Träningskommittén håller i vårens första tisdagsträning i dagsljus. Detta blir en uppstart inför vårsäsongen, självklart med olika nivå och banlängd för att passa alla i klubben. Det blir lite mjukstart med vanliga banor och inga konstigheter även om det kanske är ovanligt få stigar på kartan för de svårare banorna för att vara en förortsskog.




Plats: Ursviks motionsgård (se karta).
Ansvarig: Lena
Telefon: o733-6o 3o 84
Övning: Vanlig bana
Banlängder:
Lång: 6,0 km
Mellan: 4,5 km
Kort: 3,5 km
Övning: Vanlig bana 3,5 km
Dusch och omklädning i motionsgården. Vi delar utrymme med allmänheten så glöm inte hänglås om ni vill låsa in era grejer i skåp. Bastu finns!
(eftersom det blir mörkt ganska tidigt ändå)
Resväg:
17:33 – 17:46 tunnelbanans blå linje 11 från T-Centralen mot Akalla. Kliv av vid Hallonbergen.
17:53 – ca 17:55 buss 540 från Hallonbergen mot Universitetet. Kliv av vid Sundbypark södra (på Ursviksvägen). (Restid: 22 minuter)
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
32 kommentarer (kommentera)
Jag är med och det ska bli min första träningen med Centrum OK!
/ Stefan Hochwarter
2012-03-21 kl 16:39
Ingen fys-skärtorsdag?
/ Björn B
2012-04-01 kl 21:28
Nej, Björn. TK bedömmer att det är mycket folk på vift i påsktider. Spontana aktiviteter välkomnas!
/ jerk
2012-04-01 kl 21:57
Jag vill springa.
/ Björn B
2012-04-01 kl 22:11
Hallå!
Träningskommittén vill fika och snacka med er efter träningen, men är inte så effektiv när det kommer till fikaframställning. Är det någon av 27 övriga deltagare som är en glad bagare?
/ jerk
2012-04-02 kl 10:28
Brunbild? Då kanske vi inte ska ha det nästa vecka också?
/ Oskar
2012-04-02 kl 15:01
Tjo! Behövs kontrollinplockare? Jag behöver hämnas dessa skogar efter lördagsnattens Ultra 75 km. Tar gärna in dem i mörker. (Hur f*n lät det här? Hoppas det inte skrämmer någon ny i klubben, hahaha : )
/ pete
2012-04-02 kl 15:32
Kontrollinplockare är mer än välkomna! Day or night. Det är bara att ladda batterierna och dyka upp vid 19 (eller när du vill).
/ jerk
2012-04-02 kl 16:19
Pete; strålande. Tack.
Oskar; Det blir lite mesig brunbild, nästan som om det inte vore. Så jag tycker ni kan köra det igen. Bra sätt att göra stigrik välkänd skog lite roligare och knepigare. Skadar inte att ha ofta.
/ Lena Ö
2012-04-02 kl 16:23
Pete; kommer du till Ursvik innan vi drar därifrån vid typ åtta-halv nio, eller vill du att jag ska skicka över kartan?
/ Lena Ö
2012-04-02 kl 16:45
Jag kan vara en glad spontanbagare om någon annan kan vara en glad kaffefixare?
/ MajaAndersson
2012-04-02 kl 19:10
Jag kan vara en glad (nes-)kaffefixare. Finns det spis och kastruller där för varmvatten eller måste jag ta med termosar? Jag äger ingen vattenkokare.
/ Peter H
2012-04-02 kl 21:21
Glöm inte hänglås om ni vill låsa in värdesaker. Och ta gärna med plastficka!
Och fika…
/ Lena
2012-04-02 kl 21:23
Peter; så vitt jag vet finns ingenting, i alla fall inget som vi har tillgång till. Tyvärr.
/ Lena
2012-04-02 kl 21:24
Lena,
Vore finifnt och safe om du kan skicka kartan. Hoppas vi hinner ses men eftersom jag jobbar över lite så kan det bli på pillevippen. Har du min mail? Finns även på 07 sex sju 23 25 noll 5 : )
/ pete
2012-04-03 kl 10:12
Ska bli, och ja jag tror jag har din mejl. Bekräfta gärna när du fått filen så jag vet!
/ Lena Ö
2012-04-03 kl 11:36
Det är bäst att vi skärper oss i kväll, vi får besök av ett gäng från försvarshögskolan!
/ Lena Ö
2012-04-03 kl 11:37
Då hoppas jag att försvarshögskolan också har bakat… Äppelkakan kommer ta slut!
/ MajaAndersson
2012-04-03 kl 11:44
De kanske har med sig arméns ärtsoppa med fläsk i konservburk från 1973.
/ Mattias H
2012-04-03 kl 13:58
Det står faktiskt att de har servering ser jag nu…så ingen fikapanik alltså.
/ Lena Ö
2012-04-03 kl 14:24
Jag tar fyra termosar. Ni får köpa påtåren i serveringen.
/ Peter H
2012-04-03 kl 15:56
Det vore kul om någon kunde dokumentera kvällen genom att ta lite bilder! Räcker med iphone-kvalitet, bara det blir något! Hälsar en skadad sparv.
/ Oskar
2012-04-03 kl 17:06
Kom och fota själv, Oskar! En trevlig utflykt till Ursvik.
/ jerk
2012-04-03 kl 17:17
Ja verkligen kul att komma och titta på folk som kan träna obehindrat. Hurra! Finns enklare sätt att må dåligt på. som att t ex skära sig i handlederna… närå men nej tack! Hoppas ni hade det grymt!
/ Oskar
2012-04-03 kl 21:10
Tack Lena!
/ Björn B
2012-04-03 kl 21:16
Ja, tack Lena!! Ursvik visade sig verkligen från sin bästa sida idag!
/ Kristoffer
2012-04-03 kl 21:46
Tack Lena för träningen! Fin bana och karta!
/ Pierre
2012-04-03 kl 22:05
gud va kul. tack lena
/ elina
2012-04-03 kl 22:08
Bra träning var det, väl ordnat Lena!
Stuart, gissa om jag fann att jag också fått punktering när jag skulle rulla därifrån …
/ Agren
2012-04-03 kl 22:15
Tack för finfin träning och god kaka!
/ Camilla
2012-04-03 kl 22:30
Tack Lena. Rolig träning ikväll.
Mattias, hoppas du fick inte gå för långt.
/ Stuart
2012-04-03 kl 22:47
Väl tränat alla. Det verkade ha gått rätt bra för alla. Jag tog lite bilder men inga tjusiga skogsbilder med vackra centrumare på, hur det skulle ha gått till vet jag inte. Hade chans på en blåsippa tidigare men då hade jag ingen kamera. Att ladda upp bilderna är en annan femma, men det ska väl bli av så småningom.
/ Lena
2012-04-04 kl 09:23
Skriv en kommentar!