
Denna torsdag kör vi OL-intervaller på Reimersholme. Det vill säga fem korta sprintbanor i stadsmiljö med gemensam start. De som vill kan tävla mot varandra för att få lite ös i intervallerna. Samling kl 18:00 på Vindragarvägen 21.
Det är samma banor för alla och ni kommer att klara dem oavsett hur länge ni orienterat. Dock kommer vägval, kartläsningsförmåga och såklart löpstyrka avgöra hur snabbt det går.
Det finns en del klurigheter i Reimersholmes bebyggelse och kartan är på en del ställen detaljerad. Det gäller att hålla koll på trappor, opasserbara murar och passager under byggnader. Underlaget är huvudsakligen asfalt eller betong med några inslag av gräsmattor och berghällar. Vanliga löpskor eller dobb är troligtvis bäst.
Efteråt blir det korvgrillning och häng i parken för de som vill. Klicka i att du kommer senast tisdag 2 juni.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
8 kommentarer (kommentera)
In och anmäl er senast tisdag, så att jag vet hur många kartor jag ska printa. Och om ni vill ha en grillad med bröd, rösta!
/ Henning Sköldvall
2026-06-01 kl 15:12
Lite sen anmälan. Hoppas det går ändå.
/ Lena Ö
2026-06-03 kl 09:40
Nemas problemas, välkommen! Jag har några extra kartor om någon beatämmer sig sent.
/ Henning Sköldvall
2026-06-03 kl 10:56
En väldigt sen anmälan här. Hoppas det går bra map karta.
/ Petter Wikström
2026-06-04 kl 14:37
Funkar! 14 anmälda och jag har 16 kartor.
/ Henning Sköldvall
2026-06-04 kl 14:45
Ska man vara ombytt o klar 18.00 eller finns det lite tid för det innan intervallerna börjar? :)
/ Klara Alm
2026-06-04 kl 14:57
Jag känner mig tyvärr lite hängig och kan inte delta ikväll.
/ Johanna Bergmark
2026-06-04 kl 17:11
Det finns lite tid, Klara. Vi startar när alla är redo
/ Henning Sköldvall
2026-06-04 kl 17:27
Skriv en kommentar!