Nu är hösten igång och med den även Centrums träningar. Förhoppningsvis har vi ett lugnare pandemiläge framöver och möjlighet att gå tillbaka till träningar som vi brukat ha dem.
Måndagsgympa
Allt tyder på att Eldkvarns gympasal öppnar vid månadsskiftet och i så fall kommer vi kunna gympa tillsammans med start från mitten av oktober. Vi kör stärkande och skadeförebyggande cirkelträning och rörlighetsövningar.
Fystisdag
Vi övergår från uppdelad träning på norr och söder till att som vanligt mötas vid ett omklädningsrum och springa tillsammans, oftast från Kärrtorps IP men ibland även från Stockholms Stadion (här pågår fler event varpå omklädningsrum är svårare att boka). Att köra träningspasset på annat håll går också bra – skriv en kommentar om hur det var och var du var!
Beträffande starttid kommer vi från och med 21 september att ha samling och tillträde till omklädningsrummet kl 18:00 och starta träningen kl 18:15. Vi hoppas att denna medelväg ska passa för så många som möjligt.
Tekniktorsdag
På teknikträningarna tränar vi på ett specifikt moment eller slipar orienteringstekniken rent allmänt genom att springa en orienteringsbana. Tänk på solens nedgång när du väljer bana och starttid så att du hinner till mål innan det blivit för mörkt. I mitten av oktober blir det nattorientering istället, så leta fram pannlampan redan nu. Om du inte har någon pannlampa brukar det finnas att låna om du skriver en kommentar några dagar i förväg. Är du ovan eller obekväm med nattorientering är det en ypperlig idé att springa tillsammans med en klubbkompis och kanske ta en kortare eller enklare bana.
Det kan hända att det blir några bonus-tekniktorsdagar även i vinter, i så fall utgår vi från ett omklädningsrum så att det finns möjlighet att byta om, låsa in värdesaker och duscha.
Torsdagsrejv
När det inte är tekniktorsdag blir det torsdagsrejv. Det innebär att vi joggar runt på småstigar och fritt i terrängen med pannlampa, för att underhålla skogslöparmusklerna. Eftersom vi springer i grupp krävs ingen super-lampa till denna träningsform. Ledaren står för kartläsning men ta gärna med en karta och öva på att läsa av terrängen och följa med på kartan. Finns önskemål delar vi in oss i mindre grupper, annars kör vi i storgrupp där den som vill springa lite snabbare gör egna små loopar från gruppen.
Centrumsöndag
Under vintern hoppas vi det blir några teknikträningar på söndagarna. Om du vill arrangera – meddela intresse till Per-Anders eller Linnea.
Med förhoppning om en fin träningshöst!
Per-Anders, Linnea, Ola och Rebecca
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
3 kommentarer (kommentera)
Här finns lite info från träningskommittén om vad som väntar i höst, tex fystisdagarnas starttid.
/ Linnea Börjars
2021-09-14 kl 14:44
Hurra!!! Så sugen på denna höst!
/ Oskar
2021-09-14 kl 16:05
Härligt med höst! Längtar till att få använda pannlampan!
/ Hampus Olesund
2021-09-19 kl 19:13
Skriv en kommentar!