Jag snackade lite med Asplövet om det här, innan vi åkte till Åland.
För Falkens behov ( = logga och mäta tid (gissar jag)) trodde han på Garmin 110. Den ligger på omkring 1100 kronor och är enkel och bra. Däremot är den inte lämplig för den intervalltokige HAnders, då det inte går att programmera pass med den.
Nästa steg upp i prisklass är 210:an, som ligger kring 2000 kr och ser ut ungefär som 110:an, men har lite mer features. Som tex intervallprogrammering.
En beggad 305:a kan säkert funka bra annars.