
Plats: Haga Södra
Ansvariga: Mette och Emil
Telefon: O7O595979O
Visa Haga Södra på en större karta
Vi provlöper banorna till sommarserien signerade Mette och Emil. Det kommer att finnas banor av olika längd och svårighet. Det är mycket nybörjarvänligt på kronprinsessans bakgård.
Banlängder enligt sommarseriens rekommendationer. Nybörjarbanan mäter 3,5 km.
Ombyte: I det fria. Vi vaktar väskor och värdesaker.
Resealternativ: Diverse bussar avgår från Sergels torg (sök på hållplats Haga Södra), ca 1,5 km gångväg från t-bana Odenplan.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
24 kommentarer (kommentera)
Vi ska väl ses vid haga södra, inte nedanför koppartälten?
/ elina
2011-05-20 kl 09:23
Haga södra!
/ tallhage
2011-05-20 kl 12:29
Kom igen nu alla ni lite nyare. Det utlovas anpassad nybörjarbana och fin park-/skogsterräng!
/ tallhage
2011-05-22 kl 22:13
Kul! Men – har absolut ingen koll på Hagaområdet. Beskrivningen om var vi ska träffas är lite vag…
/ helenai74@hotmail.com
2011-05-23 kl 08:12
Vi har haft fullt upp med banläggningen men håll ut – mer info om samling etc. kommer under dagen!Nu med uppdaterad info om banor och samling. Välkomna!
/ Mette
2011-05-23 kl 08:35
det kommer ev en nybörjare till!
/ Karin F
2011-05-23 kl 09:17
En del nybörjare har inte inlogg så räkna med att det kanske kommer lite fler än vad som står i listan.
/ Oskar
2011-05-23 kl 09:57
Det hoppas vi på! Komsi, komsi!
/ Mette
2011-05-23 kl 10:08
Kan även meddela att min rygg mår bättre och bättre (trots tre tuffa tävlingar i toktuff terräng tycker tundertecknad).
För ni är ju så intresserade!!
/ Oskar
2011-05-23 kl 10:15
Ha, det här är ju på vårdfabrikens bakgård. Jag kommer!
/ Henrik
2011-05-23 kl 15:28
Jag kommer gärna imorgon också, är ny men inte nybörjare, ses imorgon!
/ Lovisa Berg
2011-05-23 kl 20:37
Kan någon av er som kommer ta hand om och ta med plastfickorna till Sommarserien? Jag kan ta med dem på onsdag istället om det passar bättre.
/ Mattias
2011-05-23 kl 21:22
Oskar har sagt att han tar dem mattias
/ elina
2011-05-23 kl 21:39
Va, har jag sagt det? Jag har sagt att jag kan ta hand om kartorna. Men visst, jag kan väl ta plastfickorna.
/ Oskar
2011-05-23 kl 21:51
Du är hemskt välkommen Lovisa!
/ tallhage
2011-05-23 kl 23:14
Prinsessorientering! Låter hur kul som helst, men jag är typiskt nog på jobbresa och missar detta evenemang.
/ Camilla
2011-05-23 kl 23:21
Osk, ja eller jag skrev ju det i första mailet, men var kanske inte tydlig med det sedan. Tack anyway
/ elina
2011-05-24 kl 08:54
Det är fult upp med segling för tillfället och har inte haft möjlighet att hämta mina kläder. Någon som vet vem jag ska prata med? Ni få ha re så kul i prinsessans trädgård:)
/ ellinore
2011-05-24 kl 09:59
@ellinore: Det är mig du ska prata med. Som sagt blev det lite fel med blusarna och vi får de nya i samband med att vi åker till Finland helgen den 18-19 juni. Däremot har jag en mössa till dig. Bara att säga till när du kommer på en träning så tar jag med en!
/ tallhage
2011-05-24 kl 10:24
Det här kommer dra ut på tiden… så det blir inget Haga för mig.
/ Björn B
2011-05-24 kl 16:09
Mycket kul! Roliga banor. Tack så mycket.
/ Aapo
2011-05-24 kl 20:44
Tack Emil och Mette for den här träningen. Bra bana ocksâ! Och ett bra omrade nära hemma hos mig!
/ Pierre
2011-05-24 kl 21:23
Jag vill också ha tack…nä, men satt den rätt nr 36, vilken var den samlade expertisens åsikt? Jag var lite tveksam när jag satte ut den.
/ Lena
2011-05-24 kl 22:10
Jag (och säkert Emil också) ger dig ett stort TACK – utan dina snitslar hade vi ju inte kunnat köra! :) Var ute och kollade lite igår och jag känner mig också lite tveksam till 36:an, men hela det partiet kändes lite tveksamt. Ska diskutera med Emil om vi kanske kör nån annan kontrollpunkt för att gardera oss.
/ Mette
2011-05-26 kl 09:07
Skriv en kommentar!