Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

3/6 Stockholm City Cup E3

Efter vinters tunga träningspass i fuktig råkyla och vårens hårda tävlingar har det äntligen blivit dags för lite skönt lättsamma sommarsprinter i stan!

Stockholm City Cup 2009
För 13:e året i rad genomförs Stockholm City Cup. I år hålls samtliga tre deltävlingar utanför centrala Stockholm, men det är naturligtvis fortfarande sprint som är tävlingsformen för de tre etapperna. På den sista etappen gäller jaktstart för de som placerat sig bäst under de tidigare etapperna, och då kommer även Svenska Orienteringslandslaget delta!

E1 – onsdag 13 maj: Hagaparken.
E2 – onsdag 27 maj: Lilljansskogen och KTH-området.
E3 – onsdag 3 juni: Gärdet runt Kaknästornet.

Anmälan och efteranmälan
Anmälan endast via Klubben Online. Klubbanmälaren eller löparen själv kan anmäla sig. Anmälan kan ske från den 1:a april, men senast sista söndagen kl 18.00 före tävlingen.
Efteranmälan kan göras via Klubben Online fram till kl 18.00 dagen före tävlingsdagen. Därefter hänvisas till efteranmälan på plats kl 17.00-19.00 tävlingsdagen. Ej klubbanslutna löpare anmäler sig direkt på plats.

Anmälningsavgift
Avgift ordinarie anmälan: H+D+M -16 och U1 50 kr. H+D+M 17- 80 kr. Efteranmälan 75 kr respektive 120 kr. Hyra av löparbricka 25 kr per etapp.

www.stockholmcitycup.a.se/

 STARTLISTA
2127		Karin Schraml	         Centrum	OK	fri
113		Oskar Karlin	         Centrum	OK	18:33:00
130		Jonas Nylund	         Centrum	OK	18:37:15
146		Stig Thörnvik	         Centrum	OK	18:41:15
1026		Johanna Dahlin	         Centrum	OK	18:42:30
163		Torbjörn Thufvesson        Centrum	OK	18:45:30
179              Mattias Henriksson      Centrum OK              18:49:30 
1053		Mette Petersson	         Centrum	OK	18:56:00
218		Björn Bängtsson	         Centrum	OK	18:59:15
1062		Karin Fägerlind	         Centrum	OK	19:00:15
289		Kristoffer Edshage         Centrum	OK	19:17:00
448		Klas Bringert	         Centrum	OK	20:08:00
Inlagd: 18 mars 2009, 4:46
Ändrad: 03 juni 2009, 7:46


16 kommentarer (kommentera)

  • UK 59:a sammanlagt.1 minut 39 sek före Klas med plac 70. Det blir nervöst. Och han skall tjuvträna i området i morgon. Jag tror han kommer springa igenom det avlysta området minst en gång. Skäl för diskning??? MVH UK

    / Jonas Nylund
    2009-05-29 kl 17:17

  • Jag kommer vara både döv och blind när jag passerar området. Har dessutom bokat upp mig på en rullstol på Karolinska efteråt, bävar för att ens kliva upp på startrampen på SCC fyra dar efter maran…

    / bringert
    2009-05-29 kl 19:27

  • Klas du måste vara med. Jogga runt idag, och spara dig till onsdag. Lycka till idag. Sök skugga. UK

    / Jonas
    2009-05-30 kl 08:07

  • Det finns risk att jag inte kommer, har fortfarande ont i foten och det känns inte bättre.

    / Mattias
    2009-06-03 kl 10:21

  • Beslut: jag ska aldrig mer ställa upp i SCC. Däremot kommer jag gärna och hejar fram alla duktiga centrum-löpare. Med ett glatt humör.

    / Mette
    2009-06-03 kl 20:40

  • Ps: påminn mig om detta när det börjar dra ihop sig till anmälning nästa år. Jag vill inte det här. Jag vet det.

    / Mette
    2009-06-03 kl 20:41

  • Oroa dig inte. Du vet väl att du alltid får äta upp allt du har sagt?

    / Mattias
    2009-06-03 kl 20:47

  • Mette, jag är med dig! Har redan fått Elina att lova slå mig ifall jag försöker anmäla mig. Aldrig igen!

    /Längtar till Mila

    / Kristoffer
    2009-06-03 kl 22:50

  • Till skillnad mot övriga kommentatörer ikväll gillar jag ju egentligen SCC, men förra veckan hade jag fel skor och idag tvingade mig marathonförkylningen att skaffa en svärlillebror som stand-in, så man skulle väl kunna säga att empiriska studier visar att Klasse inte heller borde ställa upp i SCC, men den som lever får se – det är långt till nästa vår!

    / bringert
    2009-06-03 kl 22:58

  • Jag tycker scc är skitkul, trots att jag idag fick stryk av en centrumlöpare (jag nämner inga namn) för första gången på flera evigheter. Dock vet jag inte om årets skog-upplägg varit det bästa. Att lägga halva banan på ett fält är pinsamt dåligt. Och hagaparkens orientering liknade mer en vanlig, men alltför lätt, medeldistansbana. Jag hoppas de hittar roligare platser nästa år. Har ännu inte lyckats fullfölja en enda hel scc!

    / Oskar
    2009-06-03 kl 23:07

  • Jag gillar SCC trots gårdagens personliga fiasko. Håller verkligen med om att det är dåligt att lägga banan på fältet på det sättet, det är ju spårat efter cirka fem löpare och kunde lika gärna vara snitslat. Visserligen gav det mig chansen att springa ikapp lite av vad jag förlorat på mina utflykter i Värtan, men om jag _verkligen_ gillade det skulle jag väl börjat med terränglöpning i stället.
    Hagaparken var ok tycker jag, men det roligaste är ju såna roliga områden med bebyggelse, skog, kupering och en del öppna områden i en och samma bana. Som lill-Jansskogen och DM i tumba förra året. Men det kanske inte finns så mycket just i själva ’city’, utan mer i förorten.

    / Karin F
    2009-06-04 kl 07:41

  • Håller med. Lätt haltande, och sliten sedan gårdagen, hade jag ingen chans att hänga med där det var gräslöpning. Det hade jag kanske i och för sig inte haft i alla fall…
    Bästa sprintbanorna i år tycker jag var DM i Beckomberga, och Oskars bana i Kälvesta. Så ska en sprintkarta se ut!

    / Mattias
    2009-06-04 kl 09:45

  • Tack Mattias! Ja Beckomberga var helt ok om man bortser från byggområdena här och där. För vanskligt att lägga tävlingar på platser där det byggs! Dock helt klart roligare än SCC tror jag.

    / Oskar
    2009-06-04 kl 10:20

  • Länktips!
    Frågesport om sprintnormen:

    http://www.toleredutby.se/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=111

    / brink
    2009-06-04 kl 15:24

  • Du hade 12 rätt av 13 möjliga. Din poäng är 92%!

    / Oskar
    2009-06-04 kl 16:02

  • Sprint är kul och denna sista etapp gick minst dåligt av alla. Jag tycker det är bra att förhållandena varierar från en tävling till en annan men jag vet å andra sidan inte hur det ”ska” se ut men visst var det lätt över fälten. Klart vi ska springa SCC även nästa år. Bra tempoträning för de som tykcer det är tråkigt. Fast vi ska ha vår plats lite längre från högtalaren än igår…

    / Stig
    2009-06-04 kl 20:48

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Saturday 13 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

Kotka-Jukola 2026 21

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.

Venla lag 1
1. 7.8 …

Läs mer

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt
  • Malin Sundeby
  • Petter Wikström
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Martin Lindvall
  • Johanna Bergmark
  • Anders Wigren

25/6: Våravslutning i Hammarby sjöstad 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

29/6: Trekvällars 1 medel 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

30/6: Trekvällars 2 lång 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 14

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet