Hittade en resväg på Deutsche Bahns hemsida som kändes rätt okej:
Avfärd fredag 26 juni:
Stockholm Södra ab 09:22 X2 20527 X2000 Richtung: Malmö Central
Malmö Central an 13:43
Umsteigezeit 30 Min.
Malmö Central ab 14:13 R 1065 Regionalzug Richtung: Helsingør St.
Koebenhavn H an 14:49 1
Umsteigezeit 37 Min.
Koebenhavn H ab 15:26 IC 397 Intercity Richtung: Hamburg Hbf
Hamburg Hbf an 20:02 8
Umsteigezeit 27 Min.
Hamburg Hbf ab 20:29 NJ 40491 Nightjet Richtung: Innsbruck Hbf
+ 1 Tag
Innsbruck Hbf an 09:14 3
Umsteigezeit 10 Min.
Innsbruck Hbf ab 09:24 2 EC 1289 Eurocity Richtung: Venezia Santa Lucia
Trento an 12:02
Den enda bytestiden som kändes lite väl kort är den sista på 10 min, men å andra sidan – har vi tagit oss så långt som till Innsbruck borde det inte vara svårt att ta oss den sista biten även om vi missar just den anslutningen. Går ju också att stoppa vid Innsbruck, ta en liten sightseeing (vad jag kommer ihåg från mitt utbytesår där är att allt är ljuvligt haha) och sen hyra bil redan där (kanske iofs krångligare/dyrare iom att vi byter land nu när jag tänker rätt på det…). Well, well, ville mest börja få igång resetråden eftersom det känns viktigt att resan blir så bekväm som möjligt. :)