Norrortsklubbarna Sundbyberg, Bromma och Järfälla arrangerar tillsammans en vinternattcup i stil med Mila By Night, dvs med gemensam start, gaffling. Allt för att lysa upp orienteringstekniken i vintermörkret.
Sumpan har bjudit in alla i Centrum att deltaga i deras etapp i Ursvik!
När/var: Ursviks motionsgård i Sundbyberg. Onsdag 8 December start kl 18.30.
Resväg/reseförslag: Tunnelbanans blå linje från T-centralen kl 17.14 mot Akalla, byte i station Hallonbergen till buss 504 mot Stora Ursvik kl 17.40, kliv av hållplats Frejavägen (framme 17.44) och gå tillbaka ca 200 m i bussens färdriktning, på höger sida ser du då motionsgården. (Samma resväg kan du även göra kl 17.33 som är framme 17.59) Se karta här.
Parkering finns vid motionsspåren nära motionsgården.
Start & Mål: Gemensam start för alla klasser kl 18.30. Gemensam start för alla klasser. 500m till start. Mål i anslutning till motionsgården.
Banor:
Lång ca 9 km
Medel ca 6 km
Kort ca 3.5 km
Viktig info: Vid snö kan ett flertal skidspår förekomma i terrängen vilka banorna passerar. Det är absolut förbjudet att trampa i skidspåren och överträdelse medför diskvalifikation. I norra delen av kartan förekommer många vägarbeten, dessa är markerade som förbjudna områden på kartan.
Karta: Färgutskrift Ursvik, 1:10000. Området är flitigt använt fritisdområden och ett flertal nya stigar har tillkommit de senaste åren. Södra delen är delvis reviderad hösten 2009 och sommaren 2010.
Anmälan: Anmäl till Bengt.Svensson(snabela)agilent.com senast måndag 6 decenber. Glöm inte att ange följande: namn, klubb, bana och SI-nummer. (För anmälan tas en liten avgift ut, förmodligen handlar det om max 40-50 kronor.)
Omklädnad och dusch: Finns i Ursviks motionsgård. Kostnad tio kr för icke medlemmar i Sundbybergs IK.
Resultat: Redovisas på SIKs hemsida och via mail till klubbkontakter.
VÄLKOMNA hälsar Sundbybergs IK
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(
Sen anmälan men jag tänkte dyka upp! Hoppas ok.
P.s. tog bara lite illa upp av förortsbetong men det bjuder vi på. Framförallt vill vi sjöstadsbor framhålla att vi är en del av Södermalms stadsdelsområde men där jobbar vi i motvind. Ingen tror på oss.
Obs att det något optimistiska uttalandet i veckobrevet om
”badmöjligheter” nog ska tas på egen risk…
Men finns intresse efter fika så kan vi såklart dra oss vidare till mer badvänliga vatten. Aldrig fel att packa badkläder.
Ester och Ågren - Har printat några extra så det går finfint!

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
2 kommentarer (kommentera)
Jag vill påminna om denna träningstävling vi blivit inbjudna till av Sumpan, sista anmälan via mail imorgon måndag 6/12. Det är ungefär som Mila by Night fast i mindre skala.
Om någon oroar sig för snöpuls så tror jag det i Ursvikskogen lär finnas rätt många upptrampade stigar.
/ DanïeL
2010-12-05 kl 13:08
Jag och Kattis tänkte prova nya skidorna istället, är det någon som är sugen på att haka på? Vi är öppna för förslag!
/ tallhage
2010-12-07 kl 22:19
Skriv en kommentar!