Vi testar att springa tänkta banor ute på Lappis. Alla är välkomna att vara med och efteråt blir det diskussion om vägval och bansträckning!
Vi kommer simulera gemensam start, växling och gaffling. Framförallt kommer vi testspringa herr och dambanorna.
Vi kommer också att testa systemet, så ta med sin SI pinne!
Samling 18.30 vid vårt tilltänkta TC på Lappisområdet.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
24 kommentarer (kommentera)
Nu är första versionen av barnorna klara. Känns lovande. Kom alla som kan på torsdag vi behöver er hjälp!
/ Joel B
2010-06-27 kl 15:14
Räknar kallt med att förkylningen gått över tills på torsdag
/ tallhage
2010-06-29 kl 18:21
Någon som skall med på träningen och som bor i trakterna av Solna? Vi måste lämna tillbaka SI-enheter och det suger att ta sig till Solna för mig. Sofia?
Bör lämnas tillbaka snarast, typ fredag eller början av nästa vecka. Grejorna fås på träningen i morgon av Mette.
/ Jakob L
2010-06-30 kl 18:39
Jag kan nog ta dem och lämna på måndag. Är det kontorstider som gäller eller?
/ Frida
2010-06-30 kl 18:52
Oskar/Joel > jag springer inte längre än 5km.
Alla > bad efteråt va?
/ Frida
2010-06-30 kl 18:54
@Frida: bäst är att ringa Lasse F och kolla innan.
Självklart är det bad efteråt!!!
/ Mette
2010-06-30 kl 20:45
Jag måste åka på begravning i Skåne så jag missar det här tyvärr. Amalysera ordentligt och lägg inte ut på quickroute efter!
/ Oskar
2010-06-30 kl 20:57
Jakob, should I come tomorrow as well?
/ Lukáš
2010-06-30 kl 21:12
Är det skor för asfalt eller skog som gäller?
/ Mattias
2010-06-30 kl 21:50
Både och… men jag skulle föreslå odubbat
/ Oskar
2010-06-30 kl 23:23
Skogsskor gäller. Dambanan inklusive två slingor är 3,7 km, herrbanan 5,0 km. Men om man vill springa längre så finns det fler varianter att prova.
/ Joel B
2010-06-30 kl 23:26
Lukas and others. We will not test the si system today. Focus on the tracks!
/ Jakob
2010-07-01 kl 08:05
Jag har lite ont om plastfickor så ta gärna med om ni har möjlighet.
/ Joel B
2010-07-01 kl 08:54
Vart tog det där varma fina vädret vägen som gjorde att jag igår var sugen på att bada ikväll?
/ Jakob L
2010-07-01 kl 09:28
Jag tror tanken är att det ska spricka upp!
/ Kristoffer
2010-07-01 kl 10:33
Jag måste banga idag, har blivit mer förkyld. Satsar på att vara helt frisk till 3kvällars. Ledsen.
/ Sofia
2010-07-01 kl 15:16
jag kastar också in handduken, förskylningshandduken
/ elina
2010-07-01 kl 15:32
Frida, du får jobbet att åka till Solna!
/ Jakob L
2010-07-01 kl 15:34
hur hittar jag till tc?
/ Moa
2010-07-01 kl 16:57
Östra delen av Lappis. Ring mig Moa så ska jag förklara vägen (070-7493666).
/ Joel B
2010-07-01 kl 17:15
Nån som cyklar?
/ Mette
2010-07-01 kl 17:24
Inför nästa sprintsäsong ska jag göra som alla andra och köpa Inov8-skor, för att kunna springa både på asfalt och i skog på kombinerade banor och inte behöva småjogga halva banan!
/ Mattias
2010-07-01 kl 22:41
Tack för dagens träning/provlöpning. Oerhört roliga banor!
Mattias: Varför vänta? De kommer vara dig till nytta redan nu!
/ tallhage
2010-07-01 kl 23:14
Instämmer. Det var riktigt kul. Sprint är kul!
/ Kattis S
2010-07-02 kl 08:41
Skriv en kommentar!