Styrelsen har beslutat att 2024 skall bli det Stora Närvaroåret. Närvaro på klubbens olika aktiviteter ska hyllas och firas. Genom närvaro på aktiviteter får vi bättre gemenskap, blir snabbare och säkrare i skogen samt har roligare tillsammans. Bra placeringar i närvarotoppen kommer att prisas. Året delas in i fyra delar, med möjlighet att vinna närvarotoppen under en viss period:
– Från årets start till årets första läger i Nynäshamn i mitten av mars.
– Resten av vårsäsongen från lägret till vår träningssäsongsfinal.
– Sommarmånaderna från träningssäsongsfinalen fram till vår träningsupptakt.
– Hösten från träningsupptakten till årets slut.
Sedan kommer såklart segraren av den totala närvarotoppen för 2024 att firas.
Under året kommer närvaron att kunna följas på hemsidan både genom närvarotoppen och genom intervjuer med medlemmar.
Närvaropoäng får medlemmar även genom att vara med som funktionärer på våra olika arrangemang. Och det finns flera möjligheter till det under 2024.
Redan i februari anordnar vi en deltävling i Stockholm by night, som följs av att vi ansvarar för vinterserien söndag 10 mars. I april kommer crescendot av våra arrangemang då Centrum OK arrangerar VM-tester i sprint inklusive publiktävling den 26 april. I höst arrangerar vi en Luffarliga och vem vet, fler arrangemang kan dyka upp.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
3 kommentarer (kommentera)
Dinosaurier gillar detta.
/ Henrik Hellborg
2024-03-06 kl 21:55
Kan det inte, i samband med att segraren firas, även lottas ut ett litet tröstpris bland de som fått 1–10 närvaropoäng (vad vore föreningen utan dem)?
/ Örjan A
2024-03-07 kl 19:43
Låter som ett bra förslag Örjan!
/ Malin Sundeby
2024-03-07 kl 21:30
Skriv en kommentar!