Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

20/10 Terräng-KM

Det är dags för årets uppgörelse i terränglöpning!
Platsen för skådespelet är precis som ifjol Kärrtorps IP. Banorna går på elljusspåret och är lika tuffa som härliga.

Det tävlas i tre klasser; dam, herr & motion. Loppen avgörs med gemensam start. Först i mål vinner.

Samling för ombyte 18.15.

Banan går som en 8 med start och mål vid krysset på bilden nedan. Den utritade kartan är ungefärlig. Det kommer även finnas snitsel vid de större korsningarna.
Herrar: springer två varv (11,3 km)
Damer: springer 1 1/2 varv. (8,4 km)
Motion: springer 1 varv.

Inlagd: 18 september 2011, 17:23
Ändrad: 20 oktober 2011, 23:34


37 kommentarer (kommentera)

  • Åh nej mitt i tentatider.. Ska försöka komma!

    / Kattis S
    2011-09-18 kl 19:15

  • Klart du ska! Man behöver vila hjärnan med fysisk träning när man pluggat hårt.

    / Mattias H
    2011-09-18 kl 20:35

  • Är det ok att vara med om man bara är träningsmedlem?

    / jens_wicksen
    2011-09-28 kl 07:15

  • Yepp Jens, alla är välkomna!! Ju fler desto roligare!

    / Sofia
    2011-09-28 kl 08:53

  • För tydlighets skull: För att räknas som klubbmästare måste man tävla för Centrum (Lex Pierre), men man får självklart vara med och springa ändå.

    / jerk
    2011-09-28 kl 09:17

  • Finns det nån mer info om detta typ distanser, anmälan mm?

    / Helena Ihrstedt
    2011-10-03 kl 23:09

  • Mer info kommer snart om distanser mm. Anmälan görs genom att klicka på, jag kommer.

    / Jonas Nylund
    2011-10-04 kl 06:49

  • Hellborg verkar vilja sluta på topp, ser honom inte på anmälningslistan?

    Själv undrar jag om det kommer finnas en nybörjarklass? Vågar inte stångas med de andra snabba grabbarna på denna distans…

    / Falken
    2011-10-04 kl 08:10

  • Men falken du är ju ingen nybörjarlöpare, du har ju sprungit göteborgsvarvet! du är ju i princip proffs!

    / DanïeL
    2011-10-04 kl 11:17

  • och i fjällen, sluta svamla.

    / a.w.e.
    2011-10-04 kl 16:20

  • Jag funderade en del på hur jag med hedern i behåll skulle slingra mig ur denna enda KM-tävling för i år som jag faktiskt kunde vara med. Det är inte min favorit kanske jag ska lägga till. Och nu kan jag dra en lättnadens suck, ursäkten kom som ett brev på e-posten. Det blir partaj istället.

    / Lena Ö
    2011-10-04 kl 17:36

  • Men hur långt springer man??

    / a.w.e.
    2011-10-08 kl 12:17

  • Ren löpning är inte min favorit egentligen. Men ger det en chans.

    / Magua
    2011-10-10 kl 14:09

  • Glömde skriva att det hade varit kul som ovan skrev o veta hur långt det är. :-)

    / Magua
    2011-10-10 kl 14:10

  • Gjorde lite research i Funbeat efter banlängd:
    Herrar 11,3 km
    Damer 8,4 km

    Sen har det läckt information om hur slingan går, se Eniro-karta. Herrar springer två varv, damer springer samma slinga fast kortar av det andra varvet direkt till mål när herrarna vänder söderut mot Kärrtorp en andra gång. Men vi får se om arrangörerna kommer med någon banändring i år…

    / DanïeL
    2011-10-10 kl 14:44

  • Ska försöka lura med mig lillebror också till detta event. Han får vara hjälpryttare

    / Henrik
    2011-10-10 kl 18:40

  • Ack, kanske får kasta in handduken på förhand här. Får se om jag hinner bli ordentligt frisk nu på två dar, annars är det förstås natt-KM som har prioritet.

    / Agren
    2011-10-17 kl 19:51

  • Jag hoppas någon är där och filmar/fotar för jag missar det i år igen.

    / Oskar
    2011-10-18 kl 00:55

  • Hellcastle! Jag håller på dig. KÖR HÅRT!

    / Falken
    2011-10-19 kl 22:30

  • Tack Falco, vi ses på tisdag…i natten.

    / Henrik
    2011-10-19 kl 23:00

  • Jag bangar. Blev störtförkyld två dagar efter lägret. Synd, men lycka till allihopa!

    / jorrit
    2011-10-20 kl 09:45

  • Lycka till allihopa!!! Hoppas på liveblogg från arrangörerna.

    / Oskar
    2011-10-20 kl 11:20

  • Jag kommer! Har levt på konferensmat och vin de senaste dagarna och knät är lite skramligt sen hässelbyloppet, men det är väl en uppladdning så bra som någon.

    / Handers
    2011-10-20 kl 11:41

  • Jag får tyvärr kasta in handduken, tog med kläder och hoppades krya på mig under dagen, men nu känns det snarare sämre.

    / Camilla
    2011-10-20 kl 11:52

  • Lycka till!

    / Camilla
    2011-10-20 kl 11:53

  • Lena din ursäkt godtas inte.
    Jag tar med mig en vän som kanske vill börja träna med oss. Hon springer nog motion.
    Själv har jag sån träningsverk så att jag knappt kan gå, men har ingen aning från vad. Men jag behöver ursäkter för att inte må så dåligt sen när resultatet inte blir så bra.

    / Moa
    2011-10-20 kl 11:57

  • Jag kastar in handduken. Ska vila mig i form för helg utan älg. Lycka till allihopa. Ses i helgen eller på tisdag. =)

    / Sara Jonasson
    2011-10-20 kl 12:33

  • Jaså, Handers ger sig in i leken okcså. Då får ni andra se upp i nerförsbackarna när Handers kopplar in sina ”drunken knees”.

    / Falken
    2011-10-20 kl 13:10

  • Ha, ska tänka på hur ni lider i spåret när jag äter pyttipanna på LO-tidningens 90-årskalas.

    / Lena
    2011-10-20 kl 14:04

  • Jo, man kanske kan sammanfatta hela min löpning med att det går fort utför.

    / Handers
    2011-10-20 kl 14:52

  • Hemskt ledsen men jag kommer troligen också välja att satsa på centrums ”handdukskastar-cup” istället för km ikväll. Tar en trepoängare genom min usla ursäkt: ”trött”. (Är mellan två jobbpass.)

    / DanïeL
    2011-10-20 kl 16:11

  • Jag hinner! Men blir lite sen… Där om 15!

    / Kristoffer
    2011-10-20 kl 18:08

  • HUR gick det?

    / Falken
    2011-10-20 kl 20:56

  • Ja vissa sitter faktiskt hemma skadade och övertända på att få höra resultaten!

    / tallhage
    2011-10-20 kl 20:58

  • Vad jag såg var Jens först i mål, Hellcastle strax efter. Kristoffer sprang in som 3a före Mattias Å. Kattis vann damklassen före Mette. Inga plankor att rapportera efter loppet.

    Falco, grattis och välkomna tillbaka till allsvenskan!

    Emit, bra seger på slutet igår, trodde det skulle bli mållöst.

    / Henrik
    2011-10-20 kl 21:44

  • Tider! Vi vill ha tider!

    Men tack iaf för rapporten Castle of Hell. Och tack för gratulationerna för igår. Segermål i slutminuten är precis vad vi behöver nu för att få upp självförtroendet nu. Jobbig match mot Stoke i helgen.

    / tallhage
    2011-10-20 kl 21:53

  • EMIT: Resultat finns nu på hemsidan!

    / Sofia
    2011-10-20 kl 21:54

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Monday 29 June

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

Trekvällars 1 medel 10

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.

Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.

Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …

Läs mer

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson
  • Fredrik Gunnarsson

1/7: Trekvällars 3 medel 8

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Per-Anders Lindgren
  • Mattias Robertson
  • Daniel Lind
  • Therese Bergstedt
  • Henning Sköldvall
  • Simon Bohman
  • Johanna Löfvenius
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Annica Sundeby
  • Mikael Svartz
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg

22/8: Skärgårdshelgen – Centrums skogstävling 2026 på Nåttarö 16

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet