
Arena
Arena vid Nytorpsbadet – Hammarbyhöjden/Björkhagen
Allmänna färdmedel
T-bana, linje 17 till Hammarbyhöjden eller Kärrtorp. Alternativt T-bana, linje 18 till Blåsut eller Sandsborg. Gångavstånd till arenan, max 1 km.
Efteranmälan via Eventor senast söndag 31 maj. Direktanmälan till U-klasser och öppna klasser kan ske på arenan från kl 17.30 på tävlingsdagen.
Start
Första start kl 18.00. DM-klasser har lottade starttider. U-klasser och öppna klasser har start vid arenan med fri starttid kl 17.30-20.00. Det är tillåtet att skugga i klasserna U1-U2 innan egen start i DM-klass. Stämplingssystem Sportident med AIR+ aktiverat, dvs SIAC-brickor kan användas med kontaktlös stämpling.
Terräng
Tävlingsområdet byggdes på 1950-talet och består mestadels av flerfamiljshus med omkringliggande grönytor och parker. Mitt i området ligger Björkhagens centrum, ett mindre förortscentrum inramat av några större byggnader. Här ligger också Björkhagens T-banestation. Närmast målet vid Nytorpsbadet finns större gräsytor och ett mindre skogsparti. Karta, utsnitt ur Enskededalen-Kärrtorp, reviderad 2026. Skala 1:4000 för DH16-40. Övriga klasser har skala 1:3000.
Service
Servering, labyrintorientering, toaletter och omplåstring. Dusch och omklädning finns inomhus vid Kärrtorps IP ca 1 km från arenan.
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
2 kommentarer (kommentera)
Ur PM:
”Klasserna DH18-DH21 får före eget lopp inte vistas på arenan (innanför staketet runt Nytorpsbadet) efter kl 19.10, detta med anledning av att flera kontroller för dessa klasser är synliga från arenan. Efter kl 19.10 hänvisas dessa löpare till området väster om Nytorpsbadet.”
/ Mattias Henriksson
2026-06-03 kl 14:45
Se där går vi och plockar bär.
/ Lena Ö
2026-06-04 kl 00:06
Skriv en kommentar!