ULTRA-KM SKJUTS UPP Utifrån SOFT:s uppdaterade riktlinjer, som är en följd av Folkhälsomyndigheternas skärpta allmänna råd, har vi beslutat att skjuta på tävlingen till senare tillfälle. De nya direktiven gäller till och med den 19 november 2020, men kan förlängas. Vi återkommer efter det med förhoppningsvis ett nytt datum för att genomföra ultra-KM på ett eller annat sätt.
Mattias Holmberg och Janne Nilsson hälsar varmt välkomna till årets sista KM för Centrum OK
Samling
Ravinens klubbstuga vid Hellasgården söndag 15 november. Stugan öppen från kl 10.00.
Kollektivtrafik
Buss 401 från Slussen mot Älta. Hållplats Hellasgården. Se tidtabeller på SL:s hemsida.
– Har du inte tillgång till Eventor eller behöver låna en SI-pinne, skriv en kommentar så löser vi det.
Terrängbeskrivning
Typisk Nackareservatsterräng. Utsnitt ur Nackareservatet-Erstavik. Certifierad laserutskrift. Skala 1:10 000 och 1:7500 för HD45 och äldre (dvs två olika kartskalor för HD40-klasserna, är du 40-45 får du 1:10 000, är du 45 och över får du 1:7500). Ekvidistans: 5 m.
Start
Gemensam start kl 11.00. Maxtid 3 timmar.
– Först och främst öppet för Centrummedlemmar. Max antal löpare 50 stycken.
Klasser/ungefärlig banlängd
D21 – 10 km
H21 – 14 km
D40 – 7 km
H40 – 10 km
Nybörjare Dam – 7 km
Nybörjare Herr – 7 km
Motion – 7 km
Vätskekontroller utgår pga corona. Medtag eget vätskebälte vid behov. Dusch och omklädning sker i Ravinens klubbstuga
After Run
Vi kommer att ha corona-anpassat After Run och bara bjuda på typ lite dricka, chips och kexchoklad. Vill du ha något mer så medtag det själv.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
13 kommentarer (kommentera)
Grymt! Vilket radarpar till arrangörer. En och en annan banläggarfälla lär man hamna i! En orsak till att hålla uppe träningsmängden ett tag till.
/ Aapo
2020-09-18 kl 13:34
Kommer det finnas motionsklass för oss med löparknä?
/ Oskar
2020-10-09 kl 19:54
Självklart Oskar! För övrigt blir samlingen/TC i Ravinen-stugan vid Hellasgården. Mer info kommer.
/ Janne Nilsson
2020-10-09 kl 20:42
Hej TK, bra preparation för detta är kanske höstlunken 1/11. Söker även patrullkompis för detta. Öppen för H21B, H40, Mix.
/ jorrit
2020-10-10 kl 21:47
Åh Höstlunken. Blir det av? Och varför har vi det inte i kalendern? Önskar jag kunde springa så långt.
/ Oskar
2020-10-10 kl 21:53
Jorrit, jag aspirerar på att vara din patrullkompis.
/ Sverker
2020-10-11 kl 17:11
Ping TK för fler centrumdeltagare på lunken.
/ jorrit
2020-10-15 kl 09:01
Ja TK får ta och vakna från sin Covid-paus och fylla kalendern med kommande tävlingar! Vi kanske borde lägga in Luffarligan också eftersom det inte är så mkt vanliga tävlingar.
Höstlunken, Novembertävlingarna, MSBN är det som ser ut att saknas.
/ Oskar
2020-10-15 kl 09:14
På novembertävlingarna kan man för övrigt tävla mot Simone Niggli (!) i D21.
/ jorrit
2020-10-15 kl 09:45
Nu är anmälan öppen på Eventor, anmäl dig!
/ Henrik Hellborg
2020-10-26 kl 18:19
Tävlingen är uppskjuten och anmälan är pausad. Tävlingsledningen hoppas kunna genomföra tävlingen vid ett senare tillfälle.
/ Henrik Hellborg
2020-11-01 kl 14:25
Hoppas på december för då kan jag vara med igen!
/ Oskar
2020-11-01 kl 14:56
Finns det nån chans att detta dyker upp längre fram i vår eller så? Behöver nåt att se fram emot, gärna då en KM-simulation eller va det nu skulle kunna tänkas bli!
/ Ågren
2021-02-08 kl 21:03
Skriv en kommentar!