Andra etappen av Mila Stockholm By Night arrangeras av Bromma-Vällingby SOK, denna gång ute på Kärsön!

21 anmälda från Centrum:
Joel Berring Pöbel 400066 Jorrit Boekel Pöbel 302600 Björn Bängtsson Pöbel 433381 Jakob Carlsson Pöbel 14633 Stuart Fell Pöbel 502587 Karin Fägerlind Pöbel 537853 Magnus Grafström Pöbel 690806 Pär Hansson Pöbel 691220 Henrik Hellborg Pöbel 441705 Mattias Henriksson Pöbel 442343 Jens Wicksén SOK Viljan Pöbel 26823 Jakob Larsen Pöbel 20009 Anders Lavfors Pöbel 449517 Daniel Lennartsson Pöbel 553362 Karl Melin Pöbel 38786 Mattias Ågren Pöbel 22582 Sara Jonasson Pöbelina 800241 Anna Weglin Elenius Pöbelina 431063 Aija Sadurskis Pöbelina Moa Kjellstrand Damer 433373 Mette Petersson Damer 28310 Malin Annegård SOK Viljan Damer 850620
Plats: KFUM-gården, Kärsön.
Resväg: Ta valfri buss från Brommaplan som det står ”Drottningholm” på, kliv av hållplats ”Brostugan”. Gå därefter ca 10 min (följ skyltning). Vägvisning för bilister från Drottningholmsvägen, skyltning till ”Kersögården”, parkering vid stugan.
Klasser: Herrar ca 9 km, Damer ca 6 km, Pöbel ca 6 km samt Pöbelina ca 3,5 km.
Anmälan: Föranmälan är nu stängd. Anmälan på plats kan göras fram till 1 timme innan start, i mån av plats.
Avgifter: 90 kr för ordinarie anmälan och för eventuell brickhyra 25 kr. 135 kr vid efteranmälan och 180 kr för anmälan på plats. Avgifterna faktureras klubbar anslutna till SOFT i efterhand. Klubblösa och övriga betalar kontant före start.
Start: Herrar 19.00, Pöbel 19.15, Damer 19.05, Pöbelina 19.10.
Karta: Kärsön, skala 1:10.000, ekvidistans 4 m. Tjuvkolla här på karta från -02.
Dusch och omklädning: Inomhus i KFUM-gårdens lokaler.
Tävlingsledare: Henrik Wiklund
Henrik_wiklund85@hotmail.com, tel 073-2083456.
Mer info:
Eventor (Anmälan och tävlingsinfo).
Inbjudan (PDF)
PM (PDF)
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
25 kommentarer (kommentera)
Ni behöver inte anteckna alla linjenummer som trafikerar hpl Brostugan. Mitt på Brommaplan finns en hållplats märkt ”Bussar mot Drottningholm”. Därifrån tar ni första bästa buss.
/ Mattias H
2011-12-04 kl 02:13
Obs! Sista ordinarie anmälan är imorgon onsdag 7/12 kl 23.59. (Tidigare stod det 8/12.)
/ DanïeL
2011-12-06 kl 13:44
Jag anmälde mig för några dagar sedan, skall försöka kolla varför jag inte är med.
/ Aija
2011-12-13 kl 13:10
Jag har missat att anmäla mig!!! gahhh. får hoppas på att det finns platser kvar imorn. måste ju fortsätta hela serien ut.
/ Falken
2011-12-13 kl 16:31
Men Falco, skärpning!
/ Henrik
2011-12-13 kl 18:32
Hm, jag efteranmälde mig häromdagen, men ev var det överoptimistiskt att tro på nattorientering dagen efter handoperation. Doktorn avrådde från löpning redan imorgon, men jag kanske kör en Sara och går runt.
/ Camilla
2011-12-13 kl 20:03
Små justeringar i starttiderna för alla klasser utom Herrar. Uppdaterat till vänster.
/ Mattias H
2011-12-14 kl 00:09
Hellcastle: Det ser ut som det kan bli fajt ändå ikväll!
/ Falken
2011-12-14 kl 08:28
Hellboy och reseführern ikväll har VF snudd på hemmaplan.
/ Pär
2011-12-14 kl 10:15
Kommer tyvärr inte, förutom nyreparerad hand har halsen börjat krångla :( Om nån vill spontanspringa pöbelina kan hon få min plats, pinne finns för utlåning i centrala Sthlm.
/ Camilla
2011-12-14 kl 10:23
Lycka till alla!
/ Camilla
2011-12-14 kl 10:24
Nu har jag inte sprungit på en månad, vi får se hur det går.
Jag åker bil från hägernäs i täby, via danderyd och solna om någon vill bli åka med. åker från täby kl 17.50 ca.
/ Sara Jonasson
2011-12-14 kl 10:32
Falco, du har ju redan avfärdat mig som sparringpartner. Vem är det du tänker fajtas mot ikväll?
Jag är grymt peppad inför nattpass på VF-mark, det här är större än daladansen i maj!
/ Hellboy
2011-12-14 kl 14:12
Amen va fan – nu har de ändrat så att damerna startar före pöbeln. Jag som tyckte det var så kul att för en gångs skull inte bli nedsprungen av 45-åriga vinnarskallar med hårda armbågar utan faktiskt få komma i kapp en och annan lufsare. Morr.
/ Mette
2011-12-14 kl 14:32
16+falken=17 från centrum i pöbel, vilket ös det blir!
Jag tar nån buss som är framme 18.20 har jag för mig.
/ DanïeL
2011-12-14 kl 16:56
Sent vann orienteringssuget över arbetsivraren, latmasken och onda foten, men bara delvis så det blir bilresa ut. Cirka 1745 från Torsplan via Solna och Brommaplan.
Ring 073-642 39 75 om du vill bli upplockad.
/ anlav
2011-12-14 kl 17:00
åh jag är sådär halvsjuk. men sugen som fan. vet inte vad jag ska göra!
/ Moa
2011-12-14 kl 17:44
Moa kom!! Det är skitafint här!
/ Falken
2011-12-14 kl 18:01
Sent ute och stopp vid Abrahamsberg. Hamnade av en slump på Nockebybanan, får se om jag hinner eller om det blir jakt. Är det långt till start?
/ Joel B
2011-12-14 kl 18:33
ja, jävla skittunnelbana, försenad och stopp. Jag skulle inte hinna. åh jag är så himla ledsen
/ Moa
2011-12-14 kl 18:39
Vilka lyckades ta sig till tävlingen till slut?
/ Oskar
2011-12-14 kl 20:26
Alla utom Moa tror jag. Nockebybanan var oväntat snabb och sen var det några som stötte på en bil längs vägen. Annars var det mycket tåglöpning och klättringar idag, inte världens roligaste bana men rätt varierad skog.
/ Joel B
2011-12-14 kl 22:00
Bra att du stannade hemma Moa. Det var den tråkigaste orientering jag sprungit i hela mitt liv. Blött, halt, klättringar och tåg som åkte iväg alldeles för snabbt. Vi ses i vår!
/ Falken
2011-12-14 kl 22:04
Skärpning Falken!!!
/ Oskar
2011-12-14 kl 22:08
Kärsön är ett inferno av hala branter och bråte. På den c:a 780 banmeter långa sträckan från kontroll 2 till kontroll 8 tappade jag sju minuter mot täten och all kontakt med tåget, trots att jag inte bommade en minut. Sen gick det bättre.
Men som träningstävling var det ändå roligt på det absurda Mila-sättet.
/ Mattias H
2011-12-14 kl 23:59
Skriv en kommentar!