
Välkomna till vårterminens Barn i Centrum-träningar!
Nu på söndag 25e maj är det Barn i Centrum ihop med klubbmästerskapet i medeldistans. Det kommer finnas en vit bana för större barn och miniknat för de minsta. Se mer info under Medel-KM.
Är ditt barn inte medlem i Centrum? Inga problem, ni är varmt välkomna att prova på innan ni bestämmer er om eventuellt medlemskap.
Kommande träningstillfällen
31 maj Sprintorientering vid Hammarbyhöjden.
14 juni Säsongsavslutning vid Flaten.
Arrangörer sökes till 7 juni!
På barnträningarna finns en bana på vit nivå, ca 2 km, för barn mellan ca 6-12 år. De yngre barnen behöver en vuxen med som stöd meden de äldre som kanske har varit med några gånger bör kunna klara av den på egen hand eller med en kompis. Det brukar vara gemensam uppvärmning och några teknikövningar. Beroende på plats och väder kan även fika och/eller bad förekomma!
På vissa av träningarna finns också banor för de yngsta barnen (miniknat, upp till ca 5 år), se respektive arrangemang.
Mer Barn i Centrum
Schema över vårens träningar och rekommenderade tävlingar i närområdet finns på Barn i Centrums Facebooksida – kontakta Jonas Lindholm eller skriv en kommentar här för att bli tillagd i gruppen.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
6 kommentarer (kommentera)
Alde och Ines kommer gärna :)
/ Elin Everitt
2025-05-21 kl 21:19
Delia kör gärna miniknat!
/ Elin Thyr
2025-05-22 kl 14:11
Hej! Har eventuellt 2 barn som provar gärna på. Vilken tid är börjar det?
/ Evgenia Kankulova
2025-05-23 kl 15:14
Hej Evgenia, vad roligt att ni vill komma och prova.
Vi kör igång runt elva. Det går bra att starta på barnbanan mellan 11-12:30.
/ Mette
2025-05-23 kl 17:14
Jag tar också med ett barn!
/ Moa
2025-05-24 kl 13:01
Jag är fortsatt sjuk men skickar två vikarier i åldrarna 4 och 6 år istället!
/ Oskar
2025-05-24 kl 13:17
Skriv en kommentar!