
Denna torsdag tränar vi i Älvsjöskogen. Svart och Orange bana får vi genom Tekniksamarbetet, Gul strängar Marcos.
Gul är en vanlig orienteringsbana, Svart (5 km) och Orange (3,5 km) bjuder på ”Reducerad karta/Kurvbild – Slingor med utbrutet bo”. Alla banor 1:7500.
Anmäl dej och välj bana i pollen senast tisdag 19 maj!
Medtag: Kompass, plastficka (A4).
Transport: Pendeltåg till Älvsjö, därefter (troligen) 20 min promenad.
laddar karta - vänligen vänta...
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
20 kommentarer (kommentera)
Jag kan inte vara med denna kväll men finns det möjlighet att själv printa en karta och springa en annan dag? För visst sitter kontrollerna uppe hela veckan?
/ Henning Sköldvall
2026-05-13 kl 13:06
Kontrollerna sitter uppe måndag-söndag, dvs hela veckan. Jag skickar en karta till dej (och rapporterar +1 till Tekniksamarbetet).
/ Per-Anders
2026-05-13 kl 21:09
Jag kan inte heller på torsdag men får gärna en karta till gul bana mailad om möjligt.
/ Kristina Ingemarsdotter Persson
2026-05-15 kl 09:28
@Kristina: Gul bana hänger bara ute under Centrums träning. Men vill du inte köra Orange?
/ Per-Anders
2026-05-15 kl 11:40
Jag har lagt svart och orange bana
/ Joel B
2026-05-19 kl 11:37
Kom och träna inför de kommande KM!
Glöm inte att rösta senast ikväll för att säkra din önskade bana
/ Marcos
2026-05-19 kl 17:13
Hej, är ny i klubben. Gått nybörjarkursen. Jag är gärna med på träningen i morgon. Är det ok att göra en sen anmälan på detta sätt? Gul bana låter lagom för mig (om den inte är för svår).
/ Axel
2026-05-20 kl 12:41
Du är välkommen, Axel
Det finns en gul bana till dig, den är lagom för nybörjare
/ Marcos
2026-05-20 kl 13:07
Framförhållningen är alltför bristfällig, skulle det finnas en svart (eller orange) över så springer jag gärna.. Fullt logiskt om det inte gör det!
/ Ola Johannesson
2026-05-20 kl 15:49
Du får en karta, Ola
/ Marcos
2026-05-20 kl 16:25
Svår kurvbildsträning! Jag borde ställt in mig på kartpromenad.
/ Henning Sköldvall
2026-05-20 kl 16:54
Bleck
/ Annica Sundeby
2026-05-20 kl 19:54
Felpost! Bleck skulle ha stått på kvällens race. Trevlig AR.
/ Annica Sundeby
2026-05-20 kl 21:09
Tar över Hennings karta och springer banan på fredag istället!
/ Johanna Löfvenius
2026-05-20 kl 22:12
Hej! Jag hade bugg på omröstningfunktionen tidigare så kunde inte rösta. Finns möjlighet att få en karta så här sent? En orange/vad som finns. /
/ Nina Wertholz
2026-05-21 kl 07:38
Jag tar med ett par extra kompasser för de som behöver!
/ Oskar
2026-05-21 kl 08:05
Inget problem, Nina.
Det finns några extra kartor kvar om någon annan är sugen.
/ Marcos
2026-05-21 kl 10:20
Jag kommer dit 18:15.
/ Oskar
2026-05-21 kl 12:41
Tack Marcos och Joel för en jättenyttig och kul träning. Sån fin majkväll!
/ Annica Sundeby
2026-05-21 kl 19:17
Tack för idag!
Svart
Orange
Gul
/ Marcos
2026-05-22 kl 00:03
Skriv en kommentar!