Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

28/11 Centrumsöndag: Värmdö

Förstaadventsträning i Ösbyskogen

Samling: Värmdö kommunhus kl. 11:00
Resa: buss 474 från Slussen 10:27. Gå av vid Skogsbo kl. 10:56.
Träning: Klassiska orienteringsbanor från Ravinen och Tullinges lång- km. Lätt och svår bana finns.
Start: ca 1000 m från samlingen.
Mål: på Hästkroken 7.
Väsktransport: sker med lådcykel från samlingen till målet.
Omklädning innan start: Sker vid samlingen i det fria. Väskor och ytterkläder körs sedan till målet, man kan därför inte lämna något vid starten.
Omklädning efter träning: Dusch och bastu, kanske en lussebulle. Mys framför brasan och jämför vägval och sträcktider med Gustav Bergman.
Om man kommer för sent: Är det bäst att ringa mig så att väsktransporten inte redan har avgått. 073-952 83 68
Välkommen! /Julia

Ansvarig: Julia

Inlagd: 09 september 2010, 10:47
Ändrad: 02 november 2010, 15:13


39 kommentarer (kommentera)

  • Julia, jag har skärmarna om du behöver dem!

    / Kristoffer
    2010-11-21 kl 17:51

  • jag dör vad mysigt!

    / Karin F
    2010-11-21 kl 18:37

  • Just det skärmas ska man ju ha… kanske lånar av Gustavsberg istället.

    / Julia
    2010-11-21 kl 20:31

  • Hur långt vill ni springa? Är det någon som åker bil till träningen?

    / Julia
    2010-11-23 kl 23:29

  • Terrängbeskrivning: Skärgårdsterräng med måttlig kupering. Några korta, branta stup kan förekomma. Mestadels god framkomlighet i öppen skog uppe på åsarna, växlande med några mindre, tätare områden i dalgångarna. Långdragna stigar och vandringsledar, samt avlånga ängar i dalarna, delar upp området i en struktur av olika partier.

    / Julia
    2010-11-23 kl 23:35

  • Låter fint det här… Men Julia: ”korta branta stup” låter ju nästan som de mytomspunna skyttegravarna i ”slaget vid Alby” 2008 där Moa klarade livhanken med en sprucken skalle!

    / DanïeL
    2010-11-23 kl 23:55

  • Några skyttegravar tror jag inte att det finns i den här skogen och jag hoppas att ingen ska komma hem med spräckt skalle.
    Däremot kan det finnas risk för frostskador och andra köldåkommor så jag ser gärna att ni sätter på er mycket kläder.
    Eftersom samlingen och starten är utomhus kan det vara smart att komma färdigombytt så att det bara är att kasta av sig överdraget och springs iväg.

    / Julia
    2010-11-24 kl 00:26

  • Bågskyttebana vet jag att det finns i denna skog, som ej är inritad med tjocka svarta pilar. Men det behövs en rejäl bom om någon vill komma dit.

    Även en avstickare till den lodräta klätterväggen vid Skeviksgrottan skulle innebära en ca 1km’s bom!

    Däremot kan man alltid påträffa promenerande hundar i Gurrabergsreviret!

    / Erik Kropf
    2010-11-24 kl 00:49

  • 2 olika banor kommer att erbjudas: 7,6km svart och 5,9km rött.

    För att kunna rita in rätt antal banor, vore det kanon om ni som redan i förväg vet, vilken bana ni vill springa, skulle meddela här vilken det är.

    I slutet av båda banorna kan ni välja om ni vill fortsätta följa orienteringsbanan, eller jogga ner på vägar och stigar som går parallelt med banstråken.

    Låter det bra?

    /banläggarassistenten

    / Erik Kropf
    2010-11-25 kl 23:01

  • Jag kan meddela att om jag hittar is någonstans kommer jag åka grillor på söndag. Annars kommer jag. Och om jag kommer tar jag gärna en lång en. Men jag kan rita in på plats om det skulle vara så.

    / Oskar
    2010-11-25 kl 23:37

  • Svart för mig!

    / tallhage
    2010-11-26 kl 08:45

  • schwarz als die nacht

    / Karin F
    2010-11-26 kl 09:02

  • Rot für mich, bitte

    / Ola
    2010-11-26 kl 09:04

  • Svart.

    (Sen fattade jag inte riktigt. Tar banan slut två gånger?)

    / Björn B
    2010-11-26 kl 09:22

  • Immer rot

    / Henrik
    2010-11-26 kl 10:10

  • Jag har lite oklar status på min förkylning. Men om det är så här kallt lutar det åt att jag inte kommer om jag är osäker. Så räkna inte med mig, om det ändå skulle vilja sig så väl kan jag rita in på plats.

    / Lena
    2010-11-26 kl 10:44

  • Rött, tack!

    / Aija
    2010-11-26 kl 15:54

  • Bjrön, banan tar bara slut en gång, men om man blir trött på att pulsa runt i skogen kan man avbryta lite tidigare och springa hem på en väg istället.

    / Julia
    2010-11-26 kl 16:01

  • Björn: Nej, jag menade ”på typ andra hälften” av banan, när jag skrev ”på slutet”. Slarvig formulering!

    Jag var ute i skogen idag, och det var som kanske några redan förmodat, att snöläget tar lite extra på krafterna. Därför kan det vara bra om man kan hoppa av och jogga ner på upptrampade stigar istället för att behöva kämpa vidare tills man säckar ihop o dör.

    Snöläget bedömer jag som så: allt från god belöpbar 2-3cm puder uppe på kullarna till knädjupa fällor i groparna. Finkupperade områden har med andra ord visuellt jämnats ut av drivsnön, vilket inte gör finorienteringen mycket lättare direkt. Men detta kommer ju å andra sidan att kompenseras av de snabba löparnas spår ;-)

    Kort sammanfattat kommer det att vara så att vi ju får förtjäna oss den härliga bastun som erbjuds efter strapatserna. Vem vet, kanske det här kommer att bli en sista skogslöpningsträning på länge…?

    / Erik Kropf
    2010-11-26 kl 16:12

  • Det låter bra!

    / Björn B
    2010-11-26 kl 16:38

  • Det låter underbart!
    Mitt hälsoläge är lite halvt, men om jag är pigg nog för att springa så vill jag ha en svart bana.

    / jerk
    2010-11-26 kl 18:34

  • Svart för mig, tack.

    / Lukáš
    2010-11-26 kl 19:32

  • Svart tack.

    / DanïeL
    2010-11-27 kl 10:33

  • Nix. Inte helt hundra i dag så det blir ingen träning för mig i morgon. Ha det så skönt i snön.

    / Lena
    2010-11-27 kl 14:38

  • Rött för mig. Tänkte dessutom ta bil. Förslag på var ställa den (start eller mål?).

    / Stig
    2010-11-27 kl 16:59

  • Det blir nog skridskor för mig imorgon. Ha en bra dag i skogen!

    / Oskar
    2010-11-27 kl 17:49

  • Jag är tyvärr inte i startklart skick. Ha det så kul!

    / jerk
    2010-11-27 kl 19:29

  • Får man fortfarande önska nåt? I så fall rött!

    / Kattis S
    2010-11-27 kl 21:13

  • Måste ägna söndagen åt korrekturläsning, tyvärr.

    / Aija
    2010-11-27 kl 21:32

  • Stig, går det bra om du ställer den vid starten och hämta den med bussen på väg hem? Det är bara tre hållplatser. Alternativt tvärtom, om du ställer bilen hos oss och tar bussen till start, parkering finns på båda ställena. Du skulle också kunna värma upp och jogga till start men det är kanske 3 km.

    kattis det går bra, jag skriver upp dig!

    Till er andra, tråkigt med sjukdomar och korrläsningar, roligt med skridskor, vi ses en annan dag!

    / Julia
    2010-11-27 kl 22:53

  • Toppen! Kommer tyvärr inte hinna med efteranalys men ser fram emot riktig vinterorientering iaf!

    / Kattis S
    2010-11-27 kl 23:14

  • oj nu har det visst snöat ännu mer!

    / Julia
    2010-11-28 kl 05:11

  • Snöorienteringspremiär för min del och det var ju riktigt kul! Tack julia och erik för bra träning!:)

    / Kattis S
    2010-11-28 kl 17:39

  • Det känns jättebra att ha varit ute i skogen idag. Det var jättefint, banan höll en lagom nivå för min del. Bastun välförtjänt varm o go. Äpplena naturligt söta och saffransstinna lussekatter. Tack Erik, Julia o Hilma för en skön Centrumsöndag!

    / Henrik
    2010-11-28 kl 17:52

  • Alltid lika trevligt på Värmdö. Perfekt söndag men snöpulsning efterföljt av bastu, goda bullar och god öl. Att oxå få packningen släpad på pulka till bastum är värt ett extra omnämnande. Man tackar och bockar.

    / Stig
    2010-11-28 kl 18:06

  • Tack det var supermysigt idag!

    / Karin F
    2010-11-28 kl 19:06

  • Ja det var verkligen toppen förutom min lilla fadäs. Tack!

    / tallhage
    2010-11-28 kl 22:40

  • Lilla fadäser hör till OL på Värmdö. Om blodiga skallar av fall i skyttegravar (det var ju iofs i Alby….), bitande hundar, snöpuls eller plurr genom bottenlösa träsks ishinnor… Värmdö är alltid lite tuffare, helt enkelt! Men med bastun som mål i sinnet blir kampen ändå alltid lätt, förhoppningsvis.

    / Erik Kropf
    2010-11-28 kl 23:15

  • Likförbannat kom jag hem med tre handskar (craft). Nån som saknar sin?

    / Karin F
    2010-11-29 kl 08:03

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Saturday 13 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

Kotka-Jukola 2026 21

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.

Venla lag 1
1. 7.8 …

Läs mer

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt
  • Malin Sundeby
  • Petter Wikström
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Martin Lindvall
  • Johanna Bergmark
  • Anders Wigren

25/6: Våravslutning i Hammarby sjöstad 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

29/6: Trekvällars 1 medel 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

30/6: Trekvällars 2 lång 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 14

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet