Nej, det är inget rykte: nu – just denna fredagkväll – har en helt ny orienterings-sida smygpremiär på nätet! Det är kontrakurs som slår upp portarna för sin portal, för att använda ett gammalt pampigt och förlegat IT-begrepp.
Kontrakurs kommer att bli en samling av nya orienteringsfilmer, texter, nyproducerade kartor, skogsmode och en hel del annat. Allt på både fantastiskt hög och otroligt låg (låg som i avslappnad, får man hoppas) nivå.
På lång sikt är ett av visionerna naturligtvis att få ekonomisk möjlighet att gå in som delsponsor i o-ringen och få vår egen etapp: Kontrakurs-etappen! Helst etapp 5, och nummerlapparna (för de som har oss som sponsor) ska gärna vara svarta med vita nummer på. För detta ändamål kommer vi relativt snart att öppna en shop på sidan där man kan köpa muggar, t-shirts och andra Kontrakurs-souvenier.

Kontrakurs film: Se ny trailer på den nya portalen.
På kort sikt däremot, är målet att locka orienteringsintresserat folk för kvalificerat ol-nörderi och annat underbart tidsfördriv! Så kolla in nu direkt. Kanske just du råkat fastna på en kort liten trailer från Jukola 2009?
/Kontrakursteamet
Länk: www.kontrakurs.se
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
4 kommentarer (kommentera)
Någon som börjat packa inför Eksjö än?
Nu finns en liten filmsnutt på kontrakurs-sidan för den som behöver lite extra O-ringenpepp/Jukolanostalgi.
/ DanieL
2009-07-17 kl 18:03
Inte jag. Fortfarande kvar på jobbet…
/ Oskar
2009-07-17 kl 18:22
Snyggt! Läckert! Och fan så kul! Jag är imponerad. Jonas UK Nylund
/ Jonas Nylund
2009-07-17 kl 19:39
Tack UK!
/ Oskar
2009-07-17 kl 21:34
Skriv en kommentar!