Många centrumlöpare på plats. Till och med två som jag inte visste var centrumlöpare – John Hartley och Joakim Jörgensen – vilka är det? Eller har någon registrerat löparen fel? Förmodligen.
Jag sprang långa banan och kände mig till en början seg efter gårdagens 7 mil på skridskor så jag höll tempot hyfsat lugnt i början för att komma in i fin orientering vilket jag gjorde, om man bortser från ettan som jag irrade lite till. När jag passerat tolvan bestämde jag mig för att öka tempot lite eftersom jag fortfarande hade krafter kvar. Väldigt fin skog och mycket att läsa på, kan vara en av mina favorit-närskogar!
Grymt av Aija att ta 4km-banan!
Resultat
Bana A - 7500 m 24 startande Tid 1 Niklas Wansölin OK Ravinen 57,15 2 Oskar Karlin 58,10 11 Daniel Lennartsson 65,45 14 Jakob Carlsson 73,24 17 Joel Berring 79,15 Bana B - 5900 m 50 startande Tid 1 Adam Bäckström SoIK Hellas 49,14 30 Fredrik Holmström 74,18 33 Kristoffer Edshage 78,11 34 Frida Holmberg 82,01 36 Moa Kjellstrand 83,04 41 Mette Petersson 89,54 43 Karin Fägerlind 93,02 Bana C - 4000 m 94 startande Tid 1 Arne Karlsson Tumba-Mälarhöjden 33,37 76 Lotta Magnuson 84,49 79 Carin Sjölin 91,06 82 Aija Sadurskis 130,00
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
7 kommentarer (kommentera)
Visa nu Lennartsson var du förlorade mot mig!
Här är mitt spår:

/ Oskar
2009-02-08 kl 19:30
Kanontid Oskar! Tog mig friheten att redigera i ditt inlägg och lägga till mig själv i resultaten :)
/ Frida
2009-02-08 kl 22:53
Åh hur kunde jag glömma dig? Hette du inte Centrum?
/ Oskar
2009-02-08 kl 23:48
Patetisk är min enda kommentar till gårdagens insats från mig. Men jag bjuder på min smärta:
/ Mühlegg
2009-02-09 kl 10:26
Såg ju inte så farligt ut det där? Bara en vansinnestur till femman samt felkoll (9an före åttan?)
/ Oskar
2009-02-09 kl 11:31
Var finns B-banan utan inlagda spår? Känner att jag måste bjuda klubben på min runda!
/ Kristoffer
2009-02-09 kl 11:36
Oskar – det var tyvärr en alltför vänlig tolkning av mitt ”vägval” till åttan, men det låter bra. :-)
/ Mühlegg
2009-02-09 kl 21:56
Skriv en kommentar!