Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

29/1 Torsdagsträning Natt-OL

Nu passar vi på att vässa nattformen inför kommande evenemang som Jukola och 10-mila.

Vi har möjlighet att två torsdagar i rad träna nattorientering med Bromma Vällingby SOK och Järfälla OK. Träningarna har masstart och två svåra banorna med gafflingar, sen finns det en rak och enklare bana. Detta innebär att även du som inte är så vass på att springa natt kan vara med och träna. Om du inte har lampa kan du kanske ta rygg på någon av oss med superlampa som springer dom svåra banorna. På så sätt kan du få löpträning och känsla för hur det kan vara att springa orientering på natten!

DU ANMÄLER DIG SJÄLV, SENAST 27/1, ENLIGT INBJUDAN NEDAN

Samling Fridhemsplans T-bana perrongen gröna linjen kl 17:25, tåget går 17.30, för transport ut till Vällingby

Samling: Vid Bromma-Vällingbys klubbstuga Kanaan
Anmälan: Till karl.anders.berg [at] telia.com
Senast tisdag kväll 27/1 
Ange namn,klubb,bana och SI-nummer i anmälan.

Banor:
Långa ca 8km svår Gafflat
Mellan ca 6km svår Gafflat
Korta ca 4km Lätt Rak

Start: Gemensam start för alla banor klockan 19.00
Ombyte: I klubbstugan där dusch och bastu finns
Inlagd: 15 januari 2009, 15:18
Ändrad: 27 januari 2009, 16:45


34 kommentarer (kommentera)

  • Du vet att det är en liten promenad från Blackeberg till klubbstugan?

    / Oskar
    2009-01-15 kl 23:28

  • Du menar att man borde ses 30 minuter tidigare?

    / Fredrik
    2009-01-16 kl 07:03

  • Det känns bra att göra sin natt-OLdebut i Grimstaskogen (min hemmaskog för 100 år sedan).

    / Björn B
    2009-01-16 kl 10:31

  • Vi åker ut lite tidigare så att vi hinner ner till stugan, byta om och värma upp lite!

    / Fredrik
    2009-01-16 kl 10:52

  • Givet Sivert!

    / Mette P
    2009-01-16 kl 14:09

  • Men va fan! Jag är på konferens 29-30 januari. Sjukt otajmat…

    / Fredrik
    2009-01-19 kl 09:43

  • Kul med en uppstyrd natt-träning!

    Tips för de som ska med till Perstorp: Tänk på att helst välja bana lite över er självupplevda förmåga – här finns ingen pöbel – för att träna/härda er inför kommande prövning om mindre än 3 månader! Ska ni springa 10-Mila kan ni ju få en nattsträcka i jobbig terräng på över milen – då bör ni ta tillfället i akt och träna på 8 km i förortsterräng redan nu. Oavsett armbågssmärtor.

    / Daniel L
    2009-01-26 kl 13:42

  • Daniel, jag tror snarare att jag lider av ett omvänt problem – i min värld borde jag vinna varenda orienterings-KM, MILA, O-ringen, skidorienterings-KM, vinterserie, sommarserie, vanlig tävling etc. etc.

    I den verkliga världen är jag glad om jag undviker att framkalla skallångsskedjor…

    Det blir mellanbanan. Punkt slut.

    / Mette P
    2009-01-26 kl 16:28

  • Hehe, jo jag är också rätt bra på att överskatta min förmåga och välja för långa banor: du minns väl Lång-DM i höstas, jag hade just gjort comeback efter 10 år och trodde jag skulle vinna lätt. Efter att ha gett upp den 13 km långa banan i hopplös södertörnsterräng kommer jag tillbaka och ser dig, Karin och Kristoffer sitta på en blöt åker vid ett rivet mål och vänta. Det är jag ännu tacksam för, även för mackan jag fick av arrangörerna som tyckte synd om mig.

    Så jag förtydligar mitt uttalande för att inte hetsa någon till vansinniga banval:

    De som vet att de klarar springa 8 km nattorientering och ”riskerar” att få en av de fyra sträckorna mellan 13-18 km på 10-Mila kan väl springa långa på torsdag?

    (Kristoffer – anta utmaningen, jag vill ta revansch för Teamsprinten!)

    / Daniel L
    2009-01-26 kl 17:27

  • Glöm inte att anmäla er idag om ni ska ut och springa natt!

    / Fredrik
    2009-01-27 kl 07:29

  • hm… 8 km kan ju i värsta fall ta väldigt lång tid för mig. men jag är ju sugen. måste fundera lite…

    / Kristoffer
    2009-01-27 kl 09:07

  • Jag är anmäld – lång

    / Oskar
    2009-01-27 kl 09:30

  • Bra jobbat Oskar!

    Kristoffer, fundera inte för länge, sista anmälning är ikväll!

    / Daniel L
    2009-01-27 kl 12:43

  • Efter tväningen drar vi på fest!!

    Premiärfesten på torsdag för ETC Stockholm – den nya rödgröna nyhetstidningen i huvudstaden.

    Så här ser kvällens spelschema ut:
    ca 20.30 – Elenette (heard in vegostugan)
    ca 21.15 – First Aid Kit
    ca 22.00 – Blood Music
    ca 24.00 – Stefan Sundström (eh..)

    Alltså: Torsdag, 19.00-01.00, på Astoria, Nybrogatan. T-Östermalm.

    ETC Stockholm

    / Oskar
    2009-01-27 kl 15:33

  • Jag är också anmäld på långa (trots att jag är helt otränad)

    / Joel B
    2009-01-27 kl 21:33

  • Jag hinner inte springa långa (eller gå på fest), hellre sexan än inte alls. Anmäld.

    / bringert
    2009-01-27 kl 22:07

  • Daniel, så bra att du påminde mig om den där dm-tävlingen. nu får jag ju chansen att kräva tillbaka en gentjänst. på torsdag lär du få sitta och vänta på mig. lyckades också anmäla mig till långa banan.

    / Kristoffer
    2009-01-27 kl 22:49

  • Jobbar och är osäker på om jag hinner med tuben. Är det längst bort på kanaans väg (hittade inget nummer) efter badet?

    / Frida
    2009-01-28 kl 01:05

  • Nej det är innan badet. Vid kanotklubben och båtuppläggningsplatsen.

    / Oskar
    2009-01-28 kl 10:37

  • Kristoffer: Ja, om det blir så att jag får revansch på dig och kommer före, då väntar jag så klart! Annars får du vänta igen.

    Sitter hemma och torrtränar i Oskars hemmaskog, hittade en karta från en budkavle anno 1991. Det ser hyfsat lätt ut med mycket stigar. Kul att vi är fler på långa imorgon!

    / Daniel L
    2009-01-28 kl 21:34

  • Ångest, ångest är min arvedel,
    min strupes sår,
    mitt hjärtas skri i världen.
    Nu styvnar löddrig sky
    i nattens grova hand,
    nu stiga skogarna
    och stela höjder
    så kargt mot himmelens
    förkrympta valv.
    Hur hårt är allt,
    hur stelnat, svart och stilla!

    Jag famlar kring i detta dunkla rum,
    jag känner klippans vassa kant mot mina fingrar
    jag river mina uppåtsträckta händer
    till blods mot molnens frusna trasor.

    Ack, mina naglar sliter jag från fingrarna,
    mina händer river jag såriga, ömma
    mot berg och mörknad skog,
    mot himlens svarta järn
    och mot den kalla jorden!

    Ångest, ångest är min arvedel,
    min strupes sår,
    mitt hjärtas skri i världen.

    Kan inte bestämma mig för om jag ”får” springa ikväll eller om jag borde vila ytterligare nån dag för att verkligen bli frisk från halsont, hosta och lock för öronen… Nån som har nåt bra råd att ge?

    / Mühlegg
    2009-01-29 kl 10:45

  • Det är klart du ska springa! Träna bort det onda.

    / Kristoffer
    2009-01-29 kl 11:23

  • Feeel! Du borde vila. Har fått inse det den hårda vägen :(

    Och även om det kommer vara kul att springa kommer det inte ge något träningsmässigt om du mår dåligt. Bättre att ta hand om kroppen än att springa och bryta ner den. Stanna hemma, ät bra och gå och lägg dig tidigt!

    / Frida
    2009-01-29 kl 13:26

  • Lyssna (lagom mycket) på din kropp.

    Hur du än väljer att göra var det fint med lite poesi här på sidan. Mer sånt!

    / Daniel L
    2009-01-29 kl 13:51

  • Fick lyssna till jobbet istället… Så beslutet blev inte så mkt av ett val. Men, men – jag får komma igen på vinterserien istället. Lycka till allihop ikväll!

    / Mühlegg
    2009-01-29 kl 17:51

  • småstadsklasse glömde bort att tunnelbanan inte är X2000 & att folk tycker man e konstig om man bytr om under jord… en kamp mot klockan har börjat! Passerar Stora mossen nu.

    / bringert
    2009-01-29 kl 18:16

  • Ja hann till starten tack vare kompasskurs genom vampyrdungen och google maps, men sen gick d för långsamt i den grymt snabba terrängen…

    http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/show_event.asp?id=10993

    Långa banan nästa vecka!

    / bringert
    2009-01-29 kl 23:36

  • Ahhh, ni vet det där med att England aldrig kan vinna över Sverige i fotboll, så verkar det vara med Lennartsson och jag i orientering. Han kan bara inte vinna mot mig. Idag lunkade jag runt med magknip och gav honom jordens upplägg, han kunde dragit till med jordens smash och förnedrat mig framför alla mina gamla klubbkamrater i BV, men nej nej, det gick minsann inte för sig. Han måste bara förlora hela tiden. Det börjar bli tröttsamt det här.

    / Oskar
    2009-01-30 kl 00:44

  • Låter som övermodigt fyllesvammel det där Oskar! Tänk till exempel på att när du sprang mellanbanan på Vinterserien på Djurgården i julas valde jag att springa långa. Bara där vann jag i val av bana. Den enda officiella tävlingen vi kan jämföra oss med är egentligen KM, men snart är det ny tävlingssäsong, och då du……

    / Daniel L
    2009-01-30 kl 00:51

  • Det kommer bli så grymt med härliga tävlingar!!!!!! och så grymt när du får spö efter spö efter spö

    / Oskar
    2009-01-30 kl 00:59

  • PS. är du klar med resultat-inlägget? jag vill redigera resultaten lite (layouta, inte förbättra min tid, för det behövs ju inte)

    / Oskar
    2009-01-30 kl 00:59

  • Idrott är bara lek. O-ringen är på blodigt allvar.

    Javisst, det är lugnt, redigera inlägget du. Jag fick inte till layouten som du ser. Du kan väl ha en snabbkurs i WordPress för mig, kanske när vi klipper filmen? Då kan jag samtidigt lära dig ett och annat om orientering.

    / Daniel L
    2009-01-30 kl 01:14

  • Det är märkligt att Oskar alltid har ont någonstans, har krupit runt banan eller bommat ALLT när han presterat som bäst…

    / Fredrik
    2009-01-30 kl 08:23

  • whatever

    / Oskar
    2009-01-30 kl 10:59

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Monday 29 June

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

5 Days Italy 2

29 juni – 4 juli

Läs mer på hemsidan: https://www.5daysitaly.com/

Läs mer

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson
  • Fredrik Gunnarsson

1/7: Trekvällars 3 medel 8

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Per-Anders Lindgren
  • Mattias Robertson
  • Daniel Lind
  • Therese Bergstedt
  • Henning Sköldvall
  • Simon Bohman
  • Johanna Löfvenius
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Annica Sundeby
  • Mikael Svartz
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg

22/8: Skärgårdshelgen – Centrums skogstävling 2026 på Nåttarö 16

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet