
Ansvarig: Emil Tallhage
Mobil: nollsjunollfem-959 790
Backintervaller i Lilljanskogen. Fort ska det gå!
Vi börjar med en lätt uppvärmning bort till backen som ligger vid M-huset på KTH-området. Där kör vi 6 gånger upp och ner för backen. Uppför är det nästintill max som gäller och så är det aktiv vila/lätt jogg/attackpromenad nedför som gäller. Sedan tar en en liten mellanjogg. Efter det så upprepas hela proceduren exkl. uppvärmningen två gånger till.
Vanliga löparkläder och skor, vi kommer inte att beträda skog eller terräng på detta pass.
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
10 kommentarer (kommentera)
om det är nån som gillar mats jonsson (serietecknaren bakom bla unga norrlänningar och hey princesss) så har han nån sorts releaseparty på strand efteråt.
/ Karin F
2011-09-05 kl 16:46
Jag tar med mig 2 löpsugna kompisar!
/ Kattis S
2011-09-05 kl 17:51
Jag gillar Mats!! Kommer gärna med på det, tror jag.
Emil! Jag vet att det är simpelt med backintervaller, men jag tror att man skulle kunna skriva lite mer om vad vi ska göra… så att alla nya fattar biffen!
/ Oskar
2011-09-06 kl 23:02
Det är elljusspåret och vanliga löparskor som gäller, eller?
/ Mattias H
2011-09-07 kl 00:28
Jag dyker med all säkerhet upp!
/ Jesper N
2011-09-07 kl 23:40
Se upp för halv-mara grupperna. De, (vi), skall oxå köra back-intervaller ca: 18, förmodligen i samma krokar/backar.
/ Magnus Gr
2011-09-08 kl 10:03
Får lämna återbud, känner en förkylning på g och jag vill ju tävla i helgen.
/ Sofia
2011-09-08 kl 17:18
Grymt bra träning! Och tack Jonas för draghjälpen på det sista setet! Vem bokar färdtjänst åt mig imorgon?
/ Mette
2011-09-08 kl 21:57
Ja det var härligt! Ölen på Strand var även den god! Här kommer mina tider för beskådning. Som ni ser gick jag ut alldeles för hårt, men det berodde på att jag trodde vi endast skulle köra två omgångar, inte tre.
1: 33, 38, 36, 37, 36, 35
2: 40, 41, 39, 40, 40, 41
3: 43, 40, 41, 41, 40, 40
/ Oskar
2011-09-08 kl 23:58
Aj aj, man kommer att vara stel i skogen i morgon.
Emils uppmaning att ta det lugnt nerför för att få ner pulsen, och kunna köra hårdare uppför, var helt rätt. Så här mycket var länge sen jag tog ut mig i den backen.
/ Mattias H
2011-09-09 kl 23:35
Skriv en kommentar!