Ikväll är det dags för terräng-KM! Vi kör samma upplägg som de senaste året med åldersklasser och kortare banlängder.
Banlängder
D21: 4800 m
D40: 4800 m
H21: 6000 m
H40: 6000 m
Motion: 4800 m (utom tävlan)
Resultat
D21
1. 21.08 Sara Löfwander
2. 21.32 Moa Kjellstrand
3. 23.42 Gro Dahlbom
4. 24.37 Anna Lundemo
5. 24.43 Linnea Börjars
6. 25.02 Kristin Karlsson
D40
1. 26.35 Mette Brolinson
H21
1. 24.16 Samuel Murray (ej KM)
2. 25.33 Andreas Lundsten
3. 25.43 Joel Udd
4. 25.57 Rasmus Göthberg (ej KM)
5. 26.18 Anton Udd
6. 26.26 Lars Brickstad
7. 27.08 Patrik Witkowsky (ej KM)
8. 27.59 Adrian Djerf
9. 28.45 Mattias Göthberg
H40
1. 24.13 Sverker Lenas
2. 24.55 Daniel Elenius
3. 25.06 Peder Pedersson
4. 25.38 Linus Rispling
5. 26.41 Oskar Karlin
6. 27.30 Mattias Robertsson
7. 28.08 Björn Bengtsson
8. 29.36 Jonas Nylund
9. 30.54 Mattias Henriksson
10. 33.16 Anders Lavfors
11. 33.25 Mikael Svartz
Så går det till
Vi samlas vid Kärrtorps IP, värmer upp tillsammans och därefter går den gemensamma starten traditionsenligt vid Björkhagens utegym. Banan kommer vara snitslad med röd/vit snitsel. Nedan finns en karta över hur banorna går (A för de som springer 4800m och A+B för de som springer 6000m).
I omklädningsrummet (vanligen nr 9/10) går det att låsa in sin väska samt duscha efteråt.
Efter loppet bjuder styrelsen på fika!
laddar karta - vänligen vänta...
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(
29 juni – 4 juli
Läs mer på hemsidan: https://www.5daysitaly.com/
22 kommentarer (kommentera)
Min anmälan är 50/50. Hälsenan är inte på topp.
/ Oskar
2020-09-06 kl 13:24
Jag säger som Oskar, pga knät. Men tar med min bror också som är på visit i stan, så tillsammans blir det minst 150% deltagande från oss!
/ Mattias Göthberg
2020-09-08 kl 22:00
Mattias, vi kanske kan köra hälften var??? Terräng-KM-stafett för rehabbare
/ Oskar
2020-09-09 kl 13:13
Tar med en till aspirerande nybörjare, som tar sina första trevande steg mot att bli orienterare genom att ställa upp på löpning utan karta. Patrik heter han. Vilket betyder att jag levererar minst 250 % deltagande.
/ Mattias Göthberg
2020-09-15 kl 15:12
Vad rekommenderas för skor? Jag får inte upp bilden på banan men antar att det är större stigar/elljusspår?
/ Anton Udd
2020-09-15 kl 16:25
Det är elljusspår.
/ Jonas Kjäll
2020-09-15 kl 16:34
Jag kommer gärna och testar på detta! Är inte medlem (än?) :)
/ Samuel Murray
2020-09-15 kl 16:53
Finns det en starttid?
/ Björn B
2020-09-15 kl 17:10
Såg att det står fel i banlängderna. Där står det att. H40 skall springa 6 km men det kan inte stämma, det korrekta är 4.8 km antar jag.
/ Aapo
2020-09-15 kl 17:18
Jo H40 brukar springa 6 km, se förra året
/ Oskar Hermansson
2020-09-15 kl 17:31
Omklädningsrum 10.
/ Oskar
2020-09-15 kl 17:53
Nu är resultaten upplagda! Kul att så många kom och att alla sprang så bra!
/ Jonas Kjäll
2020-09-15 kl 20:36
Jag sprang på exakt samma tid som förra året!
/ Gro "Akilles" Dahlbom
2020-09-15 kl 20:44
Tack för underbart arr! Nu ska mitt löparknä vila i några dagar.
/ Oskar
2020-09-15 kl 20:58
Ni missade för övrigt AR på pizzerian i Kärrtorp! Fem tappra höll AR-året-fanan högt.
/ Oskar
2020-09-15 kl 20:59
Grymt med så många deltagare. Kul med bra tider. Och bra arrangerat av Jonas. Snitslar bjöd jag aldrig på när vi startade detta för ett gäng år sen. Kanske därför några sprang lite fel då och då.
/ Aapo
2020-09-15 kl 21:02
Ja, verkligen kul att det var så många som var med. En ökning med 50% jämfört med förra året. Att gammal är äldst bevisade ju H40-klassen med besked. Hoppas på liknande utveckling i D40-klassen, men då får talangerna börja komma fram ur sina skrymslen!
/ Mette
2020-09-15 kl 21:03
Och ja, snitslingen var exemplarisk!
/ Mette
2020-09-15 kl 21:07
Tack för ett strålande bra genomfört KM! Kul det va.
/ Larsbri
2020-09-15 kl 21:11
Ja, tack för trevligt och välorganiserat KM. Och skönt att banan är kortare nu än senaste gången jag var med 2016!
/ Sverker
2020-09-15 kl 21:20
Ja, tack! Gött med en genomkörare. Och kul att se alla. Bra jobbat med AR!
/ Björn B
2020-09-15 kl 21:20
KM-cup uppdaterad.
/ Henrik Hellborg
2020-09-15 kl 21:45
Skriv en kommentar!