Ansvarig:Fredrik Holmström
Plats: Östermalms IP
Tid: 18.15
Intervallpassen under vintern har varit populära och i kväll är det dags för ytterligare en version.

Vi rullar igång med 15 minuters uppvärmning innan vi sätter av och springer intervaller. Farten ska vara hög under alla dessa intervaller. Om ni orkar köra riktigt hårt på dom sista minutlånga intervallerna blir jag extra glad!
Receptet för kvällen ser ut som följer:
4×3 min med 1 minut vila mellan.
4×2 min med 1 minut vila mellan.
4×1 minut med 1 minut vila mellan.
Vilan är ståvila!
För dom som inte är körda efter det här väntar 10×10 sekunder maxlöpning i backe innan duschen!
Lite tips:
– Alla kan vara med och springa, 15 minuters jogg och 24 minuters löpning klarar alla i klubben av.
– Vanliga löpskor på fötterna
– Klocka på armen eftersom vi kör tidsbaserade intervaller.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
12 kommentarer (kommentera)
Träningen är flyttad in till Centrum, avgjort. Jag kommer!
/ bringert
2009-01-25 kl 17:38
Mühlegg, tar du med dig några otillåtna medel? Jag är fortfarande sliten från helgen och behöver något uppiggande
/ Oskar
2009-01-26 kl 22:52
Längtar, är det någon som har en beprövad kommunal reseväg? Karlberg alt T-centralen är startpunkter.
/ Carin S
2009-01-27 kl 08:41
Stadion är en bra tunnelbanehållplats. Men jag kan även tänka mig att fyran från St Eriksplan är en fin sväng.
/ Oskar
2009-01-27 kl 09:32
Jag är helt körd idag; lock för öronen, en raspfil nedkörd i halsen och som grädde på moset magknip. Inga intervaller för mig idag tyvärr. Får konsultera mitt portugisiska medium för råd. :-(
/ Mühlegg
2009-01-27 kl 10:02
Krya på dig! Jag lovar att göra dina D16-övningar åt dig.
/ Oskar
2009-01-27 kl 10:56
Är fortfarande för sjuk för att träna men tänker bli bra så jag kan vara med nästa tisdag.
/ soso
2009-01-27 kl 12:57
Soffan vad har du drabbats av egentligen?!?! måste vara riktigt ondskefullt!
/ Karin F
2009-01-27 kl 13:37
Hej,
Jag tänkte komma ikväll, ses
/ Björn J
2009-01-27 kl 15:50
Jag vet inte men jag har har levt med lillbabs-röst i en vecka och det enda som jag tycks bestå av är snor….
/ soso
2009-01-27 kl 17:14
got stuck at work….
/ Stuart
2009-01-27 kl 20:56
Gött jobbat idag alla!
Kul att se Aapo Nylund tillbaka i tajtsen.
/ Fredrik
2009-01-27 kl 21:59
Skriv en kommentar!