Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

5/4 Tekniktisdag: Ursvik

Plats: Ursviks motionsgård.
Ansvarig: Pierre S
Telefon: 0706 fyra 099221

Premiär! Välkomna till vårens första teknikträning.

Övningar: Kurvbild för veteraner, modifierad kurvbild för uppåtsträvare och vanlig karta med bana för nybörjare.
Banlängder:
Lång: 6,5
Mellan: 5,0
Kort: 4,0 (med möjlighet att korta av)
Alla banlängder finns i alla svårighetsgrader!

Samling 18.00 OBS! (ännu inte ljust så länge)

Omklädning och dusch inomhus. Bastu!
Vi kommer inte att vara ensamma där men det finns förvaringsskåp. Ta med hänglås om ni vill låsa in era saker!

Inlagd: 17 mars 2011, 14:22
Ändrad: 04 april 2011, 17:41


34 kommentarer (kommentera)

  • FAN! Jag som tänkt göra träningspremiär här i området, men har blivit sjuk!
    FLER träningar i Ursvik önskas dock!

    / Falken
    2011-04-04 kl 12:42

  • Falken, jag saknade dig på Lidingön i söndags. Krya på dig!

    / Henrik
    2011-04-04 kl 16:26

  • Nu med banlängder! och glöm inte hänglås.

    / Lena Ö
    2011-04-04 kl 17:42

  • Ska man anmäla vad man vill springa? Jag gört för säkerhets skull, tar en 5 km.

    / Sofia
    2011-04-04 kl 18:14

  • Hoppas att något sitter kvar från skolgympan … Superlätt bana tack!

    / Camilla
    2011-04-04 kl 23:20

  • Hinner inte, skola:(

    / Kattis S
    2011-04-04 kl 23:42

  • Jag har blivit sämre i halsen igen så jag kommer endast förbi och hjälper till + bastar.

    / Oskar
    2011-04-05 kl 00:10

  • Utskrivet:
    19 kurvkartor
    6 mellankartor
    8 vanliga kartor

    Borde räcka?

    / Oskar
    2011-04-05 kl 00:22

  • Jag stannar hemma från jobbet i morgon så om massa fler börjar attenda så kan jag printa ut mer!

    / Oskar
    2011-04-05 kl 00:57

  • hur tar man sig dit?

    / ulrika
    2011-04-05 kl 14:15

  • @Ulrika och andra : Ta tunnelbanan blâa linjen mot Akalla. Kliv av i Hallonbergen. Där är det smâ promenad :
    http://kartor.eniro.se/m/apMDi

    / Pierre
    2011-04-05 kl 14:43

  • Jag åker bil fr S:t eriksplan 17.40. Kom dit om ni vill åka med. Åker tillbaka så fort jag kommit i mål, lite bråttom idag.

    / Jakob C
    2011-04-05 kl 16:00

  • Jakob! Jag dyker upp. Det vanliga garaget antar jag?

    / Kristoffer
    2011-04-05 kl 16:48

  • Tack alla för att komma. Det var bra att se sâ mânga människor. Ursäkta för skala som var 1:10 000 och inte 1:7500. Banan var större än 6.5km (kanske 8 eller 9km).
    Här är kartan curb och full.
    Bilderna kommer senare (jag är hungrig!)

    / Pierre
    2011-04-05 kl 21:07

  • Tack Pierre för en jätterolig och nyttig träning!

    / Karin F
    2011-04-05 kl 21:17

  • Tack Pierre!

    / Elina
    2011-04-05 kl 21:25

  • Ja riktigt mäktigt att så många kom på träningen!!! Vi var hela 34 pers!!

    / Oskar
    2011-04-05 kl 22:18

  • Tack Pierre, det var kul!

    / Camilla
    2011-04-05 kl 22:27

  • Jättekul, tänkte att det var långt, men det blir ju bara mer träning!

    / Jakob C
    2011-04-05 kl 22:42

  • Ja tack för en riktigt bra träning Pierre! Bra att det var lite längre, det behövs nu inför 10mila!

    / tallhage
    2011-04-05 kl 22:51

  • Jag tror faktiskt skalan var 1:12500 och inte 1:10000. Vore grymt om någon kunde quickrouta och lägga in alla punkter för att få exakt längd!

    / Oskar
    2011-04-05 kl 23:00

  • Ja, tack Pierre!

    / Sofia
    2011-04-05 kl 23:21

  • Kul med så grym uppslutning!
    Trist att missa det, men jag hann inte ikväll. Hoppas att några av er som var med vill komma på torsdag också!

    / jerk
    2011-04-05 kl 23:35

  • Oskar det funkar ju inte. Iaf så är det inte självförklarande hur man gör.

    / tallhage
    2011-04-06 kl 00:05

  • Jag quickroutade min karta, men då hoppade jag över några på slutet samt räknade med hela vägen tillbaks till motionsgården, min sista kontroll blev alltså 22:an och min målpunkt motionsgården. Se här. Det blev ca 9,1 km räknat fågelvägen.

    / DanïeL
    2011-04-06 kl 00:28

  • Oj, så hela banan måste varit 9,5 minst?

    / Oskar
    2011-04-06 kl 00:42

  • Ja, något sånt. Jag tyckte det kändes aningen längre än 6,5… men det var väldigt skönt att det också var det!

    Bra jobbat med träningen Pierre, lärorikt och kul!

    / DanïeL
    2011-04-06 kl 00:48

  • 9,3 enligt min men då hoppade jag också över kontroll 23. Borde blivit 500-600 meter till med den kontrollen så typ 9,8 då.

    / tallhage
    2011-04-06 kl 05:26

  • Ja jösses vad långa 6,5 km det var tänkte jag under banans gång. Känns bra nu när jag vet att det var sjukt mycket längre. Kanske ett nytt sätt att lura oss att träna betydligt längre. Hade infon varit typ 9,5 km från början hade jag säkert kapat banan i skogen.

    / Pär H
    2011-04-06 kl 07:58

  • Ho ho, jag tyckte det såg lite långt ut när jag såg banorna innan, men tänkte inte så mycket mer på det…bra att ni fick ett rejält pass även om jag förstår att det kunde kännas lite segt ute på banan.

    / Lena Ö
    2011-04-06 kl 13:22

  • Lite nyfiken på vad de som sprang mellanvarianten tyckte, den karta som var varken fågel eller fisk utan mittemellan alltså. ??

    / Lena Ö
    2011-04-06 kl 13:23

  • Det funkade jättebra!
    På vinterserien i förortsskogar med stigar överrallt skulle jag ofta vilja ha en karta där de är bortplockade. De skymmer kurvbilden, och det är svårt att veta vilka av stigarna som är med på kartan.

    Att även de stora körvägarna och kraftledningen var bortplockad gjorde att det ändå inte blev alltför lätt.

    / Mattias
    2011-04-06 kl 14:14

  • Lena, det var lagom för mig. Jag har sprungit riktig brunbild i Ursvik tidigare, det var ett fiasko, jag fattade inget och blev bara förbannad. Mittemellan var lagom svårt.

    / Karin F
    2011-04-06 kl 14:56

  • Nu finns det bilderna pâ Flickr. Ocksâ, nâgon ger mig en buff när jag tog bilder igâr. Vem var det ? Jag kan ta med den pâ fredag eller pâ söndag.

    / Pierre
    2011-04-06 kl 15:57

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Sunday 21 June

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

Idreveckan 1

Fjällorientering + 3-dagars.

Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …

Läs mer

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Camilla Jakobsson
  • Gro Dahlbom
  • Therese Bergstedt
  • Simon Bohman
  • Malin Sundeby
  • Petter Wikström
  • Marcos Vicente Herranz
  • Martin Lindvall
  • Johanna Bergmark
  • Anders Wigren
  • Mattias Joëlson
  • Anton Karlsson

25/6: Tekniktorsdag: Våravslutning i Hammarby sjöstad 14

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 7

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 6

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

1/7: Trekvällars 3 medel 5

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 1

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet