Nu är vi 44 anmälda till middagen så jag räknar med att vi blir 50 personer. Här nedan ser ni mängden som behövs. Jakob har bakat en hel del bröd så Tobias kan du tänka dig att hoppa in och göra paj eller pastasallad istället för bröd?
Camilla- Vegetarisk pastasallad (ca 15 portioner)
Kattis&Emil- Vegansk pastasallad (ca 15 portioner)
X- Vegetarisk pastasallad (ca 10 portioner)
Jakob- Bröd
Tobias:Bröd
Stig: Bröd & Ost
Oskar- Kladdkaka (ca 15-20 portioner)
Henrik- Kladdkaka (ca 15-20 portioner)
Björn: Kladdkaka (ca 15-20 portioner)
Karl- Vegetarisk paj (ca 15 portioner)
Moa- Vegansk paj (ca 15 portioner)
X- Vegetarisk paj (ca 10 portioner)
Tips:
– laga gärna i folieformar om ni inte vill ta med finporslinet
– skippa gärna fisk&skaldjur (vi har medlemmar som är allergiska) i paj/sallad
– tänk huvudrätt när ni planerar portioner – vi gör ju ung. till hälften så många som är anmälda av paj resp. sallad så tanken är att alla kommer äta ung. ”enbufféportion” av varje och på så sätt bli mätta
?