Helgens Vinterserie utgår från Järlas stuga Järlagården i Nacka.
Plats och resväg
Järlagården, se karta. Buss 401 och 403 har hållplatser ca 200 m från Järlagården, se sl.se för tider. Ont om parkering!
Gå höger efter denna skylt, kommer du till Stockholm har du gått för långt.
Tävlingsinfo
Fyra banalternativ:
A – 6900 m
B – 5300 m
C – 3300 m
D – 2700 m
Starten ligger 1000 meter från Järlagården. S.k. ”utbrutet mål” – glöm inte att stämpla ut efteråt även om du ej har fullföljt ditt lopp! Karta Nackareservatet 1:10 000. Startavgift 50 kr. Sportident vid start, mål o kontroller. Anmälan med SI-pinne. SI-pinnar finns att hyra för 20 kr. Dusch och ombyte i klubbstugan, efteråt finns servering.
För den som vill åka skidor istället finns den möjligheten om förutsättningarna tillåter. Från Järlagården finns 8 km spår.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
6 kommentarer (kommentera)
Återkommande tema: jag bangar vinterserien. Den här gången är det Vikingarännet som är i vägen.
/ jorrit
2012-02-09 kl 21:40
Är det någon som har en tumkompass att låna ut? Jag har kört linjekompass i alla år men tänkte testa hur det är att köra tumkompass. Det är bara det att jag inte kan bestämma mig om jag ska ha en höger- eller vänsterkompass, så testar gärna en innan jag gör investeringen. Och jag tar med mig en kompis också. Kanske en kommande klubbmedlem, vi får se.
/ Samuel
2012-02-13 kl 10:34
Jag har en tumkompass till utlåning Samuel! Mitt deltagande på söndag är dock inte säkert. Kommer du till årsmötet? Annars lämnar jag den till nån där som ska springa på söndag.
/ Falken
2012-02-13 kl 21:58
Jättefint att jag kan låna! Kommer tyvärr inte på årsmötet så lämna den till någon som kommer på söndag.
/ Samuel
2012-02-14 kl 06:39
Samuel, jag fick Falkens kompass. Jag siktar på att vara där vid 10.
/ Hellborg
2012-02-16 kl 12:26
Kanon Hellborg. Vi ses där vid 10!
/ Samuel
2012-02-16 kl 14:02
Skriv en kommentar!