstrand D21 (37) 4 390 m 10:01 54 Anna Weglin Elenius D21 (37) 4 390 m 10:03 19 Henrik Eriksson H21 (53) 5 460 m 10:12 Magnus Grafström H40 (30) 4 370 m 10:19 23 Kristoffer Edshage H21 (53) 5 460 m 10:20 63 Karin Fägerlind D21 (37) 4 390 m 10:21 Jonas Nylund H45 (23) 3 790 m 10:24 Pär Hansson H40 (30) 4 370 m 10:33 Magnus Blomberg H40 (30) 4 370 m 10:45 76 Monica Gustafsson D21 (37) 4 390 m 10:47 42 Mattias Henriksson H21 (53) 5 460 m 10:58 89 Mette Petersson D21 (37) 4 390 m 11:13 Alla startlistor
Reseförlag (2 olika)
Arenans plats: Velamsunds gård, Nacka.
• Reseförslag #1: Buss 421 från Orminge Centrum går varje timme, stig av hållplats Fösabacken och gå 1 km till Arenan.
• Reseförslag #2: Waxholmsbolagets båt Vånö tur 951 från Strömkajen mot Väsbystrand (Ljusterö), avgång kl 09:00, framme ca 09:35. Kliv av vid Riset. Gå cirka 1300 meter till Fösabacken (Nacka). (Obs! Första start 10.00, avstånd till start 1,8 km)
Vägvisning för bilister från Värmdövägen mellan Boo Kyrka och Insjön, därifrån ca 2,5 km till parkering.
Tävlingsinfo
Första start kl 10, efteranmälda startar först (HD21 lottas in på vakansplatser). 1,8 km till start, inga toaletter vid start. Nummerlappar i klasserna HD21, tag själv vid start. Löpare som bryter måste stämpla ut vid målgång! Vätska serveras endast vid målet.
Karta, terräng, tävlingsinfo
Kartskala 1:10.000, ekvidistans 2,5 m, reviderad 2011. Terrängen är måttligt kuperad skärgårdsterräng, inslag av kulturmark i ett stigrikt område. Taggtråd/stängsel kan förekomma vid gärden, iakktag försiktighet.
OBS! Tävlingsområdet går i närheten av skjutbanor där det kan förekomma skjutning, detta område är inringat av heldragen blågul snitsel samt markerat på kartan som förbjudet område!
Service
Parkeringsavgift 20 kr. Barnpassning och miniknat. Servering med fika, godis och grill. OL-specialisten har försäljning på arenan. Dusch, sjukvård och toaletter vid arenan. Vid sekretariat finns service för upplysningar, viltrapport och klagomål. Prisutdelning sker så fort klasser är färdiga.
Mer info:
PM (PDF)
Inbjudan (PDF)
Eventor (anmälan etc)
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
14 kommentarer (kommentera)
Dom har börjat ta betalt för barnpassning! Det gjorde man inte förr i tiden. Men det kanske har skett under en tid. Men det var gratis när Hampus och Miranda var små.
/ Jonas
2011-08-08 kl 17:52
Vi tar bilen men bara en plats över, eftersom familjen följer med.
/ Jonas
2011-08-08 kl 18:27
PAX!!!!!
/ Kristoffer
2011-08-08 kl 18:36
Haha. Kanske nån närmare Jonas vill använda den?
/ Kristoffer
2011-08-08 kl 18:37
Den här resvägen tycker jag låter trevlig:
09:00 – ca 09:35 Waxholmsbolagets båt Vånö tur 951 från Strömkajen mot Väsbystrand (Ljusterö). Kliv av vid Riset.
Gå cirka 1300 meter till Fösabacken (Nacka).
/ Mattias
2011-08-09 kl 10:03
Ingen mer som tar bil ut imorgon och som har en plats över? Jag är laaat…
/ Mette
2011-08-12 kl 10:55
Fan mette vad har du att gnälla över du startar ju vid lunchdags!
/ Karin F
2011-08-12 kl 12:40
Haha, jag vet! Men just därför är det ju så jobbigt att gå upp tidigt för att åka buss i hundra år och byta tretton gånger på vägen typ. Jag är ju fortfarande i semestermode, både mentalt och kroppsligt! :)
/ Mette
2011-08-12 kl 12:46
Det är ju på semestern man har tid att ta omvägarna! I Zürich köpte jag dygnskort på stadstrafiken och fick ihop en perfekt runda med båt + spårvagn + trådbuss + bergbana + buss + spårvagn på fyra timmar.
/ Mattias
2011-08-12 kl 14:01
om det är någon vänlig själ som har en extra kompass att låna ut vore det grymt. ska släpa med min sambo ut på öppna banor imorn. men jag äger bara en kompass och den ska jag fan ha själv!!!
/ crilla
2011-08-12 kl 15:44
Tumme eller planka? Har en ryss-tumme (dock utan band så man får typ tejpa fast den) och en silva-planka (i mycket gott skick – använder den själv på nattorienteringar).
/ Mette
2011-08-12 kl 15:51
blir den här anslutningen
08:20 – 08:40 buss 422 från Slussen mot G-berg Lugnet via Björnskogsv. Kliv av vid Orminge centrum.
buss 422 ansluter till:
08:42 – ca 08:55 buss 421 från Orminge centrum mot Vikingshill. Kliv av vid Fösabacken.
/ karin f
2011-08-12 kl 18:12
JKan det inte vara idé att åka till Kihls gård istället?
Fler avgångar, färre byten och avsevärt större chans till lift sista biten, eftersom alla bilister lär ta den vägen in.
/ Björn B
2011-08-12 kl 19:02
Eller glöm det. Nu har jag läst PM lite bättre…
/ Björn B
2011-08-12 kl 19:09
Skriv en kommentar!