Kvällen till ära kommer vi snurra runt i Årstaskogen, söder om söder! Linjeorientering står på programmet och som vanligt har vi dragit en längre och en kortare linje. Den långa innehåller bland annat lite backträning inför O-ringen.
Vi har tyvärr inte lyckats styra upp omklädningsrum i närheten så duscha får ni göra hemma, så Jukolamötet får vi ta på stående fot!
hälsningar
Oskar och Joel B
PS. Efteråt har vi möte angående resan till Jukola. Är du sugen på att hänga med så var med på mötet och se om det är ngt för dig!
Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
21 kommentarer (kommentera)
Jag jobbar eventuellt för sent för att hinna till träningen, men ska försöka komma till mötet.
/ Mattias
2008-05-19 kl 12:02
Är det OL-dojjan eller vanliga jympapjuck som gäller?
/ Fredrik
2008-05-19 kl 15:17
Ol-dojjan! Linjen går i skogen, kanske lite stig.
/ Oskar
2008-05-19 kl 15:27
Och det är någon som håller koll på grejerna under tiden om man kommer direkt från jobbet med datorn under armen?
/ Fredrik
2008-05-19 kl 15:36
Har du dator på jobbet?
/ Sofia
2008-05-19 kl 15:38
Nej, kulram …
/ Fredrik
2008-05-19 kl 15:41
Ja jag tänkte väl det.
/ Sofia
2008-05-19 kl 15:52
Bra fråga Fredrik. Förhoppningsvis hittar vi en A-lagare på torget som kan vakta våra saker
/ Oskar
2008-05-19 kl 16:21
Jag kan vakta grejorna. Måste vila inför onsdagen… typ
/ Joel B
2008-05-19 kl 19:06
Joel—> Är det du som lagt banan? Eller ställer du bara upp? Annars försöker jag hitta en lösning på mina grejer.
/ Fredrik
2008-05-19 kl 19:36
Joel är banläggare!
/ Oskar
2008-05-19 kl 20:56
Joel får vakta min dator också… Detta verkar vara ett återkommande problem för fler än mig. Kan vi inför en policy på klubbträningar att stackarn som la ut banan får vakta prylar om det inte finns låsmöjligheter?
/ Jakob Larsen
2008-05-19 kl 21:52
Ja, så brukar det vara. Alltså att den som lägger banan är där och hänger, om det nu inte är ställe med omkl rum och hänglås
/ Oskar
2008-05-20 kl 00:07
Glöm inte att ta med er era GPS:er så man kan i efterhand kolla hur nära strecket man sprang!
/ Oskar
2008-05-20 kl 09:53
Jag kan tyvärr inte komma i kväll men kommer nästa tisdag till spettorienteringen.
/ Aija
2008-05-20 kl 11:10
TC kommer troligtvis ligga på en bergsknalle bakom gymnasiet. Ring mig (070-7493666) om ni blir sena.
Förresten har jag satt ut kontrollerna. Ska bli intressant att se om någon hittar alla. Årsta är inte så lätt som man kan tro.
/ Joel B
2008-05-20 kl 12:17
Jag har fått feber :(
/ Peter H
2008-05-20 kl 13:00
Du skojar!! Kan det vara för att du träffar patienter hela tiden? Du har ju blivit mig!
/ Oskar
2008-05-20 kl 13:27
ta med platsfickor om ni har/vill ha. jag har inga, tyvärr
/ Joel B
2008-05-20 kl 14:39
jag har blivit förkyld igen så jag kommer inte ikväll utan satsar på grönan, men jag tror säkert att jag går med på vad som helst som ni bestämmer om jukola (bara det inte är att jag ska ta med mig 100 kg godis eller nåt, vilket iofs vore lite trevligt)- om jag nu ska med.
/ kattis
2008-05-20 kl 15:18
Om jag hinner hem innan träningen tar jag med mig ett gäng plastflickor
/ Oskar
2008-05-20 kl 15:26
Skriv en kommentar!