Ansvarig: Jerk Rönnols
Receptet för en Centrumintervall lyder:
400 meter (ett varv) i hög fart
1 minut vila
400 meter (ett varv)i hög fart
15 sekunder vila
800 meter (två varv) i långsammare tempo, men fortfarande något högre än ditt ”vanliga” löptempo på distans.
Exempelfart:
Du springer vanligtvis milen på 50 minuter (5min/km) 12 km/h
400 meter kör du kanske då på 1:40 (4:10min/km) 14,4 km/h
800 meter på 3:40 (4:35 min/km) 13,09km/h
Sen kör vi antal efter ork, förmåga och till viss del inställning (2-5 st). Vi ska inte gå in i väggen, det ska kännas kul att springa!
Så som vanligt kan alla vara med oavsett kondition.
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
11 kommentarer (kommentera)
Bit I love the centrumintervall! Also whatever’s fine…
/ tallhage
2010-09-15 kl 14:26
Vi kör väl på det då…
/ jerk
2010-09-15 kl 22:27
Ni får klara er utan mig. Jag ska vara barnvakt plus att mina bihålor beter sig jävligt illa. Annars börjar kroppen kännas fin igen.
/ Oskar
2010-09-15 kl 23:05
Det här blir ett kanonpass inför helgen tävlingar.
/ Jonas Nylund
2010-09-16 kl 11:11
Jag är osäker på mitt deltagande på kvällens träning. Snörvlade och snorade hela morgonen, men det har avtagit nu.
Känns dumt att riskera något, men samtidigt kul att träna.
Oavsett träning eller inte träning så lirar Roland Keijser på Hotell Hellsten ikväll. Någon som är sugen på improviserad och flummig jazz?
/ jerk
2010-09-16 kl 13:07
Nä. Nu är jag både kliig i halsen, stel i vaderna och efter på jobbet. Bliringe :-(
/ Frida
2010-09-16 kl 17:02
Ingen behöver bli orolig inför helgen, men jag väljer att hoppa över detta pass. Att grisa på i maxpuls känns som fel väg att vandra när näsan snorar, om än aldrig så lite.
Så kvällens träning blir styrd av Folket.
Spännande!
/ jerk
2010-09-16 kl 17:41
Vilka var där idag?
/ Oskar
2010-09-16 kl 23:02
@Oskar: Alla attending förutom Andreas som vi inte så röken av. Och så Mettes kompis Martin.
@Mette: hur gick det sen igår? Jag är hemskt ledsen att jag missade nycklarna!
/ tallhage
2010-09-17 kl 09:00
@Enmil: jag fick sova hos en kompis och så fick Martin boka bastun till idag och gå ner och öppna så att jag kunde hämta nycklarna. Ibland blir det inte som man tänkt sig helt enkelt, men det gick ju bra ändå!
/ Mette
2010-09-17 kl 15:32
Fan Mette jag är verkligen ledsen!
/ tallhage
2010-09-17 kl 16:30
Skriv en kommentar!